סוזוקי ג'ימני 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של ג'ימני הוצג בתערוכת טוקיו בשנת 1997(!), והוא מכלי הרכב הוותיקים ביותר בישראל. לאורך השנים הוא עבר עדכונים קלים יחסית ולכן אין זה מפתיע לגלות שהמפרט בסיסי למדי, והאבזור דל: מערכת שמע ושתי כריות אוויר בלבד. על דלות האבזור הוא מפצה ביכולת שטח פנטסטית, כיאה לרכב שבנוי על שלדת סולם עם שני סרנים חיים, הנעה אחורית שהופכת לכפולה וגם הילוך כוח.
שיווקו בישראל הופסק בשנת 2010 כיוון שלא צויד בבקרת יציבות, כנדרש לפי הוראות משרד התחבורה. עם התקנת המערכת, חודש הייבוא בתחילת שנת 2015.
ג'ימני מציע מרכב שלוש דלתות חריג, ארבעה מושבים ומכלולים וותיקים: מנוע 1.3 ל' שמייצר 85 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית עם 5 הילוכים או אוטומטית 4 הילוכים. כשחזר לאולמות ב-2015 הוא שווק בשלוש רמות גימור: ידנית 'GLS', אוטומטית 'סיטי' עם מולטימדיה, מושבים מצופים בחלקם בריפוד דמוי-עור, גלגל הגה מצופה עור, ונגיעות קוסמטיות חיצוניות. רמת 'ספארי' מוצעת רק בשילוב לתיבה אוטומטית ומוסיפה מיגון תחתון וצמיגי שטח.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של סוזוקי ג'ימני 2017 נראית עתיקה ובנויה מפלסטיק ששייך לתקופה שכבר חלפה מזמן. האבזור בסיסי למדי גם ברמות הגימור הבכירות, למשל אין כוונון גובה למושב (או לחגורת הבטיחות) וההגה אינו מתכוונן כלל. הממדים החיצוניים הקטנים עוטפים חלל פנימי צפוף. במיוחד עבור יושבי המושב האחורי. תא המטען פיצפון.
-
מנוע וביצועים
למרות המשקל הקל, מנוע ה-1.3 ל', 85 כ"ס, פשוט חלש מידי כשבנוסף הוא גם רועש בעומס. התיבה האוטומטית עם ארבעה הילוכים לא מהירה אבל חלקה ובעלת יחסי העברה קצרים, כך של-100 קמ"ש הוא מגיע בקצב סביר יחסית. מעבר לזה צריך סבלנות. צריכת הדלק גבוהה למדי.
-
נוחות והתנהגות
השילוב של בסיס גלגלים קצר ומתלים קשיחים, יוצרים מכונית קופצנית מאוד שלא נוחה לנהיגה בכביש. בנוסף סוזוקי ג'ימני 2017 מייצר המון רעשי רוח, כביש ומנוע.
גם בתחום הדינמי הוא רחוק מלקבל ציון טוב, כשהחיבור בין גובה רב יחסית ורגישות לתנודות, דורשים מהנהג המון תשומת לב.
בשטח הוא זורח. מתכון קשוח ומכלולים מוכחים מאפשרים לג'ימני להתקדם בתנאים שיפילו כלים שעולים כפול ממנו.
 
-
תמורה למחיר
מי שמחפש פוזה בלבד יגלה רכב יקר, לא מתגמל, ומיושן. הוא גם לא ממש מהווה תחליף לרכבי הפנאי הפופולריים כיום שגם גדולים ממנו משמעותית. אבל עבור מי שמחפש שטח, ימצא בג'ימני יכולות כמעט נדירות ותמורה מעולה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה GLS 1.3 ליטר אוטומט עם כ-150 יחידות.
אחריה גרסת GLX 1.3 ידני עם כ-100 יחידות.
-
מה חדש בסוזוקי ג'ימני 2017
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
זהו רכב שטח אמיתי, עם יכולת לתקל אתגרי עבירות כבר במצבו הסטנדרטי – ועם היצע שיפורי-שטח עשיר.