יונדאי סונטה 2020 - אוטו 

יונדאי סונטה 2020 יד שניה

יונדאי סונטה 2020 יד שניה

קטגוריה: משפחתיות גדולות / מנהלים
גירסה מומלצת:
20.0 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2020

יונדאי סונטה 2020 יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב, מרחב, אבזור עשיר, מערכות בטיחות מתקדמות, זריזה, חסכונית.
חסרונות פתח תא מטען יחסית קטן.
בשורה התחתונה עסקה מאוד אטרקטיבית.

יונדאי סונטה 2020 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד
  • רקע כללי

    יונדאי הציגה את הדור השמיני של סונטה במרץ 2019 כשהגרסה ההיברידית הוצגה ביולי אותה שנה. לישראל הגיעה בספטמבר 2020 מקוריאה תחת תקינה קנדית. הסיבה לעיכוב היא במאמצי היבואן בשיתוף היצרן כדי שהמכונית תעמוד בדרישות הכניסה לקבוצה 2 במיסוי הירוק, דבר המבטיח לה הקלות גדולות במיסוי ותג מחיר תחרותי.

    יונדאי סונטה החדשה מאמצת עיצוב דינמי יותר, שהיצרנית מגדירה כ"קופה ארבע דלתות". לדגם החדש לא רק עיצוב מרשים אלא גם מבנה יעיל מבחינה אווירודינמית עם מקדם גרר של 0.24CD מהנמוכים בקטגוריה. פרופורציות המרכב שונות, עם ירידה של שלושה ס"מ בגובה (לכ-144 ס"מ), לצד צמיחה של 2.5 ס"מ ברוחב (לכ-189 ס"מ) ו-4.5 ס"מ באורך הכללי (ל-490). בסיס הגלגלים צמח ב-3.5 ס"מ ועומד על 284 ס"מ בקירוב. השינוי בממדים נובע גם משימוש בפלטפורמה חדשה (N3), כשסונטה היא המכונית הראשונה בקונצרן יונדאי-קיה להשתמש בבסיס החדש.

    כבעבר היא מוצעת בישראל רק בגרסה היברידית. זו מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ל' חדש מסדרת "סמארט סטרים", שמייצר 152 כ"ס, ומנוע חשמלי שמייצר 51 כ"ס. התפוקה המשולבת עומדת על 192 כ"ס. סה"כ דומה לדור הקודם. ההנעה קדמית והתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים כשמערכת ניהול ממוחשבת חדשה (Active Shift Control) משפרת את מהירות העברות ההילוכים ב-30% לטובת האצה, צריכת הדלק, ואמינות.

    כמו בדור הקודם יש את אותם שתי רמות גימור, שכעת עשירות יותר. רמת 'פרמיום' מציעה חישוקי "17, תאורת לד, מולטימדיה עם צג "8, מערכת אודיו של BOSE, ריפוד עור, תצוגה עילית, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לאחור, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית ועוד. רמת גימור 'לימיטד' מוסיפה גג פנורמי, אוורור למושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג, מחוונים מוקרנים ומצלמות היקפיות.

    בתחום הבטיחות רמת 'פרמיום' כוללת בלימה אוטונומית, סיוע במניעת תאונה בכניסה לצומת, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי אקטיבי לשטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, חיווי למניעת שכחת ילדים מאחור ועוד. רמת גימור 'לימיטד' מוסיפה בלימה אוטונומית בחניה והקרנה במחוונים של תמונת השטח המת עם הפעלת האיתות.

  • עיצוב ונוכחות

    סונטה מדגימה את ההתקדמות הגדולה של יונדאי בתחום העיצוב. עם קווי קופה מרובת דלתות היא נראית מאוד גדולה, למרות שאינה ארוכה משמעותית מקודמתה. לעיצוב המרשים גם יתרון אווירודינמי בזכות מקדם גרר נמוך של 0.24CD. התוצאה מיוחדת ומאוד בולטת.

  • תא נוסעים ומטען

    גם בתא הנוסעים נעשה שינוי עיצובי משמעותי והוא נראה מודרני ונאה. החומרים טובים ברובם ויחד עם האבזור העשיר מתקבלת תחושה עשירה. צג המולטימדיה ובקרת האקלים נוחים לתפעול אך התצוגות של שתיהן לא עדכניות. גם תפעול בלם החנייה החשמלי לא אינטואיטיבי.

    מלפנים יש המון מקום. מאחור מרחב הראש לגבוהים מוגבל בגלל עיצוב הגג המשתפל. המושבים עצמם נוחים, אם כי לא מושלמים. תא המטען של יונדאי סונטה 2020 גדול מאוד, אך המפתח צר יחסית.

     

  • מנוע וביצועים

    על פניו אין הבדל בין המנוע הקודם לזה שבדור החדש. בפועל ההבדל מהותי. הביצועים נותרו מצוינים ואף השתפרו, עם זמינות כוח עדיפה ומהירה יותר. המעבר בין מנוע הבנזין לחשמל ולהיפך חלק וכמעט ולא מורגש. תיבת ההילוכים מתעקשת לפעמים להישאר בהילוכים נמוכים, והדבר גורם למנוע לעבוד בסל"ד מעט גבוה, מה שיוצר בשיוט פעולה מעט "עסוקה". צריכת הדלק מצוינת, טובה יותר מקודמתה, ומהטובות בקטגוריה.

  • נוחות והתנהגות

    המתלים מציגים סוג של רכות ראשונית המלווה בנדנוד מרכב. זה לא מתפתח לחוסר ריסון מרתיע, אלא מסדר לסונטה נוחות נסיעה מעולה. יחד עם בידוד רעשים מוצלח מתקבלת התנהלות שקטה ואווירה נינוחה.

    גם היכולת הדינמית של יונדאי סונטה 2020 שופרה. ההגה חסר תחושה ובעל שטח מת, אך משקלו נכון. הבלמים אינם מדויקים אבל טובים ביחס לכלים היברידיים.

     

  • תמורה למחיר

    לסונטה מראה מרשים, חטיבת כוח זריזה וחסכונית, ורשימת אבזור עשירה. המחיר תחרותי כך שהתמורה מצוינת, ואחת הטובות בקטגוריה.

  • התפלגות מכירות

    לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה GLS 2 ליטר עם כ-400 יחידות.

  • מה חדש ביונדאי סונטה 2020

    דור חדש (שמיני), פלטפורמה חדשה, יחידת כוח חדשה, עוד אבזור נוחות ובטיחות.

  • סיכום

    נעימה לנהיגה ולנסיעה, ומוסיפה חסכנות מופלגת.

יונדאי סונטה 2020 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג יונדאי סונטה
יונדאי סונטה גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
1999
192
לקבלת הצעה
-
1999
192
החל מ- 1576 ₪
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים יונדאי סונטה

ציון ותגובת גולשים

ברשותך יונדאי סונטה?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

יונדאי סונטה מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עוברך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב על פי שווי רכב מקובל בשוק, מקדמה בגובה 25%, לתקופה של 100 חודשים ולפי ריבית של 8.9%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5