אודי Q2 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במהלך 2017, תחת הכינוי 'אייקון', הושקה גרסה חדשה וזולה יותר של רכב הפנאי הקטן מבית אודי, ה-Q2. גרסה זו מוצעת עם מנוע ה-1.0 ליטר טורבו 3 צילינדרים של קבוצת פולקסווגן, המייצר 116 כ"ס ו-20.4 קג"מ. המנוע משודך לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.3 שניות והמהירות המרבית היא 197 קמ"ש. עד להגעתה הוצע ה-Q2 עם מנוע מוגדש בנפח 1.4 ליטר עם 150 כ"ס.
עם זאת, ולמרות שמדובר בגרסה שתהיה הזולה בהיצע המקומי, היא דווקא מציעה יתרון בתחום האבזור. 'אייקון' מוצעת עם חבילת אבזור בטיחות שאינה תקנית גם בגרסאות יקרות יותר: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים. כמו לגרסאות המוכרות, גם ל'אייקון' חישוקי "16, ומולטימדיה הכוללת צג מגע "7, בלוטות' ומערכת שמע.
חבילת 'לקשרי' (25,000 שקלים) תוסיף חישוקי "17, תאורת לד (כולל איתות דינאמי), גג זכוכית פנורמי, שמשות כהות, מפתח חכם ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
אודי Q2 2018 נראה טוב, גם אם לא כולם אוהבים את קו הדופן המודגש. יש לו נוכחות, הוא משדר אווירה צעירה ואינו נראה מאוד קטן.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג דומה לזו שב-A3 (שחולקת עימו בסיס) למעט צג המולטימדיה ("7) שהינו קבוע ואינו מתרומם בהתנעה. התחושה האיכותית והמודרנית של אודי (בייחוד בחלקים העליונים) קיימת גם כאן והנדסת האנוש טובה. האבזור טוב והתחושה עשירה.
למרות שתנוחת הנהיגה לא מאוד גבוהה, כן נוצרת תחושת רכב פנאי. מאחור המרחב סביר. תא המטען נוח לשימוש.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע הבסיסי, עם שלושה צילינדרים ו-116 כ"ס, מתעורר לחיים באופן מורגש מדי - עניין שמובלט על ידי מערך "עצור-וסע" טרחני - אך מגלה יכולת מפתיעה. המנוע הקטן יוצר תחושה זריזה וקלילה.
מצד שני, התיבה לא תמיד חלקה ונוטה להציב את המנוע בסל"ד נמוך מדי, שגורם לעיתים לרעידות. בסל"ד נמוך או ביציאה מהמקום - יש גם השהיית טורבו מורגשת. בתנועה איטית או זחילות, זה אומר שלעיתים קשה למנן נכון את המצערת, ומתקבלת תגובה קופצנית.
צריכת הדלק מרשימה: במסלול שכלל קטעים מאמצים הוא גמא 13.7 ק"מ/ל', ובמסלול בין עירוני רגוע הגיע עד 18 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול מעט רך יותר למתלים בגרסת ה-1.0 ליטר משמעו נוחות טובה יותר במהירות עירונית, עם ספיגה יעילה של שיבושים קטנים, אך בא לידי ביטוי גם במחסור קל בריסון המרכב על גלים ושיבושים גדולים בכביש מהיר. מאחור הרכב פחות נוח מהותית מאשר מלפנים. רעשי הרוח מורגשים.
לאודי Q2 2018 התנהגות צפויה ובטוחה. הוא משנה כיוון בזריזות ומרגיש קליל יותר בגרסה זו. בירידות מאתגרות הבלמים אבדו קצת מחץ אך שמרו על יכולת.
 
-
תמורה למחיר
גרסת 1.0 ל' טורבו, אייקון, הינה הגרסה המשתלמת בהיצע ה-Q2. היא מצליחה לטפל בחלק גדול מהתלונות שהיו לנו לגרסאות החזקות יותר לגבי האבזור, ולא מורגש מחסור בכוח - כך שהיא מציבה את ה-Q2 במקום נכון יותר בשוק מבחינת תמורה למחיר.
-
מה חדש באודי Q2 2018
במהלך 2018 חשפה אודי גרסה ספורטיבית ראשונה של ה-Q2. קוראים לה SQ2, והיא תהיה החזקה והיקרה ביותר במבחר - בזכות מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין, עם ארבעה צילינדרים. יחידת הכוח מספקת 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ. בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה, אודי SQ2 מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.8 שניות. רכב הפנאי הספורטיבי רושם מהירות מרבית של 250 קמ"ש.
אודי ניצלה את חשיפת הגרסה החדשה כדי לחנוך מערכות עזר לנהיגה חדשות או מחודשות. בין היתר ה-SQ2 יציע בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת רכב בשטח מת מהצד בנסיעה לפנים ולאחור ובקרת שיוט אדפטיבית. זו שודרגה כך שתוכל לנווט את הרכב בפקקים בכביש בינעירוני - תוך שהיא שולטת בהיגוי, האצה ובלימה עד למהירות של 40 קמ"ש.
 
-
סיכום
רכב פנאי אופנתי ומוצלח - אך יקר. גרסת הכניסה של Q2, ברמת "אייקון", מציעה חבילה ראויה, ללא חסרונות מהותיים באבזור ובאווירה.