פורד פוקוס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור הרביעי של פורד פוקוס הוצג באפריל 2018 והוא מבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי.
הפוקוס החדשה מציעה בסיס גלגלים ארוך יותר — 270 ס”מ, תוספת של 5 ס”מ ביחס לדור הקודם – והיא גם ארוכה יותר. באירופה וישראל משווקת הפוקוס במרכב 5 דלתות וסטיישן, הסדאן כבר לא מוצעת בתקינה מתאימה.
היצע המנועים בעולם רחב וכולל מגוון מנועי טורבו-בנזין ודיזל בנפחים 1.0-1.5 ל' בהספקים של עד 182 כ"ס. קיימת גם גרסת ST ספורטיבית עם 280 כ”ס ממנוע 2.0 ל’ טורבו-בנזין.
בישראל משווקת כיום הפוקוס לאחר מתיחת פנים שעברה (2021) עם מנוע אחד – 1.0 ל', טורבו, 3 ציל', היברידי-מתון (48V) המפיק 155 כ"ס. מנוע זה משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
הפוקוס משווקת בישראל במגוון רמות גימור הנבדלות לא רק ברמת האבזור, אלא גם באופי. ההאצ'בק מוצעת ב-ST-ליין הספורטיבית או ב'אקטיב' הנוטה לפנאי והן נבדלות בעיצוב הפגושים, החישוקים ועוד. בנוסף, ה'אקטיב' זוכה להגבהת מרכב קלה ואילו ה-ST-ליין להנמכה ולכיול מתלים ספורטיבי. הסטיישן מוצעת רק בגימור 'אקטיב'.
שיווק פורד פוקס החדשה בישראל לאחר מתיחת פנים החל במאי 2022.
-
עיצוב ונוכחות
הפוקוס שלאחר מתיחת הפנים מציגה הופעה משופרת ומעניינת בהרבה מזו היוצאת. מדובר במכונית נאה למדי, גם אם לא נועזת במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג שודרגה במתיחת הפנים, וזה בולט במיוחד אם בוחרים להוסיף את צג המולטימדיה הגדול שמוצע כאופציה. התחושה הכללית מודרנית ומתקדמת יותר, והצג הענק בהחלט תורם לכך.
מנגד, הנדסת האנוש לא תמיד מצטיינת: מתגים רבים ממוקמים נמוך מדי ותפעול בקרת האקלים מהצג פחות נוח, למשל.
המרחב מלפנים ראוי. מושב הנהג נוקשה אך נוח בנסיעות ארוכות.
המרחב בשורה השניה נאה עבור שני נוסעים, אולם אין פתחי מיזוג.
תא המטען קטן עבור משפחתית (341 ל') אך בעל מבנה יעיל ונוח.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל' המחודש (היברידי-מתון, טורבו, 155 כ"ס) מנפק ביצועים טובים ונמרצים ביום-יום ומעבר לכך.
לזכותו גם אופי פעולה נעים, חלק ושקט.
תיבת ההילוכים – רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסים – פועלת לרוב באופן יעיל ונעים אם כי מעט איטי. פעולתה חלקה פחות במהירות נמוכה.
-
נוחות והתנהגות
פורד פוקוס מתוחת הפנים נבחנה אצלנו רק בגרסת 'ST-ליין' בעלת כיול מתלים ספורטיבי הנוטה לצד הנוקשה. בהתאם, נוחות הנסיעה בעיר בינונית. מחוץ לעיר הנוחות כבר טובה למדי, למעט במעבר על שברים חדים.
רעשי הרוח בולטים אך רעשי הכביש מוחרשים היטב.
התנהגות הכביש הייתה ונותרה נקודת חוזק משמעותית של הפוקוס - והיא אפילו די מהנה לנהיגה בהשוואה למתחרות.
-
תמורה למחיר
כבעבר, פורד פוקוס מציעה תמורה מצוינת למחיר.
-
גרסאות ורמות גימור
פורד פוקוס משווקת בישראל עם מנוע אחד – 1.0 ל', היברידי-מתון, טורבו, 155 כ"ס – בתצורת האצ'בק או סטיישן ובכיול מתלים ספורטיבי (ST-ליין) או מותאם לשטח (אקטיב). לכל הגרסאות תיבה רובוטית דו-מצמדית והנעה קדמית.
מסך מולטימדיה בגודל 13.2 אינץ' מוצע כאופציה בתוספת תשלום – 3,000 ש"ח.
פוקוס האצ'בק 'ST-ליין' מוצעת עם חישוקי 17 אינץ', חיישני חניה היקפיים ומצלמת נסיעה לאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ועוד. רמת גימור 'X' מוסיפה חישוקי 18 אינץ', גג שמש פנורמי ועוד.
רמת גימור 'אקטיב' דומה ל-'ST-ליין' אך מוסיפה תפעול חשמלי לדלת תא המטען (בסטיישן) ועוד.
-
בטיחות
פורד פוקוס נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על מבוגרים – 96%, ציון של 87% בהגנה על ילדים ו-72% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה, עמעום אורות גבוהים אוטומטי ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה: 10.5 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ, כ-13.5 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת ונינוחה יותר.
-
סיכום
אחת המשפחתיות המוצלחות שבנמצא.