יונדאי סונטה 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אחרי כחמש שנים בהם שווקה המשפחתית הגדולה בשם i40, חזרה יונדאי לשם שהחל את השושלת, סונטה. היא הגיעה לישראל באוקטובר 2015 ומאז שווקה ללא שינוי. באוגוסט 2016 זכתה סונטה במכרז לאספקת רכבי השירות לקצינים בדרגת תא"ל בצה"ל.
זהו דור שביעי לדגם, שמגיע אלינו מקוריאה, בתקינה אמריקאית ובגרסה היברידית בלבד. כמו קודמיו הוא פלטפורמה ומכלולים רבים כולל יחידת הכוח עם קיה אופטימה (הפעם דור רביעי). סונטה תוכננה עבור השוק האמריקאי שם היא מתחרה בין השאר בטויוטה קאמרי. לכן ממדיה של סונטה (בסיס גלגלים של 280.5 ס"מ ואורך של 485 ס"מ) דומים לאלה של קאמרי – מהגדולים בקטגוריה.
כמו קאמרי, כך גם סונטה מוצעת בישראל במהדורה היברידית בלבד. זו משלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ל' (154 כ"ס) ומנוע חשמלי (51 כ"ס). התפוקה המשולבת עומדת על 193 כ"ס, שעוברת לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית.
היא מוצעת בשתי רמות גימור, 'פרמיום' ו'לימיטד', שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם לשנת 2015.
היצע מערכות הבטיחות ברמת פרמיום כולל 7 כריות אוויר ומובילאיי. רמת לימיטד מוסיפה התרעת התנגשות קדמית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת, ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
המכונית מיועדת לשוק האמריקאי, ניתן לראות זאת לפי החזות הארוכה, והממדים הנדיבים. ההופעה יותר מתאמצת מאשר נאה.
-
תא נוסעים ומטען
כמו העיצוב החיצוני, גם זה הפנימי סולידי למראה ומאוד אמריקאי עם קווים ישרים וכפתורים גדולים. החומרים ברובם טובים, אבל הם לא מצליחים להעניק את אותה תחושת פרמיום שיש לחלק מהתמחרות. מערכת המולטימדיה איכותית, כשתפעולה לא נוח.
עמדת הנהג קצת פחות מרווחת מאשר ניתן היה לצפות בגלל קונסולה רחבה, מושב שממוקם גבוה מדי וגג פנורמי שמצמצמים משמעותית את מרווח הראש. המרחב מאחור טוב בכל ממד, פרט למרווח הראש שחסר עבור גבוהים. גם תא המטען מציע נפח מכובד.
 
-
מנוע וביצועים
יונדאי סונטה 2016 יוצאת לדרכה שקטה לגמרי, לפני שמנוע הבנזין מתערב. השילוב ביניהם חלק, הכוח הזמין רב, והתיבה יעילה ונינוחה גם אם מעט איטית בפעולתה. בעיר חלק ניכר מהנהיגה התבססה רק על המנוע החשמלי. כתוצאה מכך צריכת הדלק טובה מאוד ומעל ממוצע הסגמנט.
-
נוחות והתנהגות
לעיתים היא נחבטת קלות דווקא במעבר על בליטות קטנות, אבל במרבית המצבים היא תצליח לשכך את פני הכביש באופן משביע רצון, כולל יכולת לספוג שברים גדולים באופן מרשים. רעשי הצמיגים והרוח נמוכים בעוצמתם וגם צליל המנוע מבודד היטב (למעט בהתנעת בוקר).
יונדאי סונטה 2016 מצליחה לרסן את עצמה בצורה סבירה אבל לא נותנות לנהג שום סיבה לנהוג מהר בכביש מפותל.
 
-
תמורה למחיר
התמורה המתקבלת אל מול מחירה טובה מאוד. הסונטה מציעה המון בממדים, באבזור בטיחות ובאבזור הנוחות – ובמחיר נמוך מזה של המתחרות.
-
מה חדש ביונדאי סונטה 2016
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
מכונית היברידית וחסכונית בדלק, עם חלל פנימי גדול ומרווח, ומדד בטיחות גבוה.