טויוטה קאמרי 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור התשיעי של טויוטה קאמרי הוצג בסוף 2023 והושק בישראל בספטמבר 2024.
הדור החדש מתבסס על קודמו ורוב מידותיו החיצוניות לא השתנו, פרט לממד האורך אשר צמח ב-3.5 ס"מ ל-492 ס"מ, ונפח תא המטען שהצטמצם ב-30 ליטרים ל-493 ליטרים.
העיצוב החיצוני בוטה ביותר, קרוב לזה של C-HR, פריוס וקראון החדשים, והרכב מפגין נוכחות רבה מאוד.
קאמרי החדשה מוצעת רק בהנעה היברידית – וזו מבוססת על מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר, בשילוב עם מנוע חשמלי, וההספק הכולל בקאמרי נע בין 230 כ"ס ל-227 כ"ס ברמת האבזור הגבוהה יותר (218 כ"ס בדגם היוצא). כתוצאה מכך, משך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש התקצר ל-7.2 שניות (קודם 8.3 שניות); צריכת הדלק שופרה אף היא, ל-20.4 ק"מ/ל' לפי נתוני מעבדה (18.5 ק"מ/ל' בעבר). למערכת החשמלית סוללת ליתיום יון חדשה, עם יכולת פריקת אנרגיה יעילה יותר.
כמו בעבר - תיבת ההילוכים, מסוג מפצל-כוח, קרובה בפעולתה לתיבה רציפה.
המחירים החדשים משקפים התייקרות קלה ביחס לדגם המוחלף.
-
עיצוב ונוכחות
הקווים העיקריים של העיצוב קרובים למדי לאלו של הדגם המוחלף, אבל הסבכה גדולה בהרבה ומעניקה לרכב הופעה בוטה משמעותית, עושה את קודמתה למופת של צניעות.
מרוב הכיוונים הרכב נראה אתלטי יותר מקודמו, ובעל הופעה דינמית אך אלגנטית במידה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עברה שינוי יותר משמעותי, ובהשוואה לקודמתה שהפגינה עיצוב מורכב ועתיר קווים, החדשה דווקא פשוטה ושמרנית יותר. עם זאת, היא כוללת מרכיבים עדכניים נדרשים, בעיקר צג "12.3 הגדול משמעותית מקודמו ("9), וגם לוח מחוונים מוקרן באותו גודל.
הנדסת האנוש טובה ביחס למכוניות מודרניות, ויש כאן המון כפתורים חיצוניים לתפעול - שאינו מתבצע מהמסך בלבד. גם לבקרת האקלים תפעול חיצוני, וזה מצוין, אך פתחי המיזוג במרכז מעט נמוכים. הקונסולה המרכזית הרחבה נמצאת על הגבול בכל הנוגע לפגיעה במרווח ברך שמאל של הנוסע.
תנוחת הנהיגה נמוכה וספורטיבית, ואנחנו אוהבים את זה. מפתח הדלתות מאחור סביר, יש המון מקום לראש ולברכיים ומעט פחות לכפות הרגליים. הנוסע האמצעי יגלה תעלת הינע גבוהה.
תא המטען גדול למדי, ויש בו פתחים למגלשיים או לקרשים לל"ג בעומר, תלוי במדינה. אך לא פחות חשוב: ניתן לקבל את המכונית עם גלגל חלופי בגודל מלא.
-
מנוע וביצועים
בהשקה בחו"ל זכינו לזמן נהיגה מוגבל. במעט שנהגנו התרשמנו כי התאוצה לינארית, הביצועים טובים ובשיוט המנוע פועל באופן נינוח ונעים.
ניתן לשייט רק בחשמל – בפועל רק בפקקים ובתנועה עירונית ממש איטית; המהירות המרבית בכוח החשמל היא עשרה קמ"ש בלבד.
-
נוחות והתנהגות
בידוד הרעשים סביר בלבד; שאון המנוע מוחרש בשיוט, אך כאשר צריך להאיץ ומנוע הבנזין עולה לסל"ד גבוה, צלילו חודר לתא הנוסעים יותר מהרצוי. מנגד, בידוד רעשי הרוח מוצלח גם במהירויות גבוהות. המהום הצמיגים בולט או מוחרש בהתאם לאיכות הסלילה.
להתרשמות מנוחות הנסיעה ומהיכולת הדינמית ניאלץ להמתין למבחן מקומי, על אספלט ישראלי.
-
תמורה למחיר
קאמרי יקרה מדגמים מקבילים של יונדאי וקיה בכ-5%-10% ומציעה אחריות פחות ארוכה. עם זאת, החבילה הכוללת חסכונית ומומלצת - בעיקר למרבי הנסועה.
-
גרסאות ורמות גימור
טויוטה קאמרי 2024 החדשה מוצעת בשתי רמות אבזור 'LE' הבסיסית כוללת תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד דמוי עור וטעינה אלחוטית לסלולרי.
ברמת האבזור 'XLE' תקבלו גם חישוקי "18, ריפוד עור ותפעול חשמלי להגה ולמושבים הקדמיים הכוללים גם אוורור.
-
בטיחות
הקאמרי לא נבחנה במבחני הריסוק של יורו NCAP, אך כן נבחנה בשלוחה האוסטרלית של הארגון וזכתה לציון 5 כוכבים המרבי - עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על נוסעים מבוגרים, 95%.
בהגנה על ילדים היא זכתה ל-87%, בהגנת הולכי רגל 84%, ובתפקוד מערכות בטיחות 81%.
מערך הבטיחות עודכן בדור החדש וכולל בנוסף לבלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית, גם האטה אוטומטית בנסיעה מאחורי רכב.
-
צריכת דלק
בהשקה בחו"ל, בתנאים לא מאתגרים, מחשב הדרך הראה על נתון צריכה של 19.2 ק"מ/ל', וזה מרשים למדי.
-
סיכום
טויוטה קאמרי היא משפחתית גדולה הממשיכה את מסורת הדורות הקודמים, מביאה עמה מרחב ראוי, שימושיות טובה, איכות מכובדת, ביצועים נאים – והקלף החזק באמת הוא יחידת כוח יעילה וחסכונית. מאוד חסכונית.