סובארו XV 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאז הושק ב-2012, סובארו XV הפך לדגם הנמכר ביותר של היצרן – וגם לרכב הפנאי כפול ההנעה הנמכר בארץ. גרסת 1.6 ליטר מהווה חלק משמעותי במכירות תודות לשילוב של הנעה כפולה ברכבי פנאי קומפקטיים ורמת מחיר נמוכה יחסית להיצע בסגמנט.
הדור השלישי של XV שהגיע לארץ בסוף 2017, דומה מאוד לאימפרזה, וכמוה נשען על פלטפורמה חדשה. לטענת היצרנית פלטפורמה זו מאפשרת שיפור משמעותי ביכולת הדינמית בזכות הנמכת מרכז הכובד והקשחת המרכב. לסובארו XV 2018 מרווח גחון גדול ולא שגרתי בקטגוריה, 22 ס"מ, וגם מצב 'X מוד' בין אופציות הניהוג, להתאמת התנהלות הרכב למאפייני שטח, הכולל גם בקרת נסיעה במורד. לרשימת אבזור ובטיחות מלאה, אנא ראו דף דגם למודל 2017.
-
עיצוב ונוכחות
מבחינת עיצוב מזכיר מאוד ה-XV את האימפרזה עליה הוא מבוסס, עם מראה אופנתי יותר תודות לאיפור ה"שטח" ולהגבהה. זה אומר שהעיצוב לא מלהיב או נראה באמת כמו רכב פנאי - וגם חלק מהקרוסאוברים המתחרים עושים את עיצוב השטח באופן משכנע יותר.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים זו אימפרזה לכל דבר, עם אותם חומרים באיכות בינונית והרכבה טובה לרוב, ואותו עיצוב פונקציונלי ותו לא. מבחינת מרחב מלפנים אין תלונות וגם המושבים עצמם מוצלחים, אם כי התרשמנו יותר מנוחות מושבי הבד מאשר אלו מרופדי העור.
מאחור המרווח לברכיים מצוין אך נוסע במרכז יסבול מתעלת ההינע הבולטת. גם מרווח הראש לא הרשים. עוד פחות מכך אהבנו את תא המטען - רק 345 ליטר, בדומה לסופרמיני טובה.
 
-
מנוע וביצועים
ה-XV מוצע בישראל עם מנועי בוקסר - 1.6 או 2.0 ליטר - ואם אתם אוהבים לנהוג אפילו מעט, ללא תתלבטו ותבחרו בגדול שבהם. עם 152 כ"ס ואופי פעולה בוקסרי הביצועים סבירים בלבד (גרסת ה-1.6 חלשה במופגן) ופעולת המנוע רועשת. לכך מוסיפה תיבת הילוכים רציפה לא יעילה מספיק.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה רוב הזמן - ריסון תנודות המרכב לא אידאלי אך שיכוך המהמורות מאוזן ומוצלח. בחוויה פוגע בידוד רעשים לקוי - רוח וכביש - כבר ממהירות נמוכה למדי.
בפניות מייצר ה-XV זוויות גלגול מורגשות. התחושה הראשונית אינה מבטיחה הרבה בתחום הדינמי, אלא שההנעה הכפולה מחלקת את הכוח היטב ולרכב התנהגות כביש טובה ויכולת משיכה גבוהה ביציאה מפניות. הבלמים אינם יוצרים תחושת נשיכה מורגשת, גם כאשר לוחצים על הדוושה בעוצמה.
נקודת ייחוד גדולה של ה-XV היא כאמור בשטח. שם תמצאו מערכת הנעה כפולה קבועה יעילה ומצבי נהיגת שטח שמסייעים - יחד עם מרווח גחון מרשים - לכושר נסיעה הרחק מהשביל הכבוש.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של ה-XV ממוצע בקטגוריה, ובאותו כסף ניתן למצוא רכבי פנאי מאובזרים ומהירים יותר ממנו, אבל אין במחיר הזה רכב פנאי אוטומטי שיתן יכולת שטח עדיפה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה EUESIGHT 2 ליטר עם כ-900 יחידות.
אחריה גרסת פרימיום 1.6 ליטר עם כ-550 יחידות.
 
-
סיכום
סובארו XV 2018 מציע יכולת שטח מרשימה, אופי ייחודי ועיצוב שלא מנקר עיניים. מנגד בידוד הרעשים לוקה בחסר, תא המטען קטן והביצועים לא מלהיבים. למשפחות קטנות שחולמות על טיול שבילים פלוס מדי פעם, ה-XV הוא גם כמעט הרכב היחיד שכדאי לשקול בטווח המחיר.