צ'רי טיגו 7 פרו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
צ'רי טיגו 7 פרו הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) של יצרנית הרכב הסינית. הדור הראשון של הדגם נחשף בשנת 2016. הדור השני, זה שמגיע לישראל, הוצג לראשונה בשנת 2019 ומדובר למעשה במתיחת פנים מאוד מקיפה לדור הראשון של הדגם.
צ'רי טיגו 7 פרו משווק בעולם גם כטיגו 7 פלוס, ושני השמות מייצגים גרסה יוקרתית ומושקעת יותר מטיגו 7 "רגיל" המיועדת לשווקים מחוץ לסין. ההבדלים בין טיגו "רגיל" לפרו כוללים בעיקר פגוש וסבכה שעוצבו מחדש וסביבת נהג העשויה מחומרים איכותיים יותר.
צ'רי טיגו 7 מציע מידות מקובלות בסגמנט עם אורך של 450 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ, גובה של 170 ס"מ ובסיס גלגלים של 267 ס"מ.
סביבת הנהג עדכנית בהופעתה וכוללת לוח מחוונים מוקרן, מסך מולטימדיה גדול במרכז ואבזור עשיר הכולל מערך מצלמות היקפי, דלת תא מטען נפתחת חשמלית, טעינה אלחוטית לנייד ועוד.
בדומה לשאר דגמי צ'רי, טיגו 7 פרו מוצע כרגע עם יחידת הנעה אחת: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' (186 כ"ס) המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
השיווק בישראל החל בנובמבר 2022.
באוגוסט 2024 החל שיווק הגרסה המחודשת של טיגו 7 פרו, לאחר שעבר מתיחת פנים.
במסגרת חידוש הדגם, נעשו שינויים חיצוניים בחזית הרכב, כולל סבכה מודגשת ויחידות תאורה חדשות. ברמת האבזור 'נובל' גם קאליפרים אדומים. בפנים מערך מולטימדיה חדש.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של טיגו 7 פרו עוקב אחר המתכון הכללי לרכבי פנאי: קווים ישרים, סבכה גדולה, מראה כללי גבוה וקשוח. התוצאה נאה.
-
תא נוסעים ומטען
המופע הכללי נאה ומכובד, יש מספיק חומרים רכים ולרוב ההרכבה טובה. מסך המולטימדיה נאה אך הנדסת האנוש אינה מצטיינת.
תנוחת הנהיגה גבוהה, המושב סביר, אך טווח הכוונון של ההגה קטן מהרצוי.
הכניסה לשורה השניה נוחה והמרחב שם לשלושה נוסעים נדיב מאוד. יש פתחי מיזוג, תאורה עשירה וגג פנורמי גדול.
תא המטען בעל פתח גדול, נפח טוב ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' (טורבו, 186 כ"ס) מעמיד לרשות הנהג ביצועים טובים מאוד בכל מצב, מאפשר שמירה על קצב גבוה גם בתוואי הררי ומספיק כוח לעקיפות.
לחובתו אופי פעולה שאינו מעודן – הוא נשמע גם בעומס נמוך והעברת הכוח לא תמיד חלקה.
תיבת ההילוכים מעבירה הילוכים בחלקות במהירות שיוט, אך היא איטית בתגובותיה ופחות מדויקת במהירויות נמוכות.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים רך מאוד והצמיגים בעלי דופן גבוהה – זה מוביל ליכולת נאותה בשיכוך וספיגה של שיבושים בודדים, גם גדולים. אולם בתוואי יותר טיפוסי לכבישי ישראל הכולל מגוון שיבושים הבאים ברצף, המתלים מתקשים לטפל ויש יותר מדי תנודות מרכב - כך שלרוב הנוחות סבירה בלבד.
בידוד הרעשים אינו מצטיין – יש יותר מדי רעשי רוח וכביש כבר במהירויות שיוט נמוכות ונשמעים גם רעשים מכיוון המנוע-תיבה-מתלים.
בשבילים הנוחות טובה למדי אך כדאי לשמור על קצב טיול רגוע ונינוח.
התנהגות הכביש נפגעת בגלל אותו כיול מתלים רך: זוויות הגלגול בולטות וריסון המרכב חסר. האחיזה סבירה, אך פעולת דוושת הבלם ההיגוי אינם מדויקים. עוצמת הבלימה טובה.
-
תמורה למחיר
הטיגו 7 פרו מוצע במחיר נמוך בעשרות אלפי שקלים משל המתחרים המקבילים. תמורת מחיר זה מוותרים על איכות ועידון.
-
גרסאות ורמות גימור
צ'רי טיגו 7 פרו 2024 משווק בישראל בגרסה אחת – 1.6 ל', טורבו, 186 כ"ס – ובשתי רמות גימור.
כבר ברמת 'קומפורט' רשימת האבזור עשירה למדי וכוללת תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, צג "12.3, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד דמוי עור ועוד.
'נובל' היא רמת הגימור המיועדת ללקוחות פרטיים, שכן בתוספת מחיר קטנה מקבלים תוספת אבזור גדולה: מערך מצלמות היקפי, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, מערכת שמע משודרגת של סוני ועוד.
-
בטיחות
צ'רי טיגו 7 פרו 2024 טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים היקפי ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה בהתחשב בביצועים: 12 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים נינוח יחסית, וכ-13.5 ק"מ לליטר בשיוט.
-
סיכום
טיגו 7 פרו עדיין לא יישר קו עם המתחרים, אבל המחיר הנמוך מותיר אותו תחרותי.