יונדאי טוסון 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באפריל 2021 נחת בישראל הדור הרביעי של יונדאי טוסון. ממדיו של הדגם דומים למקובל בקבוצה, כשאת הרצפה, יחידות הכוח ומרבית המכלולים הוא חולק גם הפעם עם קיה ספורטאז' העדכני.
טוסון מוצע בישראל בשתי גרסאות מנוע; הראשון הוא מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל‘ המפיק 156 כ“ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 היל‘. השני הוא מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל‘ המפיק 180 כ“ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 היל‘.
-
עיצוב ונוכחות
לטוסון הנוכחי עיצוב מתקדם, מודרני ומאוד בולט לעין.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נאה, מבוסס על שני אזורים נפרדים לנהג ולנוסע כשבאמצע מסך מולטימדיה "8. איכות החומרים טובה לרוב, אך ישנם משטחים שהפלסטיק בהם נוקשה מדי. הנדסת האנוש טובה, ותצוין הפעלה נפרדת מהמסך וחיצונית למיזוג ולמערכת השמע.
המרחב מלפנים טוב אך תנוחת הנהיגה אינה מושלמת. גם המושבים עצמם פחות נוחים לטעמנו. מאחור מרווח הברכיים טוב מאוד ומרווח הראש סביר. המושב נוח וניתן לשנות את זווית המשענת.
תא המטען גדול, 515 ליטר, וגם מציע רצפה דו מפלסית.
-
מנוע וביצועים
גרסת הטורבו (1.6 ל‘, 180 כ“ס) מציעה ביצועים טובים למדי ברוב המצבים, אך בשל תגובות איטיות של תיבת ההילוכים התחושה פחות נמרצת מהצפוי.
בגרסת ה-2.0 ל' (156 כ"ס) הביצועים טובים פחות, אך התגובה הראשונית חדה והתחושה נמרצת מהצפוי. תיבת ההילוכים האוטומטית נעימה יותר בפעולתה מזו כפולת המצמד של גרסת הטורבו.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה. שיבושים בינוניים ושברי כביש בעיר אינם נספגים תמיד היטב. במהירויות גבוהות יותר הנוחות משתפרת, אבל חסר ריסון שמתבטא בנדנוד מתמשך על שיבושים. רעשי הכביש מורגשים מדי.
היכולת הדינמית טובה, גם בזכות אחיזה גבוהה של הצמיגים. כושר הבלימה טוב, אך תגובה הדוושה אינה תמיד חדה דיה.
-
תמורה למחיר
טוסון מביא עמו עיצוב חיצוני מתקדם, סביבת נהג מוצלחת, אבזור נדיב ברמות הגבוהות, וגם מפרט בטיחות עשיר - וכשזה מגיע במחיר תחרותי, זו חבילה מאוד משכנעת.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת ה-2.0 ליטר מוצעת ברמת גימור אחת, 'פרמיום', כשגרסת הטורבו מוצעת בארבע רמות גימור ('פרסטיג'', 'פנורמיק', 'לקשרי' ו'עלית').
גרסת ה-2.0 ליטר ברמת גימור 'פרמיום' כוללת חישוקי "17, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "8, בקרת אקלים מפוצלת כולל שליטה מאחור.
גרסת ה-1.6 ליטר טורבו ברמת גימור 'פרסטיג'' מוסיפה מחוונים מוקרנים ותאורת אווירה. רמת גימור דומה, המכונה 'פנורמיק' ופונה לציי רכב, כוללת גג זכוכית אך לא ניטור היקפי של שטחים מתים. רמת גימור 'לקשרי' מוסיפה למפרט חישוקי "18, גג זכוכית, פקדי הילוכים מאחורי ההגה ובקרת שיוט אדפטיבית. רמת הגימור 'עלית' כוללת תאורת לד מלאה, סבכה שונה, חישוקי "19, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד עור ועוד.
-
בטיחות
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, ניטור שטחים מתים, התרעות על שכחת ילד ברכב ויציאה מסוכנת. ארגון יורו NCAP פרסם את תוצאות מבחני הריסוק של טוסון בשנת 2021 והעניק לדגם חמישה כוכבי בטיחות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק לא מרשימה - 9-9.5 ק“מ לליטר במבחן מאומץ בהתאם לגרסה, וכ-11.5 ק“מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש ביונדאי טוסון 2023
בנובמבר 2023 חשפה יונדאי מתיחת פנים ראשונה לטוסון הנוכחי.
במהלך מתיחת הפנים זכה העיצוב החיצוני לליטוש קליל ליחידות התאורה והפגושים, לצד חישוקים חדשים.
סביבת נהג עוצבה מחדש עם קווים הדומים יותר לאלו של דגמיה החשמליים של יונדאי; מול הנהג ישנו גלגל הגה חדש בעל שלושה חישורים דקיקים ומאחוריו לוח מחוונים מוקרן חדש. לצד לוח המחוונים ישנו מסך מולטימדיה חדש הנמצא על אותו מישור, שניהם בגודל 12.3 אינץ'.
ידית ההילוכים עברה לצד גלגל ההגה, ופינתה מקום בקונסולה המרכזית למשטח טעינה אלחוטי חדש,
ובמקביל הוזזו פתחי המיזוג וישנו לוח פקדים שעוצב מחדש לשליטה על מערכת המיזוג.
לא נעשו שינויים במערכות ההנעה.
הטוסון המחודש צפוי להגיע לשווקי אירופה (כולל ישראל), ברבעון הראשון של 2024.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח.