יונדאי סונטה 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השמיני של יונדאי סונטה הוצג בעולם ב-2019 ונחת בישראל בסוף 2020.
הדור החדש של סונטה מבוסס על פלטפורמה חדשה (N3), ונסמך על בסיס גלגלים הגדול ב-4 ס"מ מקודמו, ומגיע ל-284 ס"מ. גם האורך צמח בהתאם, אך הרוחב והגובה דווקא קטנו - עניין שהעניק למכונית פרופורציות דינמיות ומבנה יעיל יותר מבחינה אווירודינמית, עם מקדם גרר מרשים של 0.24.
בהתאם, העיצוב מושך בהרבה מאשר זה של הדגם הפורש, וכעת הסונטה מאזכרת דגמי סדאן-קופה של מותגי היוקרה.
הסונטה מוצעת בארץ בשתי גרסאות מנוע: טורבו-בנזין 1.6 ליטר המייצר 180 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, או גרסה ההיברידית עם מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ל' ומנוע חשמלי, שמייצרים יחדיו 192 כ"ס. בהיברידית לתיבה האוטומטית 6 הילוכים, ובשני המקרים ההנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
יונדאי סונטה נראית גדולה וארוכה, ובזכות החזית הבולטת והפרופיל הייחודי, היא מלאת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נראית גדולה והיא מעוצבת באופן נאה. החומרים טובים ברובם, ואיכות הגימור מצוינת. תצוגות המולטימדיה ובקרת האקלים מעט מיושנות, ובלם החנייה מוזר לתפעול (מוסתר על-ידי ההגה, והפוך לכיוון הטבעי).
מבנה סביבת הנהג מחייב תנוחת נהיגה גבוהה ממה שניתן לייצר, וגם המושב הנאה אינו נוח במיוחד למרות שפע אפשרויות הכיוון. מאחור מרווח הברכיים מצוין ומרווח הראש סביר. במרכז, המושב המוגבה ומנהרת ההינע יפריעו לנוסע שלישי. תא המטען גדול, אבל המפתח צר.
-
מנוע וביצועים
על הנייר להיברידית יותר כוח ויותר מומנט. אפילו משקלן של השתיים כמעט זהה. אבל יותר הילוכים בטורבו, וניהול מנוע שונה, המאפשרים לה להציע ביצועים זריזים יותר ועדיפים על אלו של ההיברידית, שסה"כ מציעה ביצועים טובים כשלעצמה. צליל המנוע נעים יותר בטורבו.
-
נוחות והתנהגות
הסונטה מסתדרת היטב עם אספלט מחוספס במהירות עירונית, ופחות טובה על שיבושים בינונים וגדולים. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת, אך שיבושים גדולים מורגשים מדי. הגרסה ההיברידית נוחה יותר בזכות צמיגים שונים וקטנים במידה.
לסונטה יכולת דינמית גבוהה. הרכב יציב, צולח פניות והעברות משקל באופן נכון, ומשדר התנהלות בטוחה.
בדומה להיברידיות אחרות, גם כאן התחושה מהבלמים אינה אחידה בגלל מערכת הבלימה הרגנרטיבית, אך פעולתם טובה.
-
תמורה למחיר
יש משפחתיות גדולות מלוטשות ממנה, אבל יונדאי סונטה מציע מתכון מוצלח, שמשלב הידור, ממדים מכובדים, אבזור עשיר, ויחידת כוח מוצלחות. ההיברידית חסכונית יותר מהטורבו, אבל גם יקרה משמעותית - כך שגם למרבי נסועה ייקח שנים לצמצם את פער המחיר הזה בחסכון בדלק.
-
גרסאות ורמות גימור
יש שלוש רמות גימור: שתיים לכל גרסת מנוע.
רמת הגימור הבסיסית של הגרסה ההיברידית נקראת 'פרסטיג'' וכוללת חישוקי "17, תאורת לד היקפית, מולטימדיה עם צג "8, מערכת אודיו של Bose, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לאחור, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית, התנעה מרחוק, תצוגה עילית וגג שמש.
גרסת הטורבו מוצעת ברמת גימור 'סופרים' ששונה במעט מ'פרסטיג''. ביחס אליה היא מוסיפה, חישוקי "18, ריפודי עור, זיכרונות למושב הנהג, אוורור מושבים קדמיים, תאורת אווירה ותאורת חוץ עשירה יותר. מנגד היא מחסירה גג שמש פנורמי, וילונות בדלתות מאחור וחיישני חנייה אחוריים מקוריים.
רמת הגימור הגבוהה בשתי הגרסאות היא 'לימיטד' אשר מוסיפה חלון גג פנורמי, אוורור למושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג, מחוונים מוקרנים ומצלמות היקפיות.
-
בטיחות
ארגון יורו NCAP לא בחן את יונדאי סונטה, אבל ארגון NHTSA האמריקאי כן בחן את הדגם והעניק לו ציון של חמישה כוכבי בטיחות.
רמות הגימור 'פרסטיג'' ו'סופרים' כוללות בלימה אוטונומית, סיוע במניעת תאונה בכניסה לצומת, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי אקטיבי לשטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, חיווי למניעת שכחת ילדים מאחור ועוד. רמת גימור 'לימיטד' מוסיפה בלימה אוטונומית בחניה והקרנה במחוונים של תמונת השטח המת עם הפעלת האיתות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בטורבו במהלך המבחן הייתה 10.3 ק"מ/ל' ובשיוט 15 ק"מ/ל'. בהיברידית נרשם ביום המבחן 14.5 ק"מ/ל', ובשיוט 19.5 ק"מ/ל'.
-
מה חדש ביונדאי סונטה 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
משפחתית גדולה המצטיינת בתמורה.