אודי Q2 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2016 הציגה את אודי ה-Q2 רכב פנאי קטן המקביל בממדיו למיני קאנטרימן. באודי מדברים על רכב קליל למדי ומציינים נתון משקל של 1205 ק"ג לגרסת הבסיס. נפח תא המטען של רכב הפנאי הקטן עומד על 405 ל' – גדול מהמקובל בקבוצה.
בתא הנוסעים אין הפתעות, והוא מיישר קו עם שאר דגמי היצרנית העדכניים. ה-Q2 מוצע עם מערכת המולטימדיה המוכרת של אודי (MMI) כולל אפשרות לשימוש בממשק ה-CarPlay של אפל, תצוגה עילית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לסיוע בנהיגה בפקקים, שמירה על נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית היודעת לזהות גם הולכי רגל, מערכת לזיהוי תמרורים ועוד.
אודי Q2 מוצע בארץ עם שני מנועי בנזין: 1.0 ל' (3 ציל') המפיק 116 כ"ס, ומנוע בנפח 1.4 ל' (4 ציל') בעל הספק של 150 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
באודי הלכו על מראה צעיר יותר מבעבר, עם הפרדה ברורה יותר בין מאפייני העיצוב של סדרות ה-Q וה-A, במיוחד בחזית.
הפרופורציות מייצרות רושם דינאמי יותר מה-Q3 בזכות סרחי עודף קצרים. גם הקורה האחורית הצבעונית מאוד בולטת, וכך גם יחידות התאורה שממשיכות במשחקי הלד החביבים על אודי. ה-Q2 לא בחר בדרך האסטטיקה המעודנת, אלא בצבעוניות בולטת.
 
-
תא נוסעים ומטען
כניסה לתא הנוסעים חושפת מראה דומה מאוד לזה שפגשנו ב-A3, עם פתחי אוורור עגולים ונאים ומערכי מידע ותפעול מוכרים. הצבעוניות הצעירה ממשיכה גם פנימה, עם שימוש בחומרים צבעוניים שניתנים להתאמה אישית (כמובן).
המושבים הצבעוניים נאים ונוחים ותנוחת הנהיגה גבוהה. מאחור המרחב קטן במעט מזה שב-Q3, אבל בזכות הישיבה הזקופה עומד ברמה של מכוניות קומפקטיות. וכמקובל נוסע שלישי יתקשה להידחק למושב האחורי בגלל בליטת העברת הכח (שקיימת בכפולות ההנעה). גם תא המטען עם הרצפה הכפולה גדול למדי.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.4 ל' 150 כ"ס מאוד אפקטיבי, עם האצה טובה מהמקום ויכולת לטפס למהירויות גבוהות בקלילות. גרסת 1.0 ל' 116 כ"ס מציגה ביצועים סבירים והמנוע מלא אופי, אך המנוע קצת אנמי בסל"ד נמוך. צריכת הדלק מרשימה בשתי הגרסאות.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים באודי Q2 2019 משאיר רושם קשיח, בעיקר בעיר, אבל מציג נוחות טובה מחוץ לעיר. באזורים עירוניים השיבושים מורגשים, אך עדיין לא באופן מוגזם. עם זאת רעשי הכביש בולטים מדי, וכך גם הרוח.
בתחום ההתנהגות רצו באודי להקנות לרכב תחושה צעירה ודינאמית. לכן הם בחרו בהגה מהיר מאוד עם יחס משתנה (עד 2 סיבובים מנעילה לנעילה). יחסית להגאים כאלה הפעולה מדויקת, גם אם התחושה עדיין מעט מלאכותית.
ל-Q2 אחיזה טובה והתנהגות נאותה. הוא אינו דרמטי או מגיב באופן מהנה להעברות משקל, אבל יודע לשמור היטב על קו הפניה, לשנות כיוון בזריזות ולא לאבד את הראש בתנאים מורכבים. התנהגות אודי קלאסית.
 
-
תמורה למחיר
גרסת 1.0 ל' טורבו, אייקון, הינה הגרסה המשתלמת בהיצע של אודי Q2 2019. היא מצליחה לטפל בחלק גדול מהתלונות שהיו לנו לגרסאות החזקות יותר לגבי האבזור, ולא מורגש מחסור בכוח - כך שהיא מציבה את ה-Q2 במקום נכון יותר בשוק מבחינת תמורה למחיר.
-
מה חדש באודי Q2 2019
אין עדכונים בשנת המודל 2019.
-
סיכום
סיכום
לאודי ניסיון רב בתחום הפנאי היוקרתי, וזה בולט ב-Q2. באופן ברור הם ניסו להעניק לרכב אופי ומראה צעיר משאר קו ה-Q. זהו רכב פנאי פרימיום שמציע חבילה לא שלמה, אבל מספיק טובה כדי לקסום ללקוחות הפוטנציאליים.