שברולט אקווינוקס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זהו דור שלישי לשברולט אקווינוקס שעלה לישראל בנובמבר 2017. מתיחת פנים ראשונה עלתה ארצה בנובמבר 2019, בינואר 2020 הצטרפה רמת גימור שלישית וגבוהה יותר, LTZ, ובינואר 2022 הגיע הדגם לאחר מתיחת פנים נוספת. עיקרה קוסמטית והוספת רמת גימור RS, שנוספה לדגם בעולם במסגרת מתיחת פנים זו. רמת RS החליפה בארץ את רמת גימור LTZ שעד כה היתה הגבוהה היותר. עוד הצטרפה לארץ גרסת הנעה כפולה לדגם (שהיתה גם קודם, אבל מעולם לא הגיעה).
במסגרת מתיחת הפנים הוחלפה השבכה באגרסיבית יותר, יחידות התאורה החדשות כעת בלד, ואליהן מצטרפים בחזית כונסי אוויר ופגוש חדשים. גם מאחור, פגוש ויחידות תאורה במופע עדכני יותר.
רמת גימור RS (שמחליפה את LTZ) מוסיפה פריטים קוסמטיים להופעה ספורטיבית, חישוקי "19 מושחמים, גג זכוכית וריפוד עור. יתר רמות הגימור גם זכו להוספת מצלמות היקפיות וחיישני חניה קדמיים.
אקוונינוקס מבוסס על פלטפורמת D2XX שמשרתת בין היתר גם את שברולט קרוז (דור שני). ממדיו הם מהגדולים בקטגוריה, ובחרטומו אותה יחידת כוח שהיתה גם לפני מתיחת הפנים: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל', 170 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים והנעה קדמית. כעת נוספה גם גרסת הנעה כפולה.
-
עיצוב ונוכחות
הוא נראה כמו שרכב פנאי צריך להיראות: גדול, עם חרטום דומיננטי ומחודד. בזכות אלה הוא זוכה להופעה רבת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מודרנית, אולם הצבע האפור שולט בו ופשטות החומרים אינה מוסווית. איכות ההרכבה ואיכות הגימור מקבלות ציון סביר-מינוס, לעומת זאת הנדסת האנוש טובה, ורשימת האבזור ארוכה.
תא הנוסעים של אקווינוקס שולף אס בתחום המרחב לנוסעים. מלפנים תמצאו מרווח שופע בכל המדדים ותנוחת ישיבה גבוהה. המושבים מלפנים נוחים ובעלי תמיכה צידית יוצאת דופן. המושב האחורי מרשים עוד יותר ונוח גם כן. נפח ההטענה גדול ב-75%-50% מהמוצע בקטגוריה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' טורבו-בנזין, 170 כ"ס, מייצר ביצועים טובים ושומר על קצב נינוח. התפעול הידני בתיבת ההילוכים לא נוח.
-
נוחות והתנהגות
שיבושים קטנים מורגשים מדי בתא הנוסעים בכל תנאי הדרך. הוא לא חובט, אבל לרוב גם לא תתפעלו מנוחות הנסיעה שלו. הוא מציע כסטנדרט מערכת לביטול רעשים בנסיעה, פריט יוצא דופן בקטגוריה, שגם מצליח לבודד היטב את רמת הרעש עד סביבות 120 קמ"ש.
היכולת הדינמית ממש בסדר, וניתן לנהוג איתו בביטחון בכביש מעוקל גם במהירות גבוהה, אבל זה לא הרכב הפונה למי שאוהב נהיגה שכזו. רדיוס הסיבוב גדול, וזה מעט מפריע בהתנהלות עירונית צפופה.
 
-
תמורה למחיר
אקווינוקס הוא אחד מרכבי הפנאי הקומפקטיים המרווחים ביותר וגם מציע מנוע טוב ונוחות בינעירונית טובה. לחובתו נוחות עירונית סבירה-מינוס, איכות גימור בינונית ורדיוס סיבוב יחסית גדול. המחיר דומה למתחרים כך שהתמורה טובה, אבל יש מתחרים טובים יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
יש שלוש רמות גימור, LS, LT+ ו-RS שמחליפה את LTZ.
-
בטיחות
היצע מערכות הבטיחות לא השתנה וכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון היגוי ועמעום אורות גבוהים אוטומטי. רמת גימור +LT ו-RS מוסיפות ניטור שטחים מתים מהצדדים ומאחור. בנוסף שלוש רמות הגימור כוללות התרעת שכחת ילדים במושב האחורי, ואת מערך Teen driver שמציע אפשרות להגבלת מהירות, הגבלת עוצמת השמע וקבלת נתוני נהיגה בסוף הנסיעה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק ממוצעת לקבוצה.
-
מה חדש בשברולט אקווינוקס 2022
מתיחת פנים שניה לדגם. עיקרה קוסמטית ותוספות אבזור בגרסאות הקיימות. רמת גימור LTZ, הבכירה ביותר נגרעה מההיצע ובמקום הצטרפה רמת גימור RS בעלת פריטים קוסמטיים להופעה ספורטיבית. רמת גימור זו הצטרפה לדגם בעולם במסגרת מתיחת פנים זו. במקביל הצרפה גרסת הנעה כפולה (שהיתה גם קודם, אבל מעולם לא הגיעה).
-
סיכום
קרוסאובר מוצלח שמציע מרחב אדיר לנוסעים ולמטען, ואבזור רב.