יונדאי איוניק 6 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
יונדאי איוניק 6 היא משפחתית גדולה (סגמנט D) חשמלית שנחשפה לראשונה ביוני 2022. האיוניק 6 מקבילה למתחרות כמו טסלה מודל 3.
יונדאי איוניק 6 מבוססת על הפלטפורמה המודולרית לחשמליות E-GMP אותה היא חולקת עם יונדאי איוניק 5, קיה EV6 וג'נסיס GV60.
לאיוניק 6 חזית נמוכה וחלק אחורי משתפל-מטה בסגנון קופה. מעבר להופעה מיוחדת, העיצוב הזה אחראי גם למקדם גרר אווירודינמי נמוך: 0.23 בלבד.
מידותיה הנדיבות מוסיפות לרושם ולפרופורציות הנאות: אורכה יותר מ-485 ס"מ, הגובה הוא 149.5 ס"מ בלבד ובסיס הגלגלים נמתח על פני 295 ס"מ.
גרסת הכניסה מוצעת עם הנעה אחורית, מנוע יחיד (151 כ"ס), סוללת 53 קוט"ש וטווח של 429 ק"מ.
גרסת הטווח הארוך בעלת הספק גבוה יותר ממנוע יחיד (228 כ"ס), סוללה גדולה יותר (77.4 קוט"ש) וטווח ארוך משמעותית – עד 614 ק"מ.
בראש ההיצע גרסת הנעה כפולה עם שני מנועים, 325 כ"ס, סוללת 77.4 קוט"ש וטווח מירבי של 583 ק"מ.
טעינה מהירה אפשרית עד לקצב של 350 ק"ו המאפשר טעינה מ-10% ועד 80% ב-18 דקות בלבד.
השיווק בישראל החל במאי 2023.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב יוצא דופן בזכות פרופורציות לא שגרתיות וקווים ארוכים ומעוגלים. התוצאה, לטעמנו, מאוד נאה ומיוחדת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעה בין עדכנית ומודרנית למראה – כך למשל שני מסכים נאים, שימוש נכון בתאורת אווירה ועוד – לבין סגנון מנימליסטי, לעיתים מדי (אין כפתורים בדלתות, למשל).
איכות החומרים בינונית לכל היותר ביחס למחיר – המשטחים עשויים מחומרים ממוחזרים, אך לרוב הם אינם נעימים למגע ולא תואמים את העיצוב המתקדם.
המרחב מלפנים מצוין ולרוב הנדסת האנוש טובה. תנוחת הנהיגה נמוכה, גם ביחס למשפחתית "רגילה".
המרחב מאחור מצוין לשני נוסעים, אפילו שלישי יסתדר. מרווח הראש מעט נפגע מהגג המשתפל.
תא המטען ארוך אך רדוד וחסרים פתרונות אחסון חכמים.
-
מנוע וביצועים
גרסת הטווח הארוך – 228 כ"ס, הנעה אחורית – מספקת ביצועים טובים בנהיגה יום-יומית ובמצבי עומס כמו עקיפה או עליה ארוכה.
בהנעה כפולה – 325 כ"ס – הביצועים כבר מצוינים ממש בכל מצב והעברת הכוח לקרקע יעילה.
תגובת דוושת התאוצה בכל הגרסאות לינארית ומכוילת היטב.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית לכל היותר בגלל מתלים בעלי כיול קשיח – זה בולט במיוחד בעיר. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת, אך גם שם אינה מצטיינת. לגרסת ההנעה הכפולה נוחות עדיפה.
בידוד הרעשים לוקה בחסר – יש יותר מדי רעשי כביש וגם רעשי הרוח נשמעים.
התנהגות הכביש טובה – שינוי הכיוון מהיר, זוויות הגלגול מתונות, הריסון טוב וההנעה האחורית מוסיפה להנאה. בגרסת ההנעה הכפולה יציבות גבוהה יותר והיכולת מרשימה מאוד. להגה משקל טוב וגם דוושת הבלם מכוילת באופן מוצלח.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר סבירה בלבד – מדובר במכונית מוצלחת ומתקדמת, אך מחירה אינו נמוך כלל ביחס למתחרות.
-
גרסאות ורמות גימור
יונדאי איוניק 6 2024 מוצעת במגוון רחב של גרסאות ורמות גימור.
רמות גימור 'פרימיום' (151 כ"ס) ו'פרסטיג'' (228 כ"ס) זהות באבזורן וכוללות תאורת לד, חישוקי 18 אינץ', מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים ועוד.
רמת 'לקשרי' (טווח ארוך וכפולה) מוסיפה תאורת לד-מטריקס, מערך מצלמות היקפי, תצוגה עילית, ריפוד דמוי עור, אוורור למושבים ועוד.
'לימיטד' (טווח ארוך וכפולה) מוסיפה מערכת שמע של 'בוז', מושבים הניתנים להטייה מלאה לאחור ועוד.
-
בטיחות
יונדאי איוניק 6 נבדקה בשנת 2022 ע"י יורו NCAP, קיבלה דירוג של 5 כוכבים ואף הוכתרה ע"י הארגון למכונית הבטוחה ביותר בסגמנט שלה בשנה זו. ציוני הריסוק בהתאם: של 97% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל ו-90% במערכות בטיחות מתקדמות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות התקני עשיר: מערכת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת יציאה לא-בטוחה מהרכב ועוד.
-
טווח נסיעה
בזכות סוללה גדולה ועיצוב אווירודינמי טווח הנסיעה של גרסת הטווח הארוך מצוין – 465 ק"מ בממוצע במבחן הדרכים המאומץ שלנו. בנהיגה מתונה ניתן לחצות ללא קושי טווח של מעל 500 ק"מ.
לגרסת ההנעה הכפולה טווח נמוך יותר במבחן הדרכים: 350 ק"מ. אולם בתנאים מתונים יותר ניתן להגיע לכ-450 ק"מ.
-
מה חדש ביונדאי איוניק 6 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
מתקדמת, שונה ומיוחדת, והטווח החשמלי מצוין, אך מחירה גבוה והיא סובלת ממספר מגרעות בולטות - נוחות נסיעה בינונית, בידוד רעשים לוקה בחסר ואיכות חומרים לא מרשימה.