יונדאי סונטה 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף שנה שעבר נחתה בישראל סונטה לאחר מתיחת פנים, כשמכירות הדגם המעודכן החלו בפועל בשנה זו. זהו דור השביעי למשפחתית הגדולה שעלתה לישראל מקוריאה באוקטובר 2015, גם בזכות שינוי תקנות המאפשר לשווק בישראל דגמים בתקינה אמריקאית.
מתיחת פנים כוללת שינויים בולטים לעיצוב החיצוני ובמיוחד לחרטום, עם סבכה קדמית גדולה יותר בהשראת "אגרטל קוריאני" - כך יונדאי. בתא הנוסעים נמצא קונסולה מרכזית וגלגל הגה חדשים.
חטיבת הכוח שודרגה. היא אמנם כוללת את אותן סוללת ליתיום-יון, את אותו מנוע בנזין ומנוע חשמלי שמייצרים יחדיו 193 כ"ס, ואותה תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. אבל כעת יש מחשב ניהול מנוע חדש שמפחתי ב-8% את פליטת המזהמים וב-23% את צריכת הדלק. בזכות אלה סונטה שוב הצליחה להתברג בקבוצת רישוי 2 ולזכות בהטבות המס.
הדור השביעי של יונדאי סונטה חולק פלטפורמה עם קיה אופטימה (דור רביעי) והשניים מציעים ממדים מהגדולים בקטגוריה.
גם כעת סונטה מוצעת בשתי רמות גימור, אלא שהן עשירות יותר, במיוחד ברמת הבסיס. רמת גימור 'פרמיום' כוללת כבעבר מערכת מולטימדיה "8 (מערך 'קונקטד' של היבואן), מצלמת נסיעה לאחור, חיישני אורות, בקרת אקלים מפוצלת והפעלה חשמלית לדלת תא המטען. בנוסף ובמסגרת מתיחת הפנים נוספו לה אבזרים שקודם היו רק ברמת הגימור המאובזרת כמו ריפודי עור, הפעלה חשמלית וזיכרונות למושב הנהג, מפתח חכם לפתיחה והתנעה (קודם ברמה זו היה רק לחצן התנעה), פתחי מיזוג למושב האחורי, חישוקי "17 קלים ("16 בעבר), וילונות בדלתות האחוריות, וגם אבזור שלא היה אפילו ברמת הגימר הגבוהה כמו תאורת לד היקפית. רמת גימור 'לימיטד' מציעה כבעבר גג פנורמי נפתח, כיוונון חשמלי למושב הנוסע, קירור וחימום למושבים הקדמיים, חימום למושבים מאחור, הגה מחומם, וגם פריטים שלא היו בעבר כמו טעינה אלחוטית לסמארטפון ותאורה עוקבת פניה.
גם מערך הבטיחות הועשר משמעותית במסגרת מתיחת הפנים וכעת גם ברמת הבסיס נמצא פריטים שקודם הופיעו רק ברמת הגימור הגבוהה כמו התרעת התנגשות מלפנים, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת, ובקרת שיוט אדפטיבית. לאלה נוספו פריטים שלא היו בעבר כלל ובהן בלימה אוטומטית, התרעת תנועה חוצה מאחור וניטור ערנות. מעתה שתי רמות הגימור מציעות מפרט בטיחות זהה. מנגד ירדו שני פריטים, כרית אוויר שביעית שהיתה לברכי הנהג שהיתה בשתי רמות הגימור, ותאורה אדפטיבית שהיתה רק ברמת לימיטד.
-
עיצוב ונוכחות
במקצה השיפורים שעברה נעשה ניסיון ליצור מופע ספורטיבי יותר. החרטום אגרסיבי יותר, הפנסים מחודדים יותר והתוצאה בהחלט בולטת יותר, גם אם יותר מתאמצת מאשר נאה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של יונדאי סונטה 2018 עמוסה בלחצנים, שחלקם נראים ומרגישים מיושנים מידי. התחושה הכללית נאה אבל לא "יוקרתית" כמו שיש לחלק מהמתחרות. מנגד שפע המתגים מכריז שתפעול המערכות קל ונגיש.
המרחב מלפנים סביר כשחובבי תנוחת הנהיגה הגבוהה יגלו קרבה מוגזמת לגג הזכוכית ולסוכך השמש. המרחב מאחור מכובד, עם מרווח רגליים טוב מאוד, ומרווח ראש חסר עבור גבוהים.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע אפקטיבי, ואינו "מושך" לתנועה איטית כמו בהיברידיות אחרות. הוא מציע ביצועים טובים שיספקו כל צורך גם תחת מאמץ. היכולת מושפעת כמובן גם ממצב הסוללה, שיכולה להיחלש לקראת קצה עלייה ארוכה. אבל מנוע ה-2.0 ל' בנזין מספק בהחלט, והאנרגיה בסוללה מתחדשת. צריכת הדלק טובה מאוד וגבוהה ממוצע הקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
בעיר, נוחות הנסיעה של יונדאי סונטה 2018 נפגעת במפגש עם רצף שברים קטנים, ואלה גורמים למכונית לזוז מדי על מתלייה. במהירות בין עירונית, הכיול הרך של הבולמים מסייע לסונטה לספוג היטב שקעים וגלים בכביש, כך שמתקבלת נוחות נסיעה טובה למדי. גם בידוד הרעשים מוצלח.
מתלים רכים יחסית, מרכב כבד, הגה לא מדויק לתחושה ובלמים לא לינאריים ללחיצה. כל אלה חוברים ליצירת התנהגות כביש סבירה.
 
-
תמורה למחיר
סונטה מוצעת עם מחיר תחרותי ואבזור שופע, וזוכה להצלחה אחרי שפע ניסיונות כושלים מצד יונדאי להתברג בתחום.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה פרימיום 2 ליטר היבריד עם כ-2100 יחידות.
-
מה חדש ביונדאי סונטה 2018
מתיחת פנים לדור השביעי, מחשב ניהול מנוע חדש ששיפר משמעותית את צריכת הדלק, עוד אבזור נוחות (במיוחד ברמת הגימור 'פרמיום' הבסיסית) ועוד מערכות בטיחות מתקדמות.
-
סיכום
משפחתית גדולה שמושכת רוכשים פוטנציאליים ולא רק בגלל שהיא ירוקה.