שברולט קולורדו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בספטמבר 2024 החל שיווקו בישראל של שברולט קולרדו בגרסתו הקרבית החדשה ZR2. לקולורדו החדש מספר שינויים בולטים ביחס לקודמו, בראשם החלפת מנוע V6 במנוע בנזין 2.7 ל' טורבו 4-ציל' המספק 310 כ"ס (לעומת 308 כ"ס בעבר) ו-59.4 קג"מ (שיפור של 21.3 קג"מ ביחס לדגם המוחלף!).
המנוע החדש משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים, ולמערכת הנעה כפולה חדשה ומתקדמת מבעבר, הכוללת יחס העברה קצר, נעילות דיפרנציאל קדמית ואחורית ובורר מצבי שטח השולט גם על הבולמים האדפטיביים.
קולורדו הוא טנדר בגודל בינוני, קרוב משפחה לאיסוזו די-מקס, באורך כולל של 5.4 מ', גובה 2.2 מ' ובסיס גלגלים של 3.3 מ'. לחלל האחורי שטח אחסון נדיב - אורך הארגז 1.54 מ' ורוחבו 1.49 מ'. כושר הנשיאה הוא 594 ק"ג, וכושר הגרירה המרבי הוא 750 ק"ג או 2,722 ק"ג לנגרר עם מערכת בלימה עצמית.
חבילת השטח ZR2 כוללת הגבהת מרכב של 50 מ"מ לעומת הגרסאות הרגילות של הקולורדו, המגדילה את מרווח הגחון ל-27.3 ס"מ. לפגושים עיצוב ייחודי ל-ZR2 לשיפור זוויות הגישה והנטישה (38 ו-25 מעלות בהתאמה), והוא מצויד במיגון גחון ומנוע מקוריים, מערכת הפחתת לחץ בצמיגים, מצלמות ממוגנות בתחתית המרכב (לפנים ולאחור) וגלגלי 33" עם צמיגי שטח ייעודיים.
-
עיצוב ונוכחות
שברולט קולורדו ZR2 נראה נהדר; שרירי, מסיבי, עם כתפיים רחבות, חרטום אנכי ותפיחה (מדומה) על מכסה המנוע.
-
תא נוסעים ומטען
הכניסה למושב הנהג נוחה, למרות שאין ידית עזר לעלייה; כזאת יש רק בצד הנוסע. לסביבת הנהג מופע עכשווי ונאה. לצמד המסכים – "11.3 למולטימדיה, "11 ללוח המחוונים – רזולוציה גבוהה, גרפיקה עדכנית, תגובה מהירה. עם זאת, הנדסת האנוש נותרה בינונית, כמו בדור הפורש.
בצד השלילי, יש מעט מאוד תאי אחסון והאוורור במושבים חלש. לחיוב יצוין כי תפעול מערכת המיזוג מתבצע בעזרת לחצנים פיזיים.
איכות החומרים אינה גבוהה – בבסיסו, קולורדו הוא רכב עבודה זול יחסית – אבל בגרסה זו חומרי דיפון מושקעים יותר המעשירים את האווירה. איכות ההרכבה גבוהה ביותר – במהלך הנהיגה לא נשמע אף צקצוק, גם לא בשטח.
מושב הנהג מוצלח, אך שדה הראייה בינוני. עם זאת, מערך מצלמות היקפי באיכות גבוהה (עם תצוגה קטנה מדי) עוזר.
הכניסה למושב האחורי טובה, והספסל מרווח ונוח, אך לא יהיה נוח להושיב שלושה מבוגרים לנסיעה ארוכה. בדור החדש גם פתחי מיזוג שהיו חסרים קודם.
ארגז המטען קטן מהמקובל.
-
מנוע וביצועים
מערכת ההנעה של קולורדו ZR2 חזקה, ותחת עומס גם נשמעת טוב. עם זאת, התגובה הראשונית עם היציאה לעקיפה אינה מיידית, והדבר משפיע על התחושה במצב עומס.
פעולת תיבת ההילוכים חלקה רוב הזמן, למעט מקרים מסוימים בהם היא קופצנית בהילוכים הראשונים. המצב הידני מסורבל לתפעול.
-
נוחות והתנהגות
למרות הייעוד לשטח, קולורדו נוח ונעים בכביש. בידוד הרעשים מוצלח אף הוא למרות צמיגי השטח הגדולים והרחבים יחסית, איכות הבידוד טובה גם ב-120-130 קמ"ש.
היכולת הדינמית של קולורדו ZR2 גבוהה ביחס לצפוי מרכב כזה. הבולמים עושים פלאים גם כאן, תומכים היטב במרכב. גם הבלמים – עוצמה, רגישות – עובדים טוב.
בקרת השיוט האדפטיבית אינה מהטובות שפגשנו.
בשטח, ZR2 מבריק כצפוי. ראשונים ליצירת היכולת הם אותם מתלים מעולים, שמצליחים לשכך ולבודד את הנוסעים מפני הדרך באופן נדיר, לא פחות. מעבר לכך, זוויות המרכב הטובות, הגחון הגבוה, הבקרות, הנעילות, המצלמות – כולם מאפשרים לעבור מכשולים כבירים בנחת ועם מינימום נזקים.
כן יצוין כי יחס ההעברה הנמוך אינו מספיק נמוך ומומלץ להשתמש בבקרת הירידה במדרון.
-
תמורה למחיר
מחיר שברולט קולורדו ZR2 החדש עומד על 420 אלף שקלים, תוספת נכבדה של 75 אלף שקל לעומת הדגם היוצא - וזה פוגע בתמורה של רכב מרשים ורב יכולות.
-
גרסאות ורמות גימור
שברולט קולורדו ZR2 משווק ברמת גימור אחת, מצוידת למדי, הכוללת: מערכת מולטימדיה 11.3 אינץ' עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מערכת שמע מבית Bose, חיישני חנייה, מצלמת 360 מעלות, מצלמת נגרר, לוח מחוונים מוקרן 11 אינץ', מושב נהג חשמלי, ריפודי עור, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, מפתח חכם, תאורת לד מלאה ועוד.
-
בטיחות
שברולט קולורדו ZR2 טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
מפרט הבטיחות של הקולורדו ZR2 כולל בלימה אוטונומית, אור גבוה אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הכוללת של קולורדו ZR2 עמדה על 5.8 ק"מ/ל' – וזו תוצאה בינונית מאוד. גם בהתחשב בסוג הרכב, ובעובדה שחלק נכבד מהמבחן בוצע בשטח.
-
מה חדש בשברולט קולורדו 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
טנדר פנאי מרשים בשטח ובכביש - חבל רק על המחיר הגבוה.