יונדאי טוסון 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2004 הציגה יונדאי את טוסון, פנאי קומפקטי ראשון ובתזמון מצוין. הרכב הצליח בעולם ובישראל, היה למשדרג ראשי לתדמית המותג, ולא פחות מכך התחיל את צמיחת הקטגוריה לה אנו עדים עד היום. ב-2009 הוצג דור שני עם שם חדש, ix35, בעיצוב מחודד ועדכני, שהמשיך את הצלחת הדגם בעולם. ב-2015 הוצג הדור חדש (שלישי במספר), שגם חזר לשם המקורי, טוסון. העיצוב מוחצן בהרבה, עם זוויות בולטות במרכב ואלמנטים "כמו שטח". בסיס הגלגלים (267 ס"מ) והמרכב הוארכו, והגובה קוצץ לשיפור פרופורציות ומרחב פנים. מנועי דיזל (לא בישראל) ובנזין בנפח 1.6 (132 כ"ס) ו-2.0 ליטר (155 כ"ס) מחודשים עם תיבות אוטומטיות 6 הילוכים, כמו גם מנוע 1.6 ליטר טורבו חדש עם 177 כ"ס (ותיבה דו-מצמדית 7 הילוכים) אחראים על ההנעה, עם אפשרות להנעה קדמית או כפולה. מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, בקרות סטייה מנתיב, תנועה צולבת וחציית שטחים מתים, אך אף אחת מהן לא הוצעה בישראל עם תחילת שיווק הדגם החדש (באוקטובר 2015).
-
עיצוב ונוכחות
אחת מנקודות החזקה של הטוסון – בפרט בדגם הנוכחי – הוא מראהו המצודד, עם קווים חדים הנמתחים מהחזית לאחור, פרופורציות טובות מכל כיוון ונוכחות בולטת על הכביש.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת בצורה מעודנת יותר מהדגם הפורש, החומרים שודרגו וכך גם אבזור הנוחות. המרווח טוב באופן כללי גם מלפנים וגם מאחור, כשגם תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ליטר מעניק ביצועים מספקים בנהיגה נינוחה, אך תחת מאמץ מורגש מעט מחסור בכח וגם הצליל מעט צורם. יחידת ה-2.0 ליטר עדיפה משמעותית, כשגם היא צריכה סל"ד גבוה בשביל למצות את הפוטנציאל (וגם כאן בולט לא לטובה הרעש). צריכת הדלק ממוצעת לקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה ממוצעת במרחב העירוני, כשלעיתים המתלים מתקשים לשכך מפגעים במהירות נמוכה. מחוץ לעיר המצב משתפר וריסון המרכב נאה. בכל הנוגע לניהוג הטוסון החדש עושה את העבודה, אך לא מעבר.
-
תמורה למחיר
חבילה טובה בסה"כ (עם הערת אזהרה בעניין מערכות בטיחות מקוריות) בפרט בגרסת הכניסה (1.6 ליטר), כאשר הקלף החזק שלו הוא העיצוב - שבקטגוריה זו מדובר בעניין חשוב.
-
סיכום
רכב פנאי מעוצב ונאה - מספיק בשביל לענות על דרישות הסגמנט.