טויוטה טויוטה לנד קרוזר 100 1998-2007 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קיימים מעט שמות-דגם שמוכרים בכל העולם כמו הלנד-קרוזר של טויוטה - ובמקומות הנידחים ביותר, כאשר אומרים "לנד-קרוזר" הכוונה איננה לפראדו, אלא לכלי הזה. הלנד-קרוזר 100 הוא נצר לשושלת ארוכה ומפוארת של דגמים ששמם הולך לפניהם, בזכות מוניטין חוסן ועבירות יוצאי דופן. בעבר היו ללנד-קרוזר סרנים חיים מלפנים ומאחור, אולם ה-100, שיצא ב-98', כבר קיבל מתלים קדמיים נפרדים, אך הפשטות הבסיסית והאופי הקשוח נותרו בעינם. בהקשר הזה יצוין כי ה-100, כיאה למעמדו המיוחס, הוצע גם בגרסת "105" בשווקים מתפתחים שונים עם תנאים קשים (כמו אפריקה, דרום אמריקה והמזרח התיכון) עם שני סרנים חיים וללא אלקטרוניקה כלל. התפיסה הפשוטה ממשיכה גם במנועים - הלנד-קרוזר המגודל והכבד משתמש במנועים גדולי נפח ויחסית נמוכי-תפוקה, לא מתקדמים במיוחד אך מאריכים חיים וגבוהי-מומנט. ההיצע התבסס על שלושה מנועי בנזין ודיזל, שעברו התאמות לשווקי יעד שונים. כך, למשל, גרסת הדיזל (4.2 ל', 6 ציל' בטור) שהוצעה באפריקה הייתה אטמוספרית, עם 12 שס' עיליים והספק של 131 כ"ס, בעוד שבאירופה הוצע מנוע זה עם טורבו, גל-זיזים עילי ו-24 שס' והספק של 204 כ"ס. לתיבה האוטומטית היו במקור 4 היל', כאשר מ-2003 הוכנסה לשימוש תיבה חדשה עם 5 היל'. בארה"ב שווק הדגם גם בגרסה מפוארת תחת מותג לקסוס, בשם LX470. לנד קרוזר 100 לא שווק בישראל באופן סדיר, אך ישנם כמה אקזמפלרים גם בישראל שהגיעו בייבוא אישי (הן עם מנוע הדיזל עם 204 כ"ס והן עם מנוע בנזין V8 בנפח 4.7 ל', 238 כ"ס).
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום