סקודה פאביה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור הרביעי של סקודה פאביה נחשף במאי 2021. הפאביה החדשה מתבססת על פלטפורמה חדשה עבור הדגם (MQB A0) אותה היא חולקת עם סקודה קאמיק, פולרסווגן פולו, סיאט איביזה ואחרות.
סקודה פאביה החדשה מציגה מידות נדיבות מבעבר: למרכב אורך של 410 ס"מ (כ-10 ס"מ יותר), רוחב של 178 ס"מ (כ-5 ס"מ יותר) ובסיס הגלגלים צמח ל-256 ס"מ (כ-9 ס"מ יותר). בסקודה כמו בסקודה, גם תא המטען גדול ביחס לסגמנט עם נפח של 380 ל', כ-50 ל' יותר מהדור היוצא.
פאביה מוצעת בישראל עם שני מנועי טורבו-בנזין – 1.0 ל' עם 110 כ"ס או 1.5 ל' עם 150 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית.
השיווק בישראל החל ביוני 2022.
-
עיצוב ונוכחות
הדור הרביעי של סקודה פאביה נחשף במאי 2021. הפאביה החדשה מתבססת על פלטפורמה חדשה עבור הדגם (MQB A0) אותה היא חולקת עם קאמיק, פולו, איביזה ואחרות.
סקודה פאביה החדשה מציגה מידות נדיבות מבעבר: למרכב אורך של 410 ס"מ (כ-10 ס"מ יותר), רוחב של 178 ס"מ (כ-5 ס"מ יותר) ובסיס הגלגלים צמח ביותר מ-9 ס"מ ל-256 ס"מ סך הכל.ו בסקודה כמו בסקודה גם תא המטען גדול ביחס לסגמנט עם נפח של 380 ל', כ-50 ל' יותר מהדור היוצא.
לדור החדש של פאביה מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.28 במקום 0.32 בדור היוצא.
פאביה מוצעת בישראל עם שני מנועים – 1.0 ל' עם 110 כ"ס או 1.5 ל' עם 150 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית.
השיווק בישראל החל ביוני 2022.
-
תא נוסעים ומטען
התחושה ממושב הנהג היא שמדובר במכונית רחבה יחסית לסגמנט, ואכן מדובר באחת המכוניות המרווחות בקרב דגמי הסופרמיני.
העיצוב עצמו נקי, נאה ומוצלח למדי, ומשלב אלמטים חביבים דוגמת פתחי המיזוג העגולים.
מסך המולטימדיה בגודל 8 אינץ' והוא מעט מסובך לתפעול, וכך גם בקרת האקלים המתופעלת בחלקה מהמסך וחלקה מפקדים חיצוניים.
ברמות הגימור הגבוהות גג זכוכית שאינו מגיע כסטנדרט עם כיסוי – ובקיץ זה עלול להכניס הרבה אור וחום.
תא המטען גדול ביחס לסגמנט – 343 ל' – וכרגיל בסקודה הוא שימושי מאוד ועשוי היטב.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-1.5 ל' (150 כ"ס, טורבו) מפגינה ביצועים טובים מאוד בכל מצב – עקיפות מתבצעות בזריזות, גם בעומס גבוה.
לגרסת ה-1.0 ל' (110 כ"ס, טורבו) ביצועים טובים פחות, אך עדיין טובים לכשעצמם. רק בתפוסת נוסעים מלאה או בעקיפה יש צורך לאמץ את המנוע הקטן.
תיבת ההילוכים פחות הרשימה בפעולתה: לעיתים היא מגיבה באיטיות והיא לא תמיד חלקה בנסיעה איטית.
-
נוחות והתנהגות
לפאביה כיול מתלים הנוטה לצד הרך וזה מוביל לנוחות נסיעה טובה למדי במעבר על שיבושים קטנים. עם שיבושים גדולים פאביה מתמודדת פחות טוב. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת והריסון מספק ברוב המצבים.
לחובתה של פאביה רמה גבוהה מהרצוי של רעשי כביש ורוח, וגם נשמעו מפעם לפעם קרקושים מהמרכב.
היכולת הדינאמית של פאביה טובה ובטוחה.
-
תמורה למחיר
פאביה אינה סופרמיני זולה, אך היא גדולה, מרווחת ובעלת יחידות הנעה מוצלחות. בגרסאות הכניסה התמורה טובה יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
סקודה פאביה 2024 החדשה מוצעת בישראל בשתי גרסאות – 1.0 ל', 110 כ"ס או 1.5 ל', 150 כ"ס – ובשלוש רמות גימור.
רמת 'סלקשן' כוללת אורת לד, חישוקי "16, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "8 וממשקי קישור, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור ועוד.
'סלקשן פלוס' מוסיפה קיפול חשמלי למראות ומפרט בטיחות משופר קלות.
'סלקשן סטייל' כוללת גם חישוקי 17 אינץ', מצלמת נסיעה לאחור, מחוונים מוקרנים וחבילת "צבע".
גרסת ה-1.5 ל' מוצעת רק ברמת 'סלקשן סטייל'.
 
-
בטיחות
סקודה פאביה נבדקה ב-2021 ע"י יורו NCAP וקיבלה דירוג של חמישה כוכבים עם ציון גבוה בהגנה על מבוגרים (85%) ובהגנה על ילדים (81%).
היצע מערכות הבטיחות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד כסטנדרט. ברמת הגימור 'סלקשן פלוס' ומעלה גם ניטור רכב בשטח מת.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מצוינת בכל הגרסאות ועמדה במבחני הדרכים על 12 ק"מ לליטר עם מנוע ה-1.5 ל' ו-14.4 ק"מ לליטר עם מנוע ה-1.0 ל'. בשיוט נרשמו כ-16 ו-17.5 ק"מ לליטר בהתאמה.
-
סיכום
מהטובות בסגמנט.