סובארו XV 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סובארו XV הוצג לראשונה כגרסה של האימפרזה ב-2011, ושנתיים לאחר מכן הפך לדגם עצמאי.
בסוף 2017 נחת בארץ הדור השני של XV, בשתי גרסאות של מנוע בנזין אטמוספרי: 1.6 ליטר ו-2.0 ליטר. XV עם מנוע ה-2.0 ליטר הגיע לישראל תחילה בתקינה אירופאית, מאוחר יותר בתקינה צפון-אמריקאית ("קרוסטרק"), בהבדלי אבזור קלים: אין קיפול חשמלי למראות, יש חימום לגלגל ההגה, בלם החנייה החשמלי פינה מקומו לידני.
סובארו XV מוצע בישראל בארבע רמות גימור. מפרט האבזור מכובד, וכולל כבר מגרסת הכניסה חישוקי "17, חיישני תאורה וגשם, בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה עם קישוריות לנייד ועוד. מערך הבטיחות של סובארו, EyeSight, כולל בין היתר בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור סטייה מנתיב ותיקון, התרעה על רכב בשטח מת ועוד. עם זאת, מערכות אלו אינן תקניות ברמת הגימור הבסיסית 'קלאסיק' (1.6 ליטר בלבד).
-
עיצוב ונוכחות
הדור הנוכחי דומה לזה הקודם, וכמוהו דומה יותר למשפחתית האצ'בק מוגבהת מאשר לרכב פנאי אופייני.
-
תא נוסעים ומטען
עיצובה של סביבת הנהג נאה, גם אם אינו עדכני. איכות החומרים נאה, אך פה ושם עדיין ניתן למצוא חומרים פשוטים למראה ולמגע, ואיכות ההרכבה אינה מצטיינת. הנדסת האנוש בינונית.
המרחב מלפנים טוב מאוד. מאחור מרווח הברכיים מצוין, אך מרווח הראש סביר בלבד לגבוהים ומנהרת ההינע תפריע לנוסע במרכז. לתא המטען נפח של 345 ל', נתון קטן מאוד לרכב משפחתי.
 
-
מנוע וביצועים
סובארו XV משווק בישראל עם 2 מנועי בנזין: 1.6 ליטר (114 כ"ס, 15.3 קג"מ) ו-2.0 ליטר (152 כ"ס, 20 קג"מ). שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים רציפה. ההנעה, כמובן, כפולה.
הביצועים בגרסת ה-2.0 ליטר סבירים, מספקים בהתנהלות שגרתית אך לא מעבר לכך. גרסת ה-1.6 ליטר סובלת ממחסור בכוח תחת עומס.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי, וכיול המתלים לרוב מאוזן ומוצלח. עם זאת, תחת עומס הריסון עשוי להיות לא מספק, וספיגת שברים חדים אינה מוצלחת. איכות הנסיעה טובה פחות – יש המון רעשי רוח וכביש המופיעים כבר במהירות נמוכה. במהירויות גבוהות יותר, או תחת עומס, מצטרפים לכך גם רעשי מנוע ותמסורת בולטים.
היכולת הדינמית של XV טובה, והוא מאפשר קצב נאה בכבישים מפותלים, ואפילו די מהנה לנהיגה.
בשטח ה-XV מציג יכולות מרשימות מאוד ביחס לבני מינו הודות להנעה כפולה יעילה ביותר, ויכול לצלוח מעברים מאתגרים באופן שרכבי פנאי אחרים לא יצלחו. עם זאת, זוויות המרכב בכלל, וזווית הגישה בפרט (בגלל הפגוש המגודל ומבנהו), מגבילים את יכולת השטח.
 
-
תמורה למחיר
הגרסה המומלצת היא 2.0 ל' ברמת הגימור 'קרוס-סטייל' הבסיסית. הוא פונה בעיקר לאלו הרוצים לטייל עם רכב פנאי בתוואי שטח מאתגר, הרחק, גבוה וקשה יותר ממה שיכולים דגמים מקבילים להציע. עבור אלה שאינם מעוניינים בכך, ישנם רכבי פנאי עדיפים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק אינה מרשימה, ובמבחני הדרכים שלנו עמדה (בשתי הגרסאות) על כ-10 ק"מ/ל' בממוצע.
 
-
מה חדש בסובארו XV 2022
בספטמבר 2022 חשפה סובארו דור חדש ל-XV, אשר מאמץ את הכינוי הצפון-אמריקאי 'קרוסטרק' כשם הדגם הגלובלי.
מבחוץ זכה הדגם להופעה אלגנטית ומודרנית יותר,
אולם עדכוני העיצוב המשמעותיים יותר הם בתא הנוסעים, שם הקרוסטרק מאמץ את מערכת המולטימדיה העדכנית של סובארו, עם מסך מגע אנכי בגודל 11.6 אינץ'.
בתחום הבטיחות מוצע הדור העדכני ביותר של מערכת 'אייסייט', הכוללת כסטנדרט שלוש מצלמות במקום שתיים.
מנוע ה-2.0 ליטר בנזין זכה לשורת שיפורים וישודך כבעבר לתיבה אוטומטית רציפה ולהנעה כפולה.
הקרוסטרק החדש צפוי להגיע לארץ במהלך 2023.
 
-
סיכום
רכב פנאי קומפקטי בעל יכולת נדירה בשטח. הוא אינו הכי נאה, מאובזר, חזק או חסכוני בסגמנט, אך מאפשר להרחיב מאוד את מעטפת היכולת, לטיולי שטח יותר מקיפים.