סוזוקי ג'ימני 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רכב השטח הזעיר מיפן הפך עם השנים לאיקון. משמר את הצללית הרבועה של קודמיו, כמו גם את המבנה הבלתי מתפשר לשטח שכולל: שלדת סולם, ההנעה אחורית עם שילוב לכפולה שמיועדת רק לשטח, והילוך כוח.
זהו כעת דור רביעי לדגם שעלה לישראל בפברואר 2019 ולא השתנה כלל מהרגע שנחת בארץ. בתחרות אוטו השנה 2021 הוא הוכתר כזוכה בקטגורית רכבי השטח.
הממדים קטנים ודומים לדור היוצא וכך גם המשקל הקל בין 1,090 ק"ג ל-1,110 ק"ג. בחרטומו מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר שמייצר 100 כ"ס שמשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית או ארבעה הילוכים אוטומטית.
יש רק רמת גימור אחת GLX שאת תכולתה אפשר לראות בדף הדגם של שנת 2019. ג'ימני גם מוצע עם מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים והתרעה מפני הירדמות נהג. על אף אלה, ארגון EuroNCAP העניק לו ציון מעט מאכזב של שלושה כוכבים בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
אי אפשר להתעלם מעיצובו של סוזוקי ג'ימני 2021. ההופעה פשוט מקסימה, עם קריצות נוסטלגיות לעולם השטח בכלל, ועולמה של סוזוקי בפרט.
-
תא נוסעים ומטען
גם כניסה לתא הנוסעים ממשיכה במוטיב הרטרו-קשוח של ג'ימני לדורותיו, עם אלמנטים רבועים גדולים לכל רוחב התא, ברגי אלן בולטין וחשופים ולוח מחוונים שהוא הומאז' לדור הראשון של סמוראי. לא הכל רטרו, ויש גם אלמנטים מודרניים מתבקשים כמו מערכת מולטימדיה מתקדמת, בקרת אקלים וכו'.
תנוחת הנהיגה הבסיסית טובה, אבל המושב רך מדי, המשענת לא ממש נוחה, ותנוחת הנהיגה לוקה בגלל שלא ניתן לכוון את גובה המושב, ההגה לא נע לפנים/אחור וחסר מדרך לרגל שמאל.
המרחב ליושבים מאחור סביר כשתנוחת הישיבה גבוהה והראות החוצה מצוינת בזכות החלונות הגדולים. נפח תא המטען מצומצם מאוד.
 
-
מנוע וביצועים
על אף המשקל הנמוך, הביצועים חלשים. כדי לחלץ את 100 הסוסים יש לאמץ את המנוע ואז הוא רועש. תיבות ההילוכים (האוטומטית והידנית) מציעות יחסי העברה קצרים שמעולים לנסיעה בשטח, אבל בכביש זה אומר מהירויות שיוט בסל"ד גבוה מידי, כך שכבר מנקודה זו הוא רועש. צריכת הדלק סבירה.
-
נוחות והתנהגות
סוזוקי ג'ימני 2021 מציע כיול רך למתלים. התוצאה היא נוחות הנסיעה לא מספיק טובה במהירות עירונית. ככל שעולה המהירות הנחות משתפרת משמעותית, אבל אז הוא הופך רועש (רוח, כביש ומנוע) וזה קורה כבר ממהירויות בינעירוניות יחסית נמוכות.
שילוב של חוסר ריסון והיגוי מאוד ארוך (4.2 סיבובים מנעילה לנעילה) ומעורפל במרכז, יחד עם שינויים לא ברורים בהעברות משקל, גורמים להתנהגות כביש לא נוסכת ביטחון.
בשטח, הוא זורח. ההיגוי הארוך מעניק כושר תמרון מצוין בשטח, ויחד עם זוויות מרכב טובות, ושלדה תואמת, הוא מציע משהו ייחודי שאין לכלים אחרים בסגמנטים קרובים.
 
-
תמורה למחיר
ג'ימני שומר על כל מה שאהבנו בדורות הקודמים: ממדים צנועים, משקל קליל ובעיקר יכולת שטח אדירה. הוא משפר היכן שהיה צריך בביצועים, בבטיחות, בנוחות ובאיכות החיים, גם אם לא באופן מושלם. המחיר יקר, אבל כלים עם יכולות שטח דומות עולים כפול ויותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1.5 ליטר אוטומט עם כ-350 יחידות.
אחריה גרסת GLX 1.5 ידני עם כ-700 יחידות.
 
-
מה חדש בסוזוקי ג'ימני 2021
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
כבר במצבו הטבעי ולפני שיפורים הוא יכול להרחיק אל השטח הרבה יותר מכל רכב פנאי שבסביבה. רכב טיולים אמיתי.