פורד פוקוס 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אחרי היעדרות ארוכה משוק הרכב המקומי, חזרה לארץ פורד פוקוס בסוף 2015 בגרסה מחודשת.
הבשורה העיקרית שהביאה הפוקוס המחודשת אינה עיצוב החרטום החדש והאגרסיבי, אלא חטיבת כוח חדשה ועדכנית שמסתתרת מאחוריו. זו כוללת מנוע 1.5 ליטר מוגדש המייצר 150 כ"ס ותיבה אוטומטית-פלנטרית המחליפה את הרובוטית הדו-מצמדית, שלא זכתה לאהדת הקהל המקומי בשל בעיות אמינות. היומרות כנראה נמוכות יותר עם צמצום המבחר, והפוקוס המחודשת מוצעת כעת רק עם מנוע בנזין אחד (שלושה בעבר) ומנוע דיזל אחד (לא הוצע כלל בעבר).
בצד הבטיחותי מציעה פורד פוקוס 2016, מעבר לשש כריות אוויר, גם מערכת למניעת תאונה עירונית עם בלימה עצמאית (עד 50 קמ"ש), וניטור לחץ אוויר בצמיגים.
-
עיצוב ונוכחות
כרגיל במתיחות פנים, עיקר השינויים הם בחזית. הפנים החדשות של פורד, עם קצת זיקה לאסטון מרטין, משתלבות באופן מוצלח בחזית. הפוקוס נראית ספורטיבית ואגרסיבית יותר מאשר בעבר.
-
תא נוסעים ומטען
למרות עדכון פריטים ורשימת אבזור טובה, סביבת הנהג מסגירה את גילה של הפוקוס. התחושה מלפנים מעט צפופה, והמחוונים נראים מיושנים. את מקום מערך השמע המקורי תופסת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מערכת הפעלה אנדרואיד. מערכת זו מרשימה ברגע הראשון בזכות צג גדול אך אינה ידידותית מספיק. מושב הנהג נוח, ומאחור, למרות שבסיס הגלגלים כבר כבר מעט קצר ביחס למקובל במשפחתיות היום, המרחב עדיין מספק, אך התחושה אינטימית בגלל החלונות הקטנים. תא המטען בגרסת הסדאן קטן ביחס למקובל בקבוצה.
-
מנוע וביצועים
השינוי הגדול בדגם המחודש הוא המעבר למנוע ה-1.5 ליטר טורבו החדש, שמייצר 150 כ"ס, לעומת 125 בעבר. אבל בשורה חשובה יותר היא החלפת התיבה הדו-מצמדית, שהפגינה אמינות בעייתית, באוטומטית ״אמיתית״ עם שישה הילוכים. בפועל, התיבה נעימה יותר בעיר והביצועים ביחס לקבוצה טובים מאוד. צריכת הדלק בשיוט טובה מאוד, והשגנו 14 ק"מ לליטר ויותר בנסיעה רגועה. בתנאים מגוונים שכללו קטעים מאומצים ופקקים, רשמנו כ-9.1 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
על חישוקי "18 הפוקוס המחודשת נוקשה בהשוואה לזו שלפני החידוש, והדבר בולט בייחוד במעבר על שיבושים קטנים וחדים בנסיעה איטית. עדיין, הנוחות בעיר טובה, וכאשר הקצב עולה גם הנוחות משתפרת, עם שילוב מוצלח בין ריסון טוב של תנודות המרכב וסינון מוצלח של מפגעי הכביש. הנסיעה שקטה למדי, ורק רעשי הכביש מעט בולטים.
המעבר לתגבור חשמלי בדגם החדש העניק להגה משקל נכון ופעולה מדויקת יותר ממה שהיה להגה ההידראולי ששירת את הגרסה האוטומטית הקודמת. הפוקוס היא עדיין אחת המכוניות המהנות לנהיגה בין המשפחתיות, עם שלדה מתקשרת וצייתנית, תגובה נחושה להפניית ההגה, שינויי כיוון מהירים ואחיזה טובה.
 
-
תמורה למחיר
הפוקוס המחודשת מציעה מראה נאה וביצועים טובים בהשוואה למתחרות הישירות ומעניקה תמורה טובה למחיר.
-
מה חדש בפורד פוקוס 2016
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2016.
-
סיכום
פורד פוקוס 2016 טובה משמעותית מהדגם שלפני מתיחת הפנים, בזכות ההגה העדיף, המנוע החזק בהרבה והתיבה שפעולתה נעימה יותר. עם זאת, ולמרות השיפורים הנוספים, הדגם המחודש המתייצב מול צמרת הקבוצה הוא בן חמש – והתחרות קשה מתמיד.