יונדאי וניו 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בעולם חובב פנאי, אפשר להציע יותר מתצורת קרוסאובר אחת בכל קטגוריה. כל העניין הוא מיקוד בקהל היעד. זה מה שיונדאי עשתה באפריל 2019 כשהציגה את וניו (Venue, שפרושו מקום האירוע), שחולק פלטפורמה עם יונדאי קונה. בעוד יונדאי קונה מעוצב בצורה ספורטיבית עם מנוע תואם, ליונדאי וניו מראה מסוקס יותר, וממדים צנועים במקצת.
סוד ההצלחה הוא בידול ובמקומות רבים בעולם (צפון אמריקה, אוסטרליה, דרום קוריאה ואחרים) הוא עשה אף יותר כשהחליף את יונדאי אקסנט שהפסיקה לספק את הסחורה ושיווקה שם הופסק. זה לא קרה כשוניו עלה לישראל באפריל 2020 והשניים נמכרו במקביל.
וניו מבוסס על פלטפורמת הסופרמיני העדכנית בקונצרן יונדאי קיה (שמשרתת את יונדאי i20, יונדאי קונה, קיה סלטוס ודגמים נוספים). אורכו 404 ס"מ (12 ס"מ פחות מקונה), רוחבו 177 ס"מ (3-), גובהו 156 ס"מ (3-) ובסיס הגלגלים שלו עומד על 252 ס"מ (8 ס"מ פחות מקונה). כדי להשלים את המראה "הקשוח" מרוח הגחון מכובד: 19.5 ס"מ (17 בקונה).
הוא מוצע בישראל עם מנוע אחד: בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ל', 123 כ"ס. מנוע זה חדש לחלוטין, והוא שייך לסדרת מנועי 'סמארט-סטרים' החדשה של יונדאי שנמצא גם באלנטרה, ושגרסה אחרת שלו מניעה את יונדאי i10. הוא משודך לתיבה אוטומטית רציפה עם אפשרות לתפעול ידני של שמונה הילוכים קבועים.
יש שלוש רמות גימור. לרמת 'אינספייר' חישוקי מתכת 15 אינץ‘ עם צלחות פלסטיק, מערך מולטימדיה מקורי עם צג מגע בגודל 8 אינץ‘, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חנייה מקוריים, ועוד. רמת 'פרימיום' מוסיפה חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ‘, בקרת שיוט, פנסים עוקבי-פנייה, קיפול מראות חשמלי, בקרת אקלים, תאורת יום (לד) ושמשות כהות. רמת ‘סופרים' מוסיפה גג בצבע שונה ושילוב גוונים חיצוני לטובת הופעה מושכת יותר, כמו גם ריפוד בד משולב דמוי עור ועוד.
ציוד הבטיחות הסטנדרטי של יונדאי וניו 2020 בכל רמות הגימור כולל: מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אוטומטי והתרעת ערנות נהג.
-
עיצוב ונוכחות
בידול מיונדאי קונה הוא העניין ואת זאת עושים ע"י נוסחת עיצוב שונה לחלוטין. בעוד שלקונה קווין אופקיים ליצירת מראה ספורטיבי, לוניו קווים אנכיים, עם מבנה קופסתי וסבכה ענקית רבת רושם. מרווח גחון מכובד של 19.5 ס"מ משלים את דימוי השטח הרצוי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נקיה, לא מתחכמת או מתוחכמת עם חומרים פשוטים אבל איכותיים לז'אנר. איכויות גימור והרכבה טובות מאוד, וכך גם הנדסת האנוש. האבזור מספק, אבל ברמת הגימור הגבוהה, המתחרים מציעים יותר. מלפנים המרחב מספק כשתנוחת הנהיגה גבוהה ושלטת, והמושב לא נוח לאורך זמן. מאחור הכניסה נוחה והמרחב מספק לשניים. תא המטען מעט מעל הממוצע.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' מאפשר התנהלות נינוחה בשיוט וביצועים סבירים-טובים. אבל כדי לקבל אותם צריך להביא אותו לסל"ד ממש גבוה, ושם המנוע רועש. צריכת הדלק ממוצעת לקבוצה.
-
נוחות והתנהגות
הכיול הרך של המתלים עוזר לוניו להציע נוחות נסיעה טובה ומהטובות בקטגוריה. ההסתייגות היחידה נוגעת לכביש גלי במהירות בינעירונית, שם הוא מצליח פחות ל"ישר" את המהמורות. בידוד הרעשים (מנוע, כביש ורוח) לוקה בצורה בולטת ביחס למתחרים. גם המזגן רועש מידי גם כאשר המאוורר על מצב נמוך
היכולת הדינמית טובה, אבל מהר מאוד יונדאי וניו 2020 מודיע שהוא לא בעניין. בעיקר בשל השילוב של מרכב קצר וגבוה, עם כיול מתלים רך.
בשביל וניו מציע נוחות סבירה במושבים הקדמיים ולא טובה ליושבים מאחור. מערכת בקרת המשיכה יעילה ומוצלחת.
 
-
תמורה למחיר
יונדאי וניו מביא לשוק הצעת עיצוב שונה, ותג מחיר תחרותי וזול משמעותית מזה של יונדאי קונה. העניין הוא שהמתחרים מציעים יותר. יותר אבזור, יותר ביצועים, ובעיקר בידוד רעשים מוצלח יותר בנסיעה בינעירונית. התמורה טובה, אבל לא גבוהה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה פרימיום 1.6 ליטר עם כ-1200 יחידות.
 
-
מה חדש ביונדאי וניו 2020
דגם חדש לחלוטין, מנוע חדש (1.6 ל' מסדרת סמארט-סטרים), תיבת הילוכים אוטומטית חדשה (רציפה 8 הילוכים).
-
סיכום
רכב פנאי קטן עם אופי ייחודי.