יונדאי קונה חשמלי 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
יונדאי קונה נקרא על שם אזור החוף בהוואי, והגיע לישראל בינואר 2018 בגרסה הבכירה ביותר לדגם עם מנוע טורבו בנזין והנעה כפולה. דגם זה, יחד עם הגרסה ההיברידית מסוקרים בדף נפרד, ודף זה מסקר רק את הגרסה החשמלית שהגיעה ביולי 2021 ולאחר מתיחת הפנים של הדגם.
בדצמבר 2022 הצטרפה להיצע גרסה חזקה יותר ועם סוללה גדולה יותר. גרסה זו הוצגה כבר עם חנוכת הדגם ב-2018, אך לא יובאה עד כה בגלל מחירה.
לגרסה החדשה מנוע חשמלי המייצר 204 כ"ס ומומנט של 40.2 קג"מ. הגרסה החדשה משווקת במקביל לגרסה הקיימת שלה 136 כ"ס ואותו נתון מומנט.
לסוללה בגרסה החדשה 64 קוט"ש, והטווח המוצהר הוא 484 ק"מ. בגרסה הקיימת סוללה של 39 קוט"ש לטווח של 305 ק"מ. הספק הטעינה המהירה בשתיהן 50 קילוואט.
קונה מבוסס על פלטפורמה שמשותפת גם עם קיה סלטוס, ומציע ממדים מעורבים לקטגוריה: האורך וגובה קרובים לדגמים הקטנים בקטגוריה, כשמנגד הרוחב ובסיס הגלגלים גדולים מהמקובל.
לגרסה החשמלית תא המטען קטן ב-42 ליטר ל-332 ליטר ביחס לטורבו ולהיברידית שלהן נפח זהה, מרווח גחון קטן במקצת, משקל כבד יותר, ומתלה אחורי שונה: רב-חיבורי בחשמלית לעומת קורת מתח בטורבו ובהיברידית.
גם בין הגרסאות החשמליות יש הבדלים. הגרסה החשמלית עם הסוללות הקטנות כבדה ב-275 ק"ג ביחס לגרסת הטורבו. הגרסה החשמלית עם הסוללות הגדולות מעלה את המשקל בעוד 150 ק"ג ל-1775 ק"ג וגם מוסיפה בלמים משופרים (אוורור לדיסקים האחוריים).
לגרסה החשמלית יש רק רמת גימור אחת וזאת לעומת חמש רמות גימור לטורבו, ושלוש רמות גימור לגרסה ההיברידית.
נקודה נוספת ראויה לציון: מחודש מרץ 2022 ועם חזרת הגרסה ההיברידית למבחר הישראלי, שוב קונה משווק בשלוש גרסאות, טורבו, היברידית וחשמלית, וכעת כולן אחרי מתיחת פנים.
-
עיצוב ונוכחות
החרטום האטום פוגע במראה המוצלח של המכונית, ובעיקר נראה מוזר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מוכרת משאר הגרסאות ומשלבת קווים צעירים עם משטחי פלסטיק קשיחים ולא מזמינים. גם מיקום פתחי המיזוג המרכזיים מעט נמוך. התצוגה במערך המולטימדיה מעט מיושנת, אך הנדסת האנוש טובה.
תנוחת הנהיגה טובה, אך המושב אינו נוח במיוחד לנסיעה למרחקים ארוכים.
הסוללות גרמו להגבהת הרצפה, המרחב לא נפגע, ומרווחי הרגליים והראש נאותים, אבל כעת תנוחת הישיבה נמוכה יותר, ומאחור המשענת מוטה מידי והישבה פחות נוחה מבשאר הגרסאות.
נפח תא המטען בחשמלית קטן מבשאר הגרסאות, אבל הוא עדיין מספיק יעיל.
 
-
מנוע וביצועים
נבחנה רק הגרסה החלשה ולזו ביצועים טובים. גרסה זו שומרת על מאפייני הזריזות של קונה בגרסת הבנזין. וזה טוב.
-
נוחות והתנהגות
לגרסה החשמלית מתלה אחורי שונה. זה מאפשר לקונה החשמלית להציע נוחות טובה יותר על שיבושים גדולים בכל מהירות. אבל על שיבושים קטנים או בנסיעה על כביש גלי, קונה גם בגרסה החשמלית נותר קופצני. רעשי הרוח והכביש בולטים.
בשביל יונדאי קונה מציג נוחות נסיעה בינונית ומטה.
התנהגות הכביש טובה.
 
-
תמורה למחיר
קונה משמר את אופיו הנמרץ והצעיר גם בגרסה החשמלית. אבל הסביבה החשמלית התמלאה במתחרים שמציעים הרבה יותר במחיר דומה.
-
בטיחות
ארגון EURONCAP בחן את יונדאי קונה עם תחילת שיווקו ב-2017 והעניק לו ציון של 5 כוכבי בטיחות. מבין מערכות הבטיחות נציין: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, שמירה על מרכז הנתיב וניטור אקטיבי של שטחים מתים אקטיבי.
-
טווח נסיעה
הטווח הראלי לקונה החשמלי הוא 250-280 ק"מ.
-
מה חדש ביונדאי קונה חשמלי 2022
בדצמבר 2022 הצטרפה להיצע גרסה חזקה יותר ועם סוללה גדולה יותר. גרסה זו הוצגה כבר עם חנוכת הדגם ב-2018, אך לא יובאה עד כה בגלל מחירה. לגרסה זו מנוע המייצר 204 כ"ס וסוללות 64 קוט"ש מספקות טווח של 484 ק"מ.
ממרץ 2022 שוב משווקות שלוש גרסאות לקונה (טורבו, היברידית וחשמלית), וכעת כולן אחרי מתיחת פנים.
 
-
סיכום
קונה החשמלי מציע מפרט מוצלח של מרחב, ביצועים שימושיות ואבזור, אלא שהמתחרים מציעים יותר בפחות כסף.