רנו קליאו 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור החמישי של רנו קליאו הוצג ב-2019 והיה הרכב הראשון להשתמש בפלטפורמה המודולרית החדשה-דאז של רנו המכונה 'CMF-B'. פלטפורמה זו משמשת כיום דגמים רבים נוספים של רנו-ניסאן ומיצובישי, כולל חשמליים והיברידיים.
מבחינה חיצונית הקליאו מזכירה מאוד את הדור הקודם, והשינוי הגדול התרחש בעיקר בתא הנוסעים, עם קפיצת מדרגה באבזור ובעיצוב.
הגרסה היחידה המשווקת כרגע בישראל עושה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ל' (3 ציל) המפיק 90 כ"ס ובשידוך לתיבה ידנית או אוטומטית-רציפה.
בעבר הוצעה בארץ גם גרסת 1.3 ל' טורבו-בנזין (130 כ"ס), אך שיווקה בישראל הופסק במהלך שנת 2021.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני מציג אבולוציה זהירה לזה של הדור היוצא. התוצאה אולי לא חדשנית למראה, אבל הפרופורציות הטובות וההופעה המלוטשת הופכות את הקליאו למכונית נאה מאוד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עברה מהפך ביחס לדור הקודם. מעבר לעיצוב המעודכן, ברנו שמו דגש על שימוש בחומרים איכותיים ומשחקי תאורה, ובמרכז הקונסולה בולט המסך האנכי של מערכת המולטימדיה.
המחיר של כל זה מגיע בנוחות התפעול — הנדסת האנוש לא מצטיינת. בצד החיובי, המושב נוח מאוד ותנוחת הנהיגה טובה.
מאחור לקליאו מרחב סביר לשני נוסעים. תא המטען גדול ביחס למקובל בסגמנט (391 ל’) אך פתח ההטענה לא נוח.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-1.0 ליטר, היחידה המשווקת בארץ כרגע, טרם נבחנה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית בלבד. כיול המתלים נוקשה, אך הם תמיד מצליחים לשכך משהו מן העוקץ של המהמורות. מחוץ לעיר המצב משתפר משמעותית ובידוד הרעשים טוב ביחס למקובל בקטגוריה.
התנהגות הכביש מצוינת. לקליאו אחיזה גבוהה, יכולת להדק קו תחת דרישה ותחושה כללית שהיא יכול להתמודד בקלילות עם תוספת כוח.
-
תמורה למחיר
הקליאו היא אחת מהיקרות בקבוצה, אבל מציעה שיק ייחודי, אבזור ועושר בתא הנוסעים - כך שהתמורה ראויה.
-
גרסאות ורמות גימור
המכונית מוצעת השנה בשתי רמות גימור: 'אינטנס' הבסיסית הכוללת חישוקי "16, תאורת לד, חיישני אורות וגשם, מולטימדיה עם צג "7, בקרת אקלים ומפתח חכם.
רמת הגימור 'אקזקיוטיב' מוסיפה לזה חישוקי "17, מולטימדיה "9.3, צג מידע דיגיטלי "10, מצלמה אחורית וחיישני חניה, בלם חניה חשמלי ועוד.
-
בטיחות
הקליאו מצוידת במערכת בלימה אוטונומית, חיישני חגורות בטיחות ומערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב.
ברמת הגימור 'אקזקיוטיב' הבכירה מתווספת התרעה על שטחים מתים במראות.
הקליאו זכאית לחמישה כוכבי בטיחות לפי יורו NCAP (שנת 2019).
-
צריכת דלק
טרם נבחנה.
-
מה חדש ברנו קליאו 2024
באפריל 2023 הוצגה בחו"ל מתיחת פנים לקליאו.
כדי לשמור על מראה רענן, הקליאו מיישרת קו עם שפת העיצוב העדכנית של היצרנית, וזוכה לסבכה משובצת מוגדלת, חתימת תאורה דקיקה והלוגו הדו-ממדי החדש של המותג. מאחור השינוי עדין יותר, וכולל פנסים בעיצוב מחודש ופגוש זוויתי יותר.
רמת הגימור הספורטיבית במראה, RS ליין, מפנה את מקומה לרמת הגימור החדשה Esprit Alpine ("רוח אלפין"), ששואבת השראה מהמותג הספורטיבי של היצרנית. 'אספרי אלפין' כוללת תגים וצבעים ייחודיים, לצד חישוקי 17 אינץ', מושבים ספורטיביים ודיפוני זמש בתא הנוסעים.
גם בשאר רמות הגימור תמצאו דיפונים איכותיים יותר ובדים מחומרים ברי קיימא, אבל העיצוב הכללי - מולטימדיה 7 אינץ' בגרסאות הבסיס ו-9.3 אינץ' ברמות הגימור הבכירות - זהה במידה רבה לבעבר. לוח מחוונים מוקרן יוצע מעתה כסטנדרט - ובהתאם לרמת הגימור ינוע בין 7 ל-10 אינץ'.
בתחום המכאני מעט השתנה, והבשורה העיקרית היא שהיחידה ההיברידית-נטענת שמוצעת באירופה (אותה פגשנו בדגמי רנו וניסאן רבים) טיפסה מ-140 ל-145 כ"ס.
יחידת ההנעה היחידה המשווקת כרגע בישראל – 1.0 ל' טורבו-בנזין, 90 כ"ס, עם תיבה רציפה או ידנית - לא השתנתה במתיחת הפנים.
הקליאו המחודשת צפויה לנחות בישראל במהלך 2024.
-
סיכום
מחכים לדגם המחודש.