מרצדס GLA קלאס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השני של מרצדס GLA נחשף במסיבת עיתונאים דיגיטלית בדצמבר 2019.
GLA החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי, פלטפורמה המשותפת גם למרצדס A קלאס ו-GLB החדשים.
הדור החדש גבוה משמעותית מקודמו (10+ ס"מ) וכתוצאה מכך תנוחת הישיבה של הנהג גבוהה יותר גם היא (14+ ס"מ). בסיס הגלגלים ארוך יותר (273 ס"מ, 3+ ס"מ) וגם תא המטען גדול יותר (435 ל', 14 יותר). ההופעה החיצונית יותר קשוחה ומסוקסת מזו של הדור היוצא.
היצע מנועי הבנזין מתחיל ב-1.3 ל' טורבו (163 כ"ס), כאשר ישנה גם גרסת 2.0 ל' טורבו (224 כ"ס). בקצה ישנן שלוש גרסאות ביצועים מבית AMG עם 306 כ"ס (A35), השניה עם 387 כ"ס (A45) ועד 421 כ"ס לגרסה החזקה ביותר (A45S).
לצד גרסאות הביצועים מוצע ה-GLA בגרסה היברידית-נטענת משקע (פלאג-אין) העונה לשם GLA 250e. גרסה זו משלבת בין מנוע טורבו בנזין (1.3 ל', 160 כ"ס) למנוע חשמלי (102 כ"ס) המביאים להספק משולב של 218 כ"ס. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 53-61 ק"מ ע"פ תקן WLTP.
מרצדס GLA החדש נחת בישראל בחודש יולי 2020 בגרסאות ה-200 וה-250 ובשלוש רמות גימור: 'אקסקלוסיב', 'פרימיום' ו-'AMG-ליין'.
-
עיצוב ונוכחות
בהשוואה לדור הקודם, שנראה קצת כמו A קלאס מוגבהת, הדור החדש גבוה ורחב מקודמו ובעל פרופורציות "שטח" בולטות יותר.
-
תא נוסעים ומטען
השינוי בסביבת הנהג גדול – GLA מציע שני מסכים מרשימים (מערכת מולטימדיה, מחוונים) שמייצרים מופע טכנולוגי ומתקדם. איכות החומרים הטובה (לרוב) ותשומת הלב לפרטים הקטנים הופכות את האווירה למיוחדת ויוקרתית.
מושב הנהג נוח למדי (חסר מעט תמיכה צידית) וקל למצוא תתנוחת נהיגה גבוהה וטובה. שדה הראיה טוב. מאחור המרחב לנוסעים פשוט מצוין ביחס לסגמנט.
תא המטען אינו גדול במיוחד (435 ל') אך הוא בנוי חכם ועשוי היטב ובסך הכל שימושי למדי.
-
מנוע וביצועים
GLA200 מצויד במנוע טורבו-בנזין (1.3 ל') המפיק 163 כ"ס. המנוע מתגלה כיעיל ובעל פעולה זורמת ונעימה ויחד עם התיבה הדו-מצמדית הביצועים טובים למדי. במהירויות גבוהות הרכב מאבד משהו מהדחף.
תיבת ההילוכים פועלת בצורה לא מספיק רהוטה במהירות נמוכה.
צריכת הדלק טובה לרכב מסוגו: 9.6 ק"מ לליטר במבחן מאומץ ו-14 ק"מ לליטר במסלול "טיול" רגוע יותר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי בעיר ומחוצה לה. GLA מתמודד היטב עם שיבושים קטנים וגדולים, כאשר דווקא הבינוניים לעיתים מורגשים יותר. בידוד הרעשים מספק, למעט רעשי הרוח שחודרים לתא יותר מהרצוי.
בשביל GLA משדר תחושת חוסן ובסך הכל מדובר ברכב נעים לטיול בשטח קל.
התנהגות הכביש טובה ונוטה לצד הבטוח. ה-GLA מעניק תחושה של רכב גדול וכבד ממה שהוא.
-
תמורה למחיר
מרצדס GLA עולה יותר ממרבית המתחרים הישירים. מצד שני, הוא איכותי וסביבת הנהג הטכנולוגית מושכת מאוד.
-
סיכום
צריך להדאיג את המתחרים.