יונדאי אלנטרה היברידית 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
יונדאי אלנטרה היברידית נחשפה לראשונה במרץ 2020 כששיווקה בישראל (ובעולם) התעכב בגלל וירוס קורנה. לארץ הגיע לבסוף בנובמבר 2021 עם מכירות ראשונות בינואר 2022.
זהו דור שביעי לאלנטרה, שגם מחליף את איוניק כמשפחתית של יונדאי. היא מבוססת על פלטפורמת K3 החדשה של יונדאי-קיה ומציעה מימדים נדיבים ביחס לקודמתה וגם ביחס לסגמנט כולו.
לראשונה מוצעת אלנטרה היברידית. זו משלבת בין מנוע בנזין (1.6 ל') למנוע חשמלי וסוללת 1.32 ק"ו להספק של 139 כ"ס. התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים. מדובר באותו יחידת הנעה שנמצאת באיוניק לאחר שעברה שדרוג.
אלנטרה ההיברידית מוצעת בישראל בשתי רמות גימור: 'פרמיום' שכוללת חישוקי "16, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "8 ועוד. רמת גימור 'סופרים' מוסיפה תאורת לד, חישוקי "17, גג זכוכית, מחוונים מוקרנים, טעינה אלחוטית ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
לאלנטרה ההיברידית הופעה בולטת ובעלת נוכחות שנוצר בגלל הממדים וגם בגלל מרכב דמוי-קופה-ארבע-דלתות בעל סיומת פאסטבק מעניינת.
-
תא נוסעים ומטען
גם סביבת הנהג מיישרת קו עם הדגמים העדכניים ומשלבת אלמנטים החל מ-i20 ועד לסונטה. המראה נעים, אך איכות חומרים אינה מרשימה וגם איכות ההרכבה טעונת שיפור.
הקונסולה המרכזית מיוחדת בהופעתה אך הידית המעוצבת שם, גוזלת מקום מברך שמאל של הנוסע. תנוחת הנהיגה ראויה אך הראות לחוץ מוגבלת. בשורה השניה מרווח הברכיים גדול, וזה של הראש סביר. המושב מוצלח, אולם אין פתחי מיזוג וגם לא שקעי USB.
תא המטען בעל פתח צר כשהנפח עצמו גדול למדי (474 ל').
 
-
מנוע וביצועים
התגובה הראשונית מהירה ובזכותה הביצועים מעולים בתוואי עירוני, ואף מעט מעבר לו. בהמשך, ככל שהמהירות והעומס עולים, כך היכולת פוחתת בהתאם. מנוע הבנזין אינו מעודן במיוחד וזה מורגש בעת כיבוי והתנעה. תיבת ההילוכים לרוב חלקה בפעולתה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים באלנטרה ההיברידית מוצלח ומאפשר נוחות נסיעה טובה במרבית תנאי הדרך. בידוד הרעשים פחות מרשים (רוח, כביש ומנוע).
התנהגות הכביש טובה.
 
-
תמורה למחיר
אלנטרה מציעה מפרט מרשים שמשלב עיצוב, אבזור, ביצועים, צריכת דלק ונוחות. יש כמה מגרעות שהעיקרית שבהן היא תא נוסעים לא מספיק שקט ביחס למתחרות. המחיר יחסית גבוה לסגמנט כך שהתמורה בינונית.
-
בטיחות
אלנטרה לא משווקת באירופה ולכן לא נבחנה בארגון הבטיחות האירופאי. במבחן האמריקאי של ארגון NHTSA היא זכתה לציון המרבי של חמישה כוכבי בטיחות. מפרט הבטיחות ברמת גימור 'פרמיום' כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. ברמת 'סופרים' נוספים, ניטור היקפי אקטיבי של שטחים מתים, מערכת למניעת יציאה מסוכנת מהרכב.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מעולה.
-
מה חדש ביונדאי אלנטרה היברידית 2022
דור חדש לחלוטין (שביעי), פלטפורמה חדשה, ממדים גדולים יותר, מערכות בטיחות משופרות, לראשונה מוצע הדגם בגרסה היברידית (אם כי מ-2019 נמכרת בסין יחידת PHEV גם בדור הקודם של אלנטרה).
-
סיכום
אלנטרה ההיברידית היא משפחתי מוצלחת עם מפרט מרשים. אבל היא מתומחרת גבוה מידי.