יונדאי סונטה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השמיני של יונדאי סונטה הגיע לישראל בספטמבר 2020 בגרסה ההיברידית, ובאוקטובר 2021 בגרסת הטורבו. עם הגעת גרסת הטורבו עודכנו חלק מרמות הגימור, ומאז לא חל שינוי בדגם.
סונטה הזו מבוססת על פלטפורמה חדשה (N3) ומציעה עיצוב בוטה ותצורה דמוית קופה-ארבע-דלתות. היא מוצעת בישראל עם שתי יחידות הנעה. הגרסה ההיברידית משלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ל' (152 כ"ס) למנוע חשמלי (50 כ"ס) ליצירת הספק משולב העומד על 192 כ"ס. גרסת הטורבו-בנזין מציע מנוע 1.6 ל' המפיק 180 כ"ס. בשני המקרים ההנעה קדמית והתיבה אוטומטית: 6 הילוכים בהיברידית, 8 בגרסת הטורבו.
יש שלוש רמות גימור – שתיים לכל גרסת מנוע – ועליהן תוכלו לקרוא בדף הדגם של שנת 2021.
-
עיצוב ונוכחות
סונטה מציגה הופעה שונה, מיוחדת ורבת רושם. זה גם בגלל מבנה של סדאן-קופה, הסיומת הייחודית, והממדים המכובדים.
-
תא נוסעים ומטען
גם סביבת נהג נעימה ומקורית בעיצובה. החומרים לרוב טובים והגוונים שלהם (שילוב חום-שחור) אינם שגרתיים ומוסיפים לאווירה הטובה ותחושת העושר. צג המולטימדיה גדול וממוקם היטב ותפעולו נוח, אך התצוגה אינה עדכנית. הנדסת האנוש טובה לרוב, למעט דברים בודדים כמו תפעול בלם היד החשמלי שאינו אינטואיטיבי. רשימת אבזור ארוכה ונדיבה.
המרחב גדול ליושבים מלפנים וגם מאחור. מושב הנהג נוח גם אם לא מושלם. תא המטען גדול למדי (510 ל‘) אך בעל מפתח צר יחסית.
 
-
מנוע וביצועים
חטיבת הכוח ההיברידית (מנוע בנזין+חשמלי, 192 כ"ס) מציעה ביצועים טובים. בזכות המומנט הזמין של המנוע החשמלי מתקבלת תחושה זריזה, במיוחד בתגובה הראשונית. תיבת ההילוכים מעט איטית ולא תמיד זורמת בפעולתה.
גם בגרסת הטורבו (180 כ"ס) הביצועים טובים, והתחושה זורמת ונעימה יותר. לעיתים גם יותר נמרצת.
 
-
נוחות והתנהגות
סונה מציעה שילוב מוצלח של נוחות ואיכות נסיעה גבוהות ליצירת רכב הנעים מאוד לכסות עימו מרחקים. לאלה היא גם מוסיפה יכולת דינאמית מפתיעה לטובה, במיוחד בגרסת הטורבו הקלה והנמרצת יותר. בגרסה ההיברידית מערכת בלימה רגנרטיבית. זו מסייעת לשיפור צריכת הדלק, אך בדומה להיברידיות אחרות, התחושה מהבלמים אינו מושלמת, על אף שפעולתם טובה.
-
תמורה למחיר
העיצוב החיצוני שלה בוטה, סביבת הנהג עשויה היטב, האבזור עשיר יותר, המרחב נדיב, הביצועים טובים מאוד, וכך גם נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים. המחיר דומה לזה של המתחרים והתמורה טובה, כשזו של הטורבו עדיפה.
-
בטיחות
ארגון יורו NCAP לא בחן את יונדאי סונטה, אבל ארגון NHTSA האמריקאי כן בחן את הדגם והעניק לו ציון של חמישה כוכבי בטיחות. הציון המרבי. המבחנים של שני הארגונים לא זהים, כשזה האמריקאי מחמיר יותר.
-
צריכת דלק
במבחן מאומץ רשמנו 14.5 ק“מ לליטר בגרסה ההיברידית וכ-10.3 ק"מ לליטר בגרסת הטורבו.
-
מה חדש ביונדאי סונטה 2022
אין שינויים ביונדאי סונטה בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
סונטה מציע חבילה מוצלחת ומאוזנת ולכן גם השנה הענקנו לה את תואר 'אוטו השנה 2022 בסגמנט המשפחתיות הגדולות'. שנה שניה ברציפות.