יונדאי וניו 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
יונדאי וניו (Venue) הוא רכב פנאי קטן שנחת בישראל באפריל 2020 ומתבסס על פלטפורמת הסופרמיני העדכנית של קונצרן יונדאי-קיה (שמשרתת את יונדאי i20, קיה סלטוס ודגמים נוספים). כדי למנוע קניבליזציה בתוך המותג, וניו ממוקם מתחת לקונה בהיררכיה המשפחתית. זה כולל ממדים קטנים במעט, מנועים פשוטים יותר, אבזור פחות עשיר ועוד.
בישראל הוא נמכר עם מנוע אחד: בנזין אטמוספר 1.6 ל', 123 כ"ס, בשידוך לתיבה אוטומטית רציפה עם אפשרות לתפעול ידני של שמונה הילוכים קבועים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של יונדאי וניו מזוות, ורבוע. ממדיו יחסית קטנים, אבל בזכות גובהו הרם, ומרווח הגחון המכובד הוא מפגין נוכחות רבה והופעה קשוחה יחסית למקובל בסגמנט.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג נאה, אך אינו עכשווי כמו בדגמי יונדאי אחרים. החומרים יחסית פשוטים, אם כי טובים מהממוצע בסגמנט. איכות ההרכבה טובה, וכך גם הנדסת האנוש. האבזור נאה אבל לא עשיר כמו של המתחרים.
המרחב מלפנים טוב, תנוחת הנהיגה גבוהה כנדרש, אבל המושב לא נוח לאורך זמן. מאחור הכניסה נוחה והמרחב סביר בלבד. תא המטען גדול במעט מהממוצע הקבוצה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' מציע ביצועים סבירים, אבל כדי להשיג אותם צריך להביא אותו לסל"ד ממש גבוה, ושם המנוע רועש. תיבת ההילוכים הרציפה, כיאה לבנות מינה, תורמת גם היא לתחושה המתאמצת של המנוע ולרעש.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בווניו מהטובות בסגמנט, בזכות המתלים הרכים שלו. הסתייגות יחידה נוגעת לנסיעה בכביש גלי במהירות בינעירונית, שם הרכות מתבטאת בנדנוד. בידוד הרעשים (מנוע, כביש ורוח) לוקה בצורה בולטת ביחס למתחרים. גם המזגן רועש מידי, אפילו כאשר המאוורר על מצב נמוך.
 
היכולת הדינמית סבירה, אבל שילוב של מרכב קצר וגבוה עם כיול מתלים רך, לא מעודדים נהיגה נמרצת בפיתולים.
 
בנסיעת שבילים הוא מציע נוחות סבירה במושבים מלפנים ולא טובה באחוריים. מערכת בקרת המשיכה יעילה ומוצלחת בתנאי אחיזה ירודים בשטח.
-
תמורה למחיר
המחיר אטרקטיבי, אבל המתחרים מציעים חבילות עדיפות.
-
גרסאות ורמות גימור
וניו משווק בישראל בגרסה אחת עם מנוע 1.6 ל' אטמוספרי המפיק 123 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים רציפה.
גרסה זו מוצעת בארבע רמות גימור, לכולן אבזור בטיחות זהה ועשיר למדי.
רמת 'אינספייר' הבסיסית מציעה חישוקי מתכת עם צלחות פלסטיק בקוטר 15 אינץ‘, מערך מולטימדיה מקורי עם צג מגע בגודל 8 אינץ‘, מצלמת נסיעה לאחור ועוד.
רמת גימור 'אינטנס' מוסיפה בעיקר חישוקים קלים ובקרת שיוט.
רמת 'פרימיום' מוסיפה חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ‘, בקרת אקלים, תאורת לד-יום ושמשות כהות.
רמת ‘סופרים' מוסיפה גג בצבע שונה ושילוב גוונים חיצוני לטובת הופעה מושכת יותר, כמו גם ריפוד מהודר משולב בד ודמוי עור.
-
בטיחות
מפרט הבטיחות כולל כסטנדרט מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, והתרעת ערנות נהג. עם זאת, יש לזכור כי וניו - שאינו מיועד לשוק האירופאי - טרם נבדק ע"י ארגון הבטיחות יורו NCAP.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה מינוס - 10.5 ק"מ לליטר במבחן שערכנו.
-
מה חדש ביונדאי וניו 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
אם אתם זקוקים לרכב עירוני בלבד, הוניו הוא בהחלט קנייה ראויה. למרבים בנסיעות בין עירוניות הוא מומלץ פחות, בעיקר בגלל רמת הרעש הגבוהה.