סובארו אימפרזה 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בדור הזה והרביעי סובארו חזרה לכינוי אימפרזה במקום השם B3 – שם שהיה נהוג בדור הקודם, ורק בישראל, ולא זכה להצלחה כמצופה.
אימפרזה הגיעה לישראל ביוני 2013 – שנתיים לאחר שהוצגה, בין היתר בגלל הצונאמי שפקד את יפן במרץ 2011 והשבית את הייצור לתקופה ארוכה, והעברת זיכיון היבוא. מאז שהגיעה לא השתנה במכונית דבר, והיא נמכרת באותה מתכונת.
להבדיל מהדור הקודם הדור הנוכחי משווק בישראל רק במרכב סדאן (בדור הקודם שווקה גם תצורת האצ'בק), ורק עם מנוע אחד (שניים בדור הקודם). ממדיה של אימפרזה סדאן דומים לאלה של הדור הקודם (פרט לבסיס הגלגלי שגדל ב-2.5 ס"מ), ושגם דומים לאלה של המתחרות. תא המטען בעל נפח סביר לסגמנט: 460 ל'.
בחרטומה מנוע בנזין בתצורת בוקסר בנפח 1.6 ל' (114 כ"ס) בשילוב לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה.
יש שתי רמות גימור שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של 2014.
-
עיצוב ונוכחות
הדמיון במראה לאחות הגדולה, B4, תורם לרושם משפחתי, מגודל ומאוד מכובד. אם כי במקרה של סובארו אימפרזה 2015 התוצאה נראית פשוטה ופחות מיוחדת.
-
תא נוסעים ומטען
גם כאן אימפרזה שומרת על הקווים של סובארו. פלטת הצבעים מוצלחת וכך גם איכות החומרים, אבל אין כאן ברק או פינוק עם מזגן בסיסי, מולטימדיה בהתקנה מקומית לא נוחה לתפעול, מחשב דרך פשוט.
תנוחת הנהיגה טובה והמושבים נוחים. המרחב מאחור מספק, אם כי זווית משענת הגב, נשענת מידי לאחור. לתא המטען נפח ממוצע, פתח מעט צר והוא מחסיר פתיחה חיצונית.
 
-
מנוע וביצועים
אימפרזה מוצעת בישראל עם יחידת הנעה אחת בלבד: מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר המייצר 114 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים רציפה. נתון ההספק צנוע והביצועים בהתאם סבירים, כשהמנוע גם רועש במאמץ. צריכת הדלק ממוצעת לקבוצה.
-
נוחות והתנהגות
מתליה הרכים משככים ביעילות את השיבושים השונים. אך בידוד לקוי מאפשר ליותר מידי רעשים (כביש, רוח ומנוע) לחדור לתא הנוסעים.
התנהגות הכביש של סובארו אימפרזה 2015 טובה מאוד, האחזיה גבוהה ורק חבל שההיגוי לא מספיק מדויק בנהיגה רגועה.
 
-
תמורה למחיר
אימפרזה בבסיסה היא מכונית טובה עם יכולת גבוהות, ו-5 שנות אחריות מלאות. אבל היא נופלת ביחידת כוח בסיסית, שמרנות עיצובית, ופשטות כללית.
-
מה חדש בסובארו אימפרזה 2015
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
עונה טוב מקודמתה על המתכון המשפחתי המקובל בארץ, אבל כיום זה כבר לא מספיק.