יונדאי אלנטרה היברידית 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
יונדאי אלנטרה החדשה נחשפה בשנת 2020 בדור חדש (שביעי) על בסיס פלטפורמת K3 החדשה של יונדאי-קיה. בשנת 2023 הוצגה לאחר מתיחת פנים.
במתיחת הפנים עודכן העיצוב החיצוני שכעת הוא בולט ודרמטי מבעבר: החזית אגרסיבית והפגושים ספורטיביים יותר למראה. השינויים לעיצוב הוסיפו לאורך המרכב: 471 ס"מ, 4 יותר מבעבר. בסיס הגלגלים הוא באורך 272 ס"מ, מהארוכים בסגמנט.
בסביבת הנהג המופע דומה לעבר אך ביונדאי מדווחים על חומרי דיפון איכותיים יותר, ריפודים חדשים למושבים ועדכון למערך המולטימדיה.
יחידת ההנעה ללא שינוי: גרסה היברידית המשלבת בין מנוע ה-1.6 ל' למנוע חשמלי להספק משולב של 139 כ"ס. התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שישה יחסי העברה.
אלנטרה החדשה נחתה בישראל בשנת 2021, ובתחילת שנת 2024 החל שיווק המהדורה לאחר מתיחת פנים.
-
עיצוב ונוכחות
יונדאי אלנטרה היברידית בעלת הופעה דרמטית ומוחצנת. יחידות התאורה גדולות, הקווים זוויתיים, הצללית נמוכה וקו הגג משתפל מוקדם כמו במכונית קופה. התוצאה מרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופו מודרני ונעים לעין, ואהבנו את המחוונים המוקרנים ומיקום מסך המולטימדיה. הקונסולה המרכזית מיוחדת בהופעתה אך היא רחבה וגוזלת מהמקום לברכי הנוסע.
לחובה נרשמה איכות חומרים שאינה מרשימה וגם איכות ההרכבה טעונת שיפור.
המרחב מלפנים לנהג מצוין, המושב סביר, הראות החוצה מוגבלת. קל למצוא תנוחת נהיגה טובה.
בשורה השניה יש המון מקום לנוסעים ברוב הכיוונים (אך מרווח הראש מצומצם) והמושב מוצלח, אולם אין שקעי USB ואין פתחי מיזוג.
תא המטען בעל פתח צר המגביל את השימושיות, אך הנפח עצמו גדול למדי (474 ל').
-
מנוע וביצועים
הביצועים של יחידת הכוח ההיברידית (139 כ"ס) טובים למדי בעיר בזכות תגובה ראשונית מהירה. בהמשך, ככל שהמהירות והעומס עולים, כך היכולת פוחתת בהתאם.
מנוע הבנזין פועל באופן שאינו מעודן במיוחד, וזה בולט בעומס (רעש) ובכיבוי והתנעה.
תיבת ההילוכים חלקה לרוב בפעולתה.
-
נוחות והתנהגות
לאלנטרה ההיברידית כיול מתלים טוב המביא לנוחות נסיעה טובה במרבית תנאי הדרך. רק מפגש עם שברים חדים עשוי להוציא את המכונית משלוותה.
התנהגותה כביש טובה ובטוחה, אך לא מעודדת נהיגה דינמית. לבלמים יכולת טובה מאוד.
-
תמורה למחיר
אלנטרה מציעה המון על הנייר ורשימת האבזור שלה ארוכה, אך המחיר הגבוה מביא לתמורה בינונית בלבד.
-
גרסאות ורמות גימור
יונדאי אלנטרה 2024 החדשה מוצעת בגרסה אחת – היברידית, 139 כ"ס – ובשלוש רמות גימור.
'פרימיום' מציעה כסטנדרט: חישוקי 16 אינץ', מפתח חכם, מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ', בקרת אקלים ועוד.
'סופרים' מוסיפה תאורת לד מלאה, חישוקי 17 אינץ', גג זכוכית, לוח מחוונים מוקרן, טעינה אלחוטית לנייד וגם בבטיחות: ניטור אקטיבי של שטחים מתים.
רמת 'לקשרי' מוסיפה תפעול חשמלי למושב הנהג, חימום ואוורור מושבים מלפנים, ריפוד עור.
 
-
בטיחות
אלנטרה לא משווקת באירופה ולכן לא נבחנה בארגון הבטיחות האירופאי. במבחן האמריקאי של ארגון NHTSA, שהינו שונה ופחות מחמיר, היא זכתה לציון המרבי של חמישה כוכבי בטיחות. מפרט הבטיחות ברמת גימור 'פרמיום' כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. ברמת 'סופרים' נוספים ניטור היקפי אקטיבי של שטחים מתים ומערכת למניעת יציאה מסוכנת מהרכב.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על 18.5 ק"מ לליטר, נתון מצוין.
-
מה חדש ביונדאי אלנטרה היברידית 2024
בפברואר 2024 החל שיווק המהדורה לאחר מתיחת פנים. העדכון כולל עיצוב חיצוני מעודכן, סביבת נהג רעננה ותוספות קלות לאבזור. המחירים עלו ביחס לדגם היוצא.
-
סיכום
המשפחתית של יונדאי היא מכונית ראויה, אך המחיר הגבוה פוגע באטרקטיביות שלה.