סוזוקי ג'ימני 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רכב השטח הזעיר של סוזוקי הוצג במקור ב-1970. דורו הנוכחי הוא הרביעי, וזה עלה לישראל בפברואר 2019. מאז הוא נמכר ללא שינוי או עדכון.
ג'ימני עדיין נשען על שלדת סולם וסרנים חיים. הוא מציע ממדים קטנים ותצורה של 3 דלתות בלבד, כך שהמרחב לארבעה ולמטען מוגבל. על התנועה אחראי מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר שמייצר 100 כ"ס ומשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית או ארבעה הילוכים אוטומטית.
-
עיצוב ונוכחות
עיצוב החוץ קובייתי, עם המון קווים רבועים, ליצירת הופעה קשוחה, צנועה ומלאת קסם.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים וסביבת הנהג מבוססים על מרכיבים נוסטלגיים, עם נגיעות מודרניות קלות. הגימור פשוט ובסיסי מדי, עם פלסטיק נוקשה וחלול וברגים חשופים. גם חסרים תאי אחסון. מערכת מולטימדיה קטנה יחסית ("7) ובסיסית, ובאופן כללי הנדסת האנוש טובה.
המרחב מלפנים מצומצם אך מספק, זה שמאחור תלוי בחסדיהם של היושבים מלפנים. תא המטען פצפון כשכל המושבים בשימוש (85 ל').
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל‘ מייצר 100 כ“ס, ועל אף המשקל הנמוך, הביצועים חלשים. תיבות ההילוכים (האוטומטית והידנית) עושות את המיטב לשיוט נינוח, אבל יחסי העברה הקצרים גורמים למנוע לשייט בסל"ד גבוה מידי, כך שכבר ממהירות של 90-100 קמ"ש הוא רועש. מנגד, יחסי ההעברה הקצרים בשתי תיבות ההילוכים מעולים לנסיעה בשטח.
-
נוחות והתנהגות
למרות כיול רך, נוחות הנסיעה בעיר לא טובה. בכביש בינעירוני המצב משתפר אך שם הוא רועש (רוח, כביש ומנוע).
גם התנהגות הכביש לא נוסכת ביטחון, עם שילוב של חוסר ריסון והיגוי מאוד ארוך (4.2 סיבובים מנעילה לנעילה) ומעורפל במרכז.
שטח הוא הסביבה הטבעית שלו. כיף גדול לנהוג ברכב צר וקטן, שמאפשר למצוא נתיב בכל מקום.
-
תמורה למחיר
סוזוקי ג'ימני הוא רכב שטח קטן וקשוח, שרוכב על גלי הנוסטלגיה – לטוב ולרע. המחיר יחסית יקר, אבל הוא הכלי היחיד בסביבת המחיר הזו שמציע יכולת שטח אמיתית.
-
גרסאות ורמות גימור
לג'ימני רק גרסה אחת, 1.5 ליטר (ידני או אוטומט), ורמת גימור אחת - GLX - הכוללת בין השאר בקרת אקלים, מחשב דרך, בקרת שיוט, מסך מגע "7 המתממשק לאפל קארפליי ולאנרואיד אוטו, חימום מושבים קדמיים ועוד.
-
בטיחות
ג'ימני גם מוצע עם מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים והתרעה מפני הירדמות נהג. על אף אלה, ארגון EuroNCAP שבחן את הדגם ב-2018, העניק לו ציון מאכזב של שלושה כוכבים בטיחות בלבד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה – עם 10 ק“מ/ל' בגרסה האוטומטית, 13 ק"מ/ל' בידנית.
-
מה חדש בסוזוקי ג'ימני 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
ממדים קטנים ויכולת שטח נדירה בטווח מחיר שפוי, הופכים אותו ליחיד במינו.