יונדאי i25 2011-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של המשפחתית הקטנה והמצליחה מבית יונדאי נחת בישראל בתחילת 2011.
אצלנו החליטו להוסיף לשם הנעורים "אקסנט" את הסיומת המשפחתית החדשה, i25. לטענת היצרנית, המכונית מבוססת על פלטפורמה חדשה לגמרי, ככל הנראה גרסה מוארכת של ה-i20. מבחינה חיצונית, ה-i25 מודרנית ומושכת מבעבר.
בישראל מוצעת עם יחידות בנזין - 1.4 או 1.6 ליטר. כדאי לדעת שב-2014 קיבלה ה-i25 תיבה אוטומטית-רציפה, במקום תיבת הארבעה הילוכים האוטומטית הישנה.
בתחילת 2015 קיבלה גם מנוע ה-1.4 הוחלף (אך מציע אותם נתונים). ה-i25 נעדרת אפשרות ביטול כרית אוויר מלפנים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני שונה מאוד מזה של האקסנט הקודמת, מודרני ונאה ביחס למקובל בקבוצה. חישוקי ה-"14 של גרסאות הליסינג נראים קטנים מדי עבורה.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב נאה, שילוב הגוונים אוורירי ורמות האבזור מכובדות בגרסאות הפרטיות. גרסאות הליסינג זוכות לגוון קונסולה אחיד ואפרורי יותר. איכות החומרים עדיין נמוכה והמרווח מאחור מצומצם לגבוהים. תא המטען ענק.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' חזק וחסכוני יחסית, אך בטורים גבוהים הוא רועש מאוד. תיבת ההילוכים טובה מאוד. גרסת ה-1.4 ל' טרם נבחנה על ידינו.
-
נוחות והתנהגות
היכולת הדינמית טובה ואחיזת הכביש גבוהה, אך נוחות הנסיעה בינונית ומטה. המתלים אינם מצליחים לשכך היטב מהמורות ובידוד הרעשים אינו מצטיין.
-
תמורה למחיר
המחיר היה בתחילה ממוצע לקטגוריה והציע תמורה טובה. אולם גם אז ובמיוחד כיום, ניתן בתוספת מחיר קטנה לקנות משפחתית קומפקטית גדולה, איכותית ונוחה יותר.
-
סיכום
צעד גדול ביחס לאקסנט וביחס למקובל בקטגורית המשפחתיות הקטנות, אך עם השנים התיישנה והמתחרות בסגמנט - ובמחיר קרוב מעל - השתפרו.