יונדאי טוסון 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שנת 2018 היתה השנה הראשונה בה פלח דגמי הפנאי הקומפקטיים, עבר את פלח המשפחתיות, והפך הגדול ביותר עם נתח שוק של כ-30%. יונדאי טוסון היה שחקן בולט בסגמנט – שני במכירות רק לאחיו, קיה ספורטז', שקטף את המקום הראשון. העליה הדרמתית במכירות טוסון נגרמו בין היתר גם בשל הרחבת היצע הגרסאות בשני קצוות המבחר ושידרוג שאר רמות הגימור.
בצד הזול של טווח המחירים נוספה גרסת 2.0 ל' ברמת גימור 'פריים פלוס'. זו החליפה רמת גימור דומה עם מנוע 1.6 ל' אטמוספרי עם עליה קלה במחיר, והפכה לכרטיס הכניסה לדגם. בכך תם עידן המנוע "הקטן" בטוסון שעד סוף השנה יעלם מהנוף בישראל.
בצד העליון הגיעה גרסת 1.6 ל' טורבו, 177 כ"ס, תיבת הילוכים דו-מצמדית עם שבעה הילוכים והנעה קדמית. זו זהה לגרסה הבכירה של הספורטאז' עם הבדל אחד: לספורטאז' הנעה כפולה. גרסה זו מוצעת רק ברמת הגימור הגבוהה, 'לקשרי'.
בין שתי הגרסאות החדשות שודרגו ונוספו רמות גימור למנוע ה-2.0 ל'. נוספה רמת 'פנוראמיק' עם חלון גג נפתח. רמת 'אופן סקאי' הוחלפה ל'אופן סקאי פלוס' וכוללת חישוקי "19, מפתח חכם, בקרת אקלים, ושלוחת מיזוג למושב האחורי (שקודם היתה רק ברמות 'פרימיום' ו'סופרים'). וגם נוספה רמת לקשרי שהחליפה את רמת 'סופרים' שעד עתה היתה הבכירה בהיצע.
במקביל ירדה מההיצע גרסת ההנעה הכפולה למנוע ה-2.0 ל' שנמכרה ברמת גימור 'פרימיום'.
בתחום הבטיחות טוסון זוכה לראשונה בכמה מערכות אקטיביות מקוריות, אבל גם איתן הוא כבר משתרך מאחור. אין באף גרסה התרעת התנגשות (פריט שמחייב התקנת 'מובילאיי'), אין באף גרסה בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב מקבלים רק מרמת גימור 'אופן סקאי פלוס', וניטור שטחים מתים מהצד ומאחור רק ברמת 'לקשרי'. טוסון נבחן במבחני הריסוק האירופאיים (EuroNcap) וזכה לציון של חמישה כוכבים. אולם דירוג זה אינו תקף בהינתן מפרט אביזרי הבטיחות הישראלי החסר ביחס לדגם שנבחן ע"י ארגון הבטיחות: התרעת סטייה מנתיב קיימת רק בחלק מרמות הגימור, ואין באף גרסה מכסה מנוע אקטיבי לצמצום הפגיעה בהולכי רגל.
-
עיצוב ונוכחות
החזית של יונדאי טוסון 2018 כוחנית במידה נכונה, וקווי הצד, שנעזרים בחיפויי כנפיים אסימטריים, נראים חסונים ודינאמיים כאחת. הוא נראה כמו אח ספורטיבי לסנטה-פה הגדול ממנו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה ונוחה לשימוש, אך איכות החומרים פשוטה למראה ולמגע. המרחב מלפנים מצוין גם לגבוהים, והמושב נוח. מאחור המרווח טוב מאוד לראש ו"רק" טוב לברכיים. תא המטען מציע נפח סביר. למרות השיפור באבזור, עדיין המתחרים מציעים יותר. גם באזור המותרות ובמיוחד בכל הנוגע לבטיחות.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' משודך לתיבת תיבת שישה הילוכים אוטומטית פלנטרית, ומספק תחושה זריזה בזינוק. ההמשך פחות נמרץ. צריכת הדלק לא חסכונית במיוחד. מנוע ה-1.6 ל' טורבו חזק משמעותית ומציע ביצועים מצוינים. צריכת הדלקת שלו בזבזנית במעט ממנוע ה-2.0 ל'.
-
נוחות והתנהגות
שיבושים קטנים מורגשים מעט יותר מהרצוי, ועדיין יונדאי טוסון 2018 מציע נוחות נסיעה טובה גם עם חישוקי "19 וצמיגים נמוכי חתך. בידוד הרעשים טוב בכל הנוגע לרוח ומנוע, מעט פחות כשמדובר ברעשי הכביש. התנהגות הכביש טובה מאוד.
-
תמורה למחיר
עם רמות הגימור החדשות יונדאי ריצפה את כל טווח המחירים כדי שכל אחד ימצא את הטוסון המתאים לו. ואכן יש לו מעלות. אבל הקטגוריה התקדמה מאוד בשנתיים האחרונות ויש לא מעט מתחרים שמציעים חבילה עדיפה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה פריים פלוס 2 ליטר עם כ-7400 יחידות.
אחריה גרסת לקצ'רי 1.6 ליטר טורבו עם כ-1000 יחידות.
 
-
סיכום
המון אפשרויות אטרקטיביות.