סובארו אימפרזה 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במרץ 2017 נחת בישראל הדור החמישי והחדש של סובארו אימפרזה. בשונה מהדור הקודם הוא הגיע מהתחלה בשתי תצורות מרכב, סדאן והאצ'בק ובשני מנועים לבחירה.
הדור החמישי של אימפרזה הוא הראשון מבין דגמי סובארו להשתמש בפלטפורמה הגלובלית החדשה (SGP), שעתידה לשרת את כל דגמי סובארו. ביחס לקודמתה הממדים גדלו רק במעט: האורך הכללי ב-4 ס"מ בשתי תצורות המרכב (462.5 ס"מ בסדאן ו-446 ס"מ בהאצ'בק), הרוחב ב-3.8 ס"מ (177.5 ס"מ), ובסיס הגלגלים ב-2.5 ס"מ (ל-267.5 ס"מ). הגובה ירד בס"מ אחד. נפח תא המטען בשתי הגרסאות לא השתנה ובסדאן עומד על 460 ל' ממוצעים לקטגוריה, ובהאצ'בק על 310 ל' צנועים מהממוצע.
אימפרזה סדאן, שפונה לקהל השמרני יותר ולציי רכב, מוצעת עם אותו מנוע שהיה בדור הקודם: 1.6 ל' שמייצר 114 כ"ס. תצורת ההאצ'בק שמיועדת יותר ללקוח הפרטי, מוצעת עם מנוע 2.0 ל' משופר ביחס לקודמו שמייצר 156 כ"ס (לעומת 150 כ"ס בדור הקודם). כבעבר שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית רציפה – כעת משופרת שגם כוללת אפשרות לתפעול ידני (שבעה הילוכים), כשהסדאן מוצעת עם הנעה קדמית וההאצ'בק עם הנעה כפולה.
יש שתי רמות גימור, אחת עבור כל תצורת מרכב, כשזו של ההאצ'בק שפונה לקהל הפרטי מעט מצוידת יותר. הרמה בסדאן נקראת 'פרימיום' וכוללת חישוקים קלים ("16), מולטימדיה מקורית עם צג "6.5, ממשק אפל-קארפליי, בלוטות' ומצלמה, בקרת אקלים מפוצלת, מראות מתקפלות חשמלית, חלונות כהים מאחור, בלם יד חשמלי ועוד. רמת הגימור בתצורת ההאצ'בק, נקראת 'RX' וכוללת חישוקי "17 ומנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה.
היא קיבלה 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, שם היא גם משווקת כסטנדרט עם בלימת חירום אוטונומית, זיהוי רכב בשטח מת ועוד. אלינו היא מגיעה בלעדיהן ורק עם 7 כריות אוויר, כך שהציון לא רלוונטי.
-
עיצוב ונוכחות
סובארו אימפרזה 2017 מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין, אבל איכשהו היא מעבירה תחושה של מתיחת פנים למשפחתית שגם קודם היתה אנמית בעיצובה. ההאצ'בק נראית שונה ונאה מקודמתה.
-
תא נוסעים ומטען
גם עם הכניסה לתא הנוסעים חווים את אותה תחושה מוכרת, וכל העסק נראה מעט מיושן. החומרים מעורבים באיכותם, והנדסת האנוש ברובה טובה, אם כי יש עודף מסכים שלא ברור מה מוצג בכל אחד מהם או מאיפה מתפעלים אותם.
בתחום המרחב מלפנים ומאחור אין תלונות. המושבים נוחים כשהקדמי מעט נמוך מידי, ומאחור המושב החמישי פחות מרופד ובעל מנהרת הינע בולטת מהרצפה. חסרים פתחי מיזוג למושב האחורי. תא המטען בסדאן ממוצע לקבוצה, ובהאצ'בק קטן ודומה בנפחו לזה של סופרמיני.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' אפקטיבי. התגובה ללחיצה על הגז מהירה, עם תאוצות ביניים טובות. רק היציאה מהמקום מעט מהוססת. תיבת ההילוכים הרציפה בעלת סגנון מדורג. מנוע ה-1.6 ל' חלש משמעותית. צריכת הדלק בשתי הגרסאות סבירה ודומה למדי.
-
נוחות והתנהגות
המתלים סופגים שיבושים ביעילות מבלי להיות רכים מדי. בידוד רעשי הכביש של סובארו אימפרזה 2017 הוא בינוני מינוס, ואליו מצטרפים רעשי רוח לא מבוטלים.
השלדה מספקת שפע אחיזה, ההנעה הכפולה שפע משיכה והמתלים הרכים מקלים על משחקי העברת משקל. נראה שעם הגה אחר, ובלמים שלא מאבדים מיכולתם, אימפרזה יכלה להיות מכונית מהנה לנהיגה.
 
-
תמורה למחיר
הדור החמישי והחדש של אימפרזה הוא שיפור ברור לעומת הדור הקודם, ועוד מוסיף מוניטין אמינות ו-5 שנות אחריות. אבל אין מערכות בטיחות מתקדמות, אבזור הנוחות חסר גם ברמת הגימור הגבוהה, ובעיקר – המתחרות מציעות יותר.
-
מה חדש בסובארו אימפרזה 2017
דור חדש (חמישי), פלטפורמה חדשה, מנוע 2.0 ל' משופר, תיבת הילוכים חדשה, לראשונה מוצעות מערכות בטיחות באימפרזה, אבל אלה לא מגיעות לישראל.
-
סיכום
היא אולי נראית כמו מתיחת פנים, אבל זו מכונית חדשה לחלוטין.