סובארו XV 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2019 יבואנית סובארו עדכנה את היצע רכב הפנאי הקומפקטי XV, והחלה לשווק אותו במהדורה האמריקאית הנקראת ׳קרוסטרק׳. גרסה זו החליפה את גרסאות 2.0 ליטר הרגילות, ולמעשה ייתרה גם את גרסת 1.6 ליטר 'אייסייט' המצוידת - שנמכרה במחיר כמעט זהה.
סובארו XV קרוסטרק 2019 הבסיסי מצויד במערך אייסייט משופר לעומת זה הנמצא בדגמי 2018, הכולל בין היתר תיקון סטייה מנתיב (עד כה רק התרעה). בנוסף, מצויד הקרוסטרק בבקרת אקלים דיגיטלית. בהשוואה לרמת הגימור היקרה הפורשת, החישוקים בקרוסטרק הם "17 (במקום "18), וחסרים לו מפתח חכם וצג מולטימדיה גדול.
ברמת הגימור 'ספיישל אדישן' החדשה, בגרסת 2.0 ליטר, יתווספו ביחס לרמת הגימור הבכירה המוחלפת גג זכוכית נפתח, ריפוד עור, תפעול חשמלי למושב הנהג, ובקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת.
-
עיצוב ונוכחות
מבחוץ מדובר באותו XV מוכר שלא עבר כל עדכון או שינוי, אבל העובדה שהכלי מגיע כעת מצפון אמריקה גוררת מספר שינויים, ופנסי האיתות הכתומים הם הסממן החיצוני הבולט היחיד. כך שכמו בעבר, ה-XV נראה יותר כמו משפחתית האצ'בק מוגבהת מאשר כרכב פנאי, למרות איפור השטח.
-
תא נוסעים ומטען
בקוקפיט ישנם הבדלי אבזור קלים ביחס לדגם המוחלף: אין קיפול חשמלי למראות, יש חימום לגלגל ההגה, ובלם החנייה החשמלי פינה מקומו לידני. השאר דומה עד זהה; סביבת הנהג נאה אך לא מתבלטת. דיפוני העור רכים והתפירה הכתומה ברמות הגימור הגבוהות מוסיפים לאווירה, אך מצד שני, יש לא מעט פקדים ולחצנים פחות איכותיים לתחושה, לא מעט פלסטיק קשיח וגם כמה פספוסים בהרכבה.
מאחור המרחב מפתיע ביחס לגודל הרכב, מרווח הברכיים מצוין, ויש המון מקום מתחת למושבים. מנהרת ההינע המפריעה לנוסע במרכז ומרווח הראש שהוא סביר בלבד לגבוהים פוגמים בתוצאה הסופית. תא המטען נותר צנוע במיוחד, ונפחו 345 ליטר, הוא נתון אופייני לדגמי סופרמיני.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבוקסר — 2.0 ליטר, אטמוספרי — נותר ללא שינוי. הביצועים סבירים, אפילו מספקים — אבל לא הרבה מעבר לכך. כדי להעניק את מה שיש לו, המנוע צריך לפעול בסל“ד גבוה, ואז הוא רועש מאוד. התיבה רציפה, וגם היא אחראית לאופי הפעולה של המנוע שמבלה הרבה בטורים גבוהים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה ברוב הזמן. XV הצטיין בכך בעבר, קרוסטרק שומר על תכונה זו גם כיום. בידוד הרעשים לא מצטיין — יש המון רעשי רוח וכביש המופיעים כבר במהירות נמוכה יחסית.
בפיתולים מייצר הקרוסטרק זוויות גלגול מורגשות. התחושה הראשונית אינה מבטיחה, אולם ההנעה הכפולה מחלקת את הכוח היטב ומעניקה ל-XV התנהגות כביש טובה ויכולת משיכה גבוהה ביציאה מפניות. הבלמים אינם יוצרים תחושת נשיכה מורגשת, גם כאשר לוחצים על הדוושה בעוצמה.
בשטח, קרוסטרק צולח שבילים בצורה מרשימה. הנוחות טובה ומשתפרת ככל שעולה הקצב, הבולמים קשיחים דיים כדי למנוע שקיעת אף ונדנוד מיותר, ומרווח הגחון בהחלט טוב.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של ה-XV ממוצע בקטגוריה, ובאותו כסף ניתן למצוא רכבי פנאי מאובזרים ומהירים יותר ממנו, אבל אין במחיר הזה רכב פנאי אוטומטי שיתן יכולת שטח עדיפה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה קרוסטרק 2 ליטר עם כ-900 יחידות.
אחריה גרסת קרוסטרק SE 2 ליטר עם כ-500 יחידות.
-
סיכום
הדברים שפחות אהבנו ב־XV עדיין איתנו בקרוסטרק: הביצועים סבירים בלבד, בידוד הרעשים לוקה ותא המטען קטן. אבל סובארו XV 2019 או קרוסטרק, איך שלא תקראו לרכב הפנאי הקומפקטי של סובארו, היה ונותר רכב מלא אופי ויכולת. זהו כלי משובח לטיולי משפחה — מרווח, נוח ובעל יכולת ראויה מאוד גם בשבילים לא ידידותיים, ונדירה מסוגה בין המתחרים.