פורד פוקוס - אוטו 

פורד פוקוס יתרונות וחסרונות

יתרונות התנהגות, מרחב לנוסעים, נוחות מחוץ לעיר, תמורה למחיר
חסרונות נוחות נסיעה בעיר, תפקוד תיבה במהירות נמוכה
בשורה התחתונה משפחתית מצוינת

פורד פוקוס 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    הדור הרביעי של פורד פוקוס הוצג באפריל 2018 והוא מבוסס על פלטפורמה חדשה.

    הפוקוס הנוכחית מציעה בסיס גלגלים ארוך מבעבר — 270 ס”מ, תוספת של 5 ס”מ ביחס לדור הקודם – והיא גם ארוכה יותר. באירופה ובישראל שווקה הפוקוס בתחילת הדרך גם במרכב האצ'בק, אך כיום משווקת רק גרסת הסטיישן.

    היצע המנועים בעולם רחב וכולל מגוון מנועי טורבו-בנזין ודיזל בנפחים 1.0-1.5 ל' בהספקים של עד 182 כ"ס. קיימת גם גרסת ST ספורטיבית עם 280 כ”ס ממנוע 2.0 ל’ טורבו-בנזין.

    בישראל משווקת כיום הפוקוס לאחר מתיחת פנים שעברה (2021) עם מנוע אחד – 1.0 ל', טורבו, 3 ציל', היברידי-מתון (48V) המפיק 155 כ"ס. מנוע זה משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.

    שיווק פורד פוקס החדשה בישראל לאחר מתיחת פנים החל במאי 2022.

  • עיצוב ונוכחות

    הפוקוס המעודכנת מציגה הופעה משופרת ומעניינת בהרבה מזו היוצאת. מדובר במכונית נאה למדי, גם אם לא נועזת במיוחד.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג שודרגה במתיחת הפנים. התחושה הכללית מודרנית ומתקדמת יותר, והצג הענק בהחלט תורם לכך.

    מנגד, הנדסת האנוש לא תמיד מצטיינת: מתגים רבים ממוקמים נמוך מדי ותפעול בקרת האקלים מהצג פחות נוח, למשל.

    המרחב מלפנים ראוי. מושב הנהג נוקשה אך נוח בנסיעות ארוכות.

    המרחב בשורה השניה נאה עבור שני נוסעים.

    תא המטען בגרסת הסטיישן גדול ובעל מבנה יעיל ושימושי.

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.0 ל' המחודש (היברידי-מתון, טורבו, 155 כ"ס) מנפק ביצועים טובים ונמרצים ביום-יום ומעבר לכך.

    לזכותו גם אופי פעולה נעים, חלק ושקט.

    תיבת ההילוכים – רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסים – פועלת לרוב באופן יעיל ונעים אם כי מעט איטי. פעולתה חלקה פחות במהירות נמוכה.

  • נוחות והתנהגות

    פורד פוקוס מתוחת הפנים נבחנה אצלנו רק בגרסת 'ST-ליין' בעלת כיול מתלים ספורטיבי הנוטה לצד הנוקשה (אינה משווקת יותר). בהתאם, נוחות הנסיעה בעיר הייתה בינונית. מחוץ לעיר הנוחות כבר טובה למדי, למעט במעבר על שברים חדים.

    רעשי הרוח בולטים אך רעשי הכביש מוחרשים היטב.

    התנהגות הכביש הייתה ונותרה נקודת חוזק משמעותית של הפוקוס - והיא אפילו די מהנה לנהיגה בהשוואה למתחרות.

  • תמורה למחיר

    כבעבר, פורד פוקוס מציעה תמורה מצוינת למחיר.

  • גרסאות ורמות גימור

    פורד פוקוס משווקת ב-2025 עם מנוע אחד – 1.0 ל', היברידי-מתון, טורבו, 155 כ"ס – בתצורת סטיישן בלבד (טורר) וברמת גימור אחת בלבד (טיטאניום).

    ברשימת האבזור: מולטימדיה "13.2 עם קישוריות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, חישוקי "16, מפתח חכם והתנעה ללא מפתח, תאורת לד מלפנים ומאחור, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

  • בטיחות

    פורד פוקוס נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על מבוגרים – 96%, ציון של 87% בהגנה על ילדים ו-72% בהגנה על הולכי רגל.

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה, עמעום אורות גבוהים אוטומטי ועוד.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק סבירה: 10.5 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ, כ-13.5 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת ונינוחה יותר.

  • מה חדש בפורד פוקוס 2025

    שיווק הדגם בתצורת סטיישן בלבד (טורר) ב-2025.

  • סיכום

    חרף גילה, פורד פוקוס היא עדיין אחת המשפחתיות המוצלחות בסגמנט.

פורד פוקוס גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג פורד פוקוס
פורד פוקוס גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
999
155
החל מ- 1,296 ₪
165,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים פורד פוקוס

ברשותך פורד פוקוס?

ציון ותגובת גולשים

פורד פוקוס מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5