סובארו XV 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בניגוד לעבר, סובארו משווקת את גרסת הפנאי של האימפרזה כדגם נפרד בשם XV, שזכה לפגושים ובתי גלגלים עם פלסטיק שחור, מרכב מוגבה וחישוקי 17 אינץ' נאים.
בשנתיים הראשונות לשיווק בארץ הוצע ה-XV רק עם מנוע 2.0 ליטר (150 כ"ס) וב-2014 הגיעה גרסת 1.6 ליטר מוזלת (114 כ״ס). שתי הגרסאות מוצעות בשידוך לתיבה אוט'-רציפה או תיבה ידנית, שמגיעה אף עם הילוך כוח לשטח, ושתיהן מוצעות עם הנעה כפולה קבועה, המסייעת לסובארו XV 2015 להרחיב את מעטפת השימוש הרבה מעבר לכביש.
ה-XV נראה ממש כמו ההגדרה לקרוסאובר – כלומר, משפחתית עם אופי של רכב פנאי. במציאות הוא נראה טוב ובעל נוכחות מרשימה מהמצופה, הרבה בזכות חישוקי 17 אינץ' יפים ואפשרויות צבעים נאות. על הצד השלילי, רוב המתחרים נראים גדולים ממנו ויש מי שזה עשוי להפריע לו.
תא הנוסעים נעים ואיכות החומרים טובה, אבל הוא מזכיר מדי את המשפחתית עליה הוא מבוסס. המרווח סביר, הספסל האחורי מעט קצר ונפח תא המטען אינו גדול.
מנוע ה-2.0 ל' מספק ביצועים סבירים, אם כי פחות נמרצים מהצפוי בגלל התיבה הרציפה. מנוע ה-1.6 ליטר חלש ויתאים לנהגים בעל סגנון נהיגה רגוע.
עבור רכב פנאי עם הנעה כפולה ויכולת סבירה בשטח, סובארו XV הוא אופציה ייחודית למדי. בגרסת הבסיס האבזור מעט דל, אך רמת הגימור הבכירה מציעה זיווד נאה ומהווה תמורה די טובה למחיר.
-
עיצוב ונוכחות
ל-XV מראה ספורטיבי וקליל יחסית. תוספת הגובה מאוד מוחשית לעומת האימפרזה הרגילה והחישוקים הגדולים והמעוצבים יחד מסילות המטען על הגג מצליחים להעביר את מסר הפנאי.
-
תא נוסעים ומטען
כמו באחותה המשפחתית, סביבת הנהג חסרת סקס-אפיל והעובדה שרמת האבזור לא נדיבה ברמת הגימור הבסיסית, ודאי לא מוסיפה. חומרי הדיפון בסיסיים וגרפיקה מיושנת בחלק מהצגים הדיגיטליים. מרווח הפנים יתאים למשפחה, אם כי ליושב באמצע הספסל האחורי לא יהיה נוח, בגלל בליטה גדולה ברצפה. תא המטען קטן.
-
מנוע וביצועים
ה-XV משווק בישראל עם מנוע 2.0 ליטר שמספק 150 כ"ס או 1.6 ליטר עם 114 כ״ס . הוא משודך לתיבה אוטומטית רציפה וההנעה כפולה – בעוד רוב המתחרים מציעים הנעה קדמית בלבד במחירים הללו. הביצועים סבירים אך לא ממש נמרצים בגרסת ה-2.0 ליטר, וחלשים למדי בגרסת ה-1.6 ליטר - עניין שאפילו הגרסה הידנית לא ממש מצליחה לשפר.
-
נוחות והתנהגות
לסובארו XV 2015 כיול מתלים מאוד מוצלח - הוא גם נוח וגם מרוסן. בשיוט ה-XV שקט, אך האצות חזקות מלוות ברעשי תמסורת קלים. ה-XV מגיב לפקודות ההגה באופן נחוש, אך בכביש מהיר ההיגוי יוצר לעתים תחושה מעט עצבנית מדי ולא מתקשרת מספיק. עם זאת, ה-XV מתנהג היטב ונכנסת לפניות באופן מדויק ואף מהנה. חבל רק שהבלמים חסרי נשיכה; מעבר לכביש, ה-XV מעניק תחושה חסונה בהרבה ממתחריו, ויחד עם מערכת הנעה יעילה ומרווח גחון מרשים, מציע יכולת שטח אמיתית (רק בזהירות על הפגוש הקדמי).
-
תמורה למחיר
ה-XV הוא רכב מוצלח, שיתרונו העיקרי הוא יכולת השטח הגבוהה, ו-5 שנות אחריות משדרגות אף הן את החבילה. אולם גרסאות ה-1.6 ליטר סובלות מביצועים עצלים, בעוד גרסאות ה-2.0 ליטר יקרות מדי.
-
סיכום
אין ספק שמבחינת יכולת שטח, ה-XV עולה על כל המתחרים במחיר דומה, אך הוא רושם חוסרים בצדדים האופנתיים והאמוציונאליים, שחשובים מאוד לרבים מהלקוחות בקטגוריה הזו.