ג'ילי גיאומטרי C 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ג'ילי גיאומטרי C הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) של מותג גיאומטרי, חלק מקבוצת ג'ילי. ה-C נחשף לעולם בשנת 2019 והוא למעשה מבוסס על ג'ילי אמגרנד GS – רכב שאינו חשמלי אשר הוצג בשנת 2016.
מידותיו מקובלות בסגמנט, אך בצד הצנוע שלו: 443 ס"מ לאורך, 183 ס"מ לרוחב, 156 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים של 270 ס"מ (מידות דומות לקיה נירו, למשל).
גיאומטרי C מוצע עם מנוע חשמלי אחד המספק 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ וההנעה קדמית. הביצועים על הנייר טובים מאוד: 7 שניות ל-100 קמ"ש.
בגרסה המעודכנת ה-C מוצע עם שתי סוללות - 53 קוט"ש לטווח נסיעה מירבי של 359 ק"מ או 70 קוט"ש לטווח של 485 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית בהספק 75 קילוואט.
ג'ילי גיאומטרי C הגיע לישראל לראשונה בנובמבר 2021, וביוני 2023 החל שיווק הדגם לאחר מתיחת פנים.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה של ג'ילי גיאומטרי C לאחר מתיחת הפנים מובחנת ובולטת יותר ובהחלט מוסיפה עניין לחזית הפשוטה של הדגם היוצא.
-
תא נוסעים ומטען
הדגמים המעודכנים מציגים סביבת נהג שעוצבה מחדש – זו שמרה על לוח המחוונים הקטן ומסך המולטימדיה המוכרים, אך מבנה הקונסולה המרכזית שונה לגמרי ומאפשר מרחב עדיף מלפנים. בנוסף מערך המולטימדיה שונה ושופר ותפעול בקרת האקלים נעשה כעת רק ממנו - וזה דווקא פחות נוח.
איכות החומרים שופרה אך עדיין בינונית למדי, אולם בזכות שילוב גוונים נאה התחושה הכללית נעימה מבעבר.
מושב הנהג אינו נוח במיוחד בנסיעות ארוכות.
מאחור מרחב טוב לשני נוסעים, לשלישי יהיה צפוף.
תא המטען קטן ממש ביחס למקובל בקטגוריה – 340 ל' בלבד.
-
מנוע וביצועים
עם 204 כ"ס ומשקל עצמי לא גבוה עבור חשמלי (כ-1.65 טון), לא מפתיע שהביצועים מצוינים, במיוחד במצב ספורט - בכל מהירות עד למהירות המוגבלת (150 קמ"ש).
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית, והתחושה המתקבלת היא של מתלים "עסוקים" המתקשים לרסן את מאסת הסוללות.
בידוד הרעשים אינו מצטיין, אך בשום שלב לא מדובר במשהו מעיק במיוחד.
ההיגוי מלאכותי לתחושה במצב הרגיל, והרכב מושפע מרוחות צד.
רדיוס הסיבוב מצוין (10.7 מ') ויחד עם מערך המצלמות ההיקפי תמרוני חניה נעשים בקלות.
-
תמורה למחיר
ג'ילי גיאומטרי C מציע תמורה טובה למדי עבור המחיר, אך יש לזכור כי מידותיו צנועות יחסית לסגמנט.
-
גרסאות ורמות גימור
ג'ילי גיאומטרי C מוצע בשתי גרסאות – "360" עם טווח של 359 ק"מ או "480" עם טווח של 485 ק"מ.
רמת הגימור 'פיור' כוללת חישוקי 18 אינץ' (17 אינץ'בגרסת 360), כניסה והנעה לא מפתח, ריפוד דמוי עור, בקרת אקלים מפוצלת, גג שמש פנורמי, מערכת מולטימדיה עם מסך 12.3 אינץ' כולל WAZE, משטח טעינה אלחוטי ועוד.
רמת גימור 'פרו' מוסיפה תאורת אווירה עשירה יותר, כוונון חשמלי, חימום ואוורור למושבים מלפנים, חלונות כהים מאחור, תצוגה עילית ומערכת שמע של 'בוז' עם 8 רמקולים.
 
-
בטיחות
ג'ילי גיאומטרי C טרם נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP.
מפרט מערכות הבטיחות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה טוב מאוד באופן יחסי לכל גרסה.
עם גרסת "480" הבכירה השגנו טווח של כ-425 ק"מ – נתון טוב מאוד בהתחשב בעומס המבחן שבוצע בימים חמים במיוחד. בנסיעה מתונה ומעורבת יותר ניתן להשיג ללא קושי טווח של מעל ל-450 ק"מ.
בגרסת "350" השגנו במבחן טווח של מעל ל-300 ק"מ – נתון נאה ביחס לגודל הסוללה.
-
סיכום
העדכון שעבר ג'ילי גיאומטרי C ב-2023 העניק לו רענון נדרש, אך השוק כיום תחרותי מבעבר. היתרון העיקרי שלו מול המתחרים הוא עדיין טווח כמעט חסר תחרות.