טויוטה פריוס 2022 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של הפריוס מתגלגל בכבישי ישראל מאז מרץ 2016. הדגם עבר מתיחת פנים ב-2019, ולקראת 2020 החל מחדש שיווק גרסת הכלאיים הנטענת משקע (PHEV) לאחר היעדרות ארוכה.
לגרסה החדשה הספק משולב דומה לזה של הפריוס הרגילה (122 כ"ס), אך מצברי ליתיום-יון משודרגים עם קיבולת של 8.8 קוט"ש מאפשרים טווח חשמלי של 45 ק"מ. טעינת המצברים משקע ביתי אורכת כשלוש שעות, ושקע חשמל תעשייתי יקצר את זמן הטעינה לכשעתיים.
הפריוס PHEV תוצע ברמת גימור "קומפורט" (בדומה לרמה הבכירה בפריוס הרגילה). אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום תאורה אוטומטי, זיהוי תמרורים וניטור שטחים מתים. אבזור המותרות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך "8 ותצוגה עילית לנהג.
-
עיצוב ונוכחות
לטויוטה פריוס מראה בולט ומאוד מזוהה, לגרסת הפלאג-אין חזית אגרסיבית יותר ובאחוריים שמשה שמרכזה קעור, והתוצאה מרשימה מזו של פריוס "רגילה".
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים בשתי הגרסאות כמעט זהה, והפלסטיק בתוכו פשוט. לוח המחוונים שופע מידע והתצוגה העילית נאה. מערכת המולטימדיה המחודשת כעת כוללת קיצורי דרך מכניים נוחים, אבל מערכת ההפעלה המקומית "קונקטד" עדיין אינה מספיק מהוקצעת. תנוחת הנהיגה מעט נמוכה והמושב עלול לעייף בנסיעות ארוכות. מאחור מרווח רגליים נאה, אך מרווח ראש מצומצם.
נפח תא המטען בפריוס עומד על 412 ליטרים, ובגרסת PHEV המצברים הנוספים תופסים חלק מהתא ומצמצמים את נפחו ל-359 ליטרים. הראות לאחור אינה מבריקה.
-
מנוע וביצועים
בשתי הגרסאות אותה חטיבת כוח שמשלבת מנוע חשמלי עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, 122 כ"ס, ותמסורת המוגדרת כרציפה. גם הביצועים בשתי הגרסאות דומים, עם האצות זריזות ושיוט נעים, ורק בהאצות ארוכות או בעליות ממושכות הרכב מתאמץ. בתנועה חשמלית ובמצב 'ספורט' התחושה היא כי הרכב מאוד נמרץ.
גרסת ה-PHEV מצהירה על יכולת נסיעה חשמלית לטווח של 45 ק"מ, אך במבחנים שלנו הצלחנו להגיע בכוח החשמל בלבד לטווח של 38.5 ק"מ בלבד.
-
נוחות והתנהגות
לטויוטה פריוס כיול מתלים מוצלח, והתצאה היא משפחתית מאוד נוחה.
גרסת ה-PHEV מעט כבדה יותר, ובעלת כיול מתלים מעט שונה, ומסתדרת פחות טוב עם שיבושים קטנים במהירות עירונית. היכולות הדינמיות גבוהות, למרות שהבלמים – כמו בכל ההיברידיות של טויוטה – בעלי פעולה לא-הדרגתית.
-
תמורה למחיר
עם השיפור הגדול בקורולה והפיכתה להיברידית, קשה להצדיק את רכישת טויוטה פריוס שמחירה יקר יותר. גרסת ה-PHEV סובלת ממחיר יקר עוד יותר, אשר הופך אותה לכדאית בעיקר למי שמבצע נסיעות קצרות ויכול לנצל את הטווח החשמלי (כמעט) מבלי להשתמש בבנזין.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת שהשגנו בפריוס "הרגילה" עמדה על 19.2 ק"מ/ל', וב-PHEV רשמנו 24.3 ק"מ/ל', כולל הנסיעה בחשמל בלבד.
-
טווח נסיעה
הטווח אליו הגענו במבחן הוא 38.5 ק"מ.
-
מה חדש בטויוטה פריוס 2022
יווק הדגם הנוכחי הופסק בפברואר 2022.
בנובמבר 2022 הוצג דגם כל חדש בחו"ל, שצפוי להגיע לישראל רק במהלך 2024.
-
סיכום
משפחתית ירוקה מוצלחת - אך יקרה.