אודי e-tron 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2019 החל שיווק האי-טרון (e-tron), הרכב החשמלי הראשון של אודי. עם בסיס גלגלים באורך של 293 ס"מ ואורך כולל של 490 ס"מ, האי-טרון גדול למדי וממוקם מבחינת מידות בין ה-Q7 ל-Q5.
לרכב הנעה כפולה בסיוע שני מנועים חשמליים, אחד מלפנים (170 כ"ס) ואחד מאחור (204 כ"ס). האחורי מופקד בתנועה רגילה על אספקת הכוח, ותחת עומס חלוקת הכוח יכולה להיות שווה קדימה-אחורה. לרכב הספק משולב כולל של 408 כ"ס ו-68 קג"מ, והוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות. טווח הנסיעה המוצהר גדול יחסית: 400 ק"מ לפי התקן האירופאי החדש (WLTP).
הרכב הוא מהראשונים בייצור סדרתי שמותאם לטעינה בעמדות טעינה מהירה עם זרם ישיר (DC), בקצב של עד 150 קילוואט. עם זרם כזה ניתן להגיע לרמת טעינה של 80% בחצי שעה. בטעינה ביתית רגילה של 11.5 קילוואט, טעינה מלאה תארוך 8.5 שעות.
רמת גימור אדוונס הבסיסית כוללת את סביבת הנהג החדשה של אודי, עם שני מסכים במרכז ולוח מחוונים דיגיטלי. יש גם חלון גג, חישוקי "20, ריפודי עור, כניסה והנעה ללא מפתח ובקרת שיוט אדפטיבית עם מערך סיוע בפקקי תנועה.
אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לאחור, התרעת רכב בשטח מת, מערכת התרעת רכב חוצה בצומת ועוד.
בתוספת מחיר ניתן לקבל את חבילת "פרימיום", הכוללת חישוקי "21, מצלמות ומסכים במקום מראות צד רגילות, ומערכת שמע של B&O.
-
עיצוב ונוכחות
מבחוץ הוא נראה כמו רכב פנאי אופייני של אודי – מזכיר מעט את Q8 רק פחות אגרסיבי ויותר עדין – ומכריז על תרומתו לסביבה דרך השבכה החצי-אטומה.
-
תא נוסעים ומטען
כניסה אל תא הנוסעים של אודי אי-טרון 2019 מפגישה אותנו עם סביבת נהג נאה הכוללת צמד צגים במרכז ומחוונים מוקרנים. העיצוב מאוד נעים לעין, אך דווקא החלק הרוחבי-מרכזי עשוי מפלסטיק קשיח, וזה בולט ליד החלקים האיכותיים יותר.
כמובן שאת העין לוכדים מיד תחליפי המראות (ברמת גימור פרימיום), כלומר אותם צגים הנמצאים בצדי פנים הרכב. אותם צגים ממוקמים נמוך מדי ודורשים כנראה הסתגלות ארוכה מזו שחווינו. הדבר משמעותי במיוחד בצג השמאלי, שמחייב ממש הטיית מבט למטה, והוא קשה יותר לצפייה כאשר אור השמש חזק.
 
-
מנוע וביצועים
מובן ששאלת השאלות ברכב חשמלי היא הטווח. אודי מדברת על כ-400 ק"מ, אבל כבר בתחילת נסיעת המבחן המחוונים אומרים 330 ק"מ. כאשר אנחנו עוצרים לטעינה מכריזה התצוגה כי הטווח שנותר הוא רק 65 ק"מ, וזאת לאחר שעברנו כבר 245 ק"מ; כלומר, הטווח בפועל היה 310 ק"מ.
אבל חייבים להודות שפה ושם נהגנו מהר מדי ביחס לנדרש בנהיגה חסכונית, כמו שהרכב הזה יכול ויודע, ויום המבחן הקייצי חייב מיזוג בעצמה לא מבוטלת.
המומנט המיידי של המנועים החשמליים מורגש ביותר, והשקט והרוגע שמעניקים מנועים אלה מוחשיים מאוד.
 
-
נוחות והתנהגות
כצפוי מרכב חשמלי, הנסיעה שקטה ונעימה, גם אם שיבושים בינוניים בכביש הורגשו מעט יותר מהצפוי.
-
תמורה למחיר
בזכות הטבת המס הגדולה, אודי אי-טרון 2019 מהווה הצעה משתלמת במיוחד. בהתחשב בכך שאיכות הביצוע גבוהה והוא מגיע מבית של יצרן גדול ומוכר העסקה עוד יותר מעניינת.
-
מה חדש באודי e-tron 2019
כשנה בלבד אחרי שהחל השיווק בעולם, יצרנית הרכב הגרמנית מודיעה על שורה של עדכונים קטנים; האי-טרון גם יוצע בגרסת בסיס חדשה ומוזלת ומעוניינים במראה ספורטיבי גם ברמת גימור "S ליין", הכוללת פגושים שונים, קישוטי מרכב בצבע הרכב, ספויילרים וחישוקי "20.
בגרסת ה-55 קוואטרו המשווקת בישראל, אודי ביצעה שורה של שיפורים למערכת ההנעה ולמערכת הניהול הממוחשבת. אשר הובילו לכך שטווח הנסיעה צמח ב-25 ק"מ ל-436 ק״מ בין טעינות.
 
-
סיכום
מהפכה בסגנון אודי.