קיה קרניבל 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2021 הושק בישראל הקרניבל החדש, דור רביעי למיניוואן הגדול של קיה. הדגם החדש גדול אף מקודמו, מבוסס על רצפה חדשה ובולט בעיצוב בוטה.
הקרניבל מוצע עם שני מנועים, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה קדמית. האחד הוא טורבו-דיזל, 2.2 ליטר המייצר 202 כ"ס ו-45 קג"מ. המנוע השני הוא בנזין אטמוספרי 3.5 ליטר V6 שתפוקתו 272 כ"ס ו-34.3 קג"מ.
קרניבל מוצע בשתי רמות גימור, 'EX' ו'פרמיום'. בשתיהן מולטימדיה עם צג "12.3 ומחוונים מוקרנים. ברמת הגימור 'EX' תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורי ולמושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.
רמת הגימור 'פרמיום' מוסיפה לזה חישוקי "19 ובנוסף גג זכוכית כפול, תפעול חשמלי למושב הנוסע וריפוד עור.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית גם לאחור, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעות על יציאה מסוכנת ועל שכחת ילד ברכב. ברמת הגימור 'פרמיום' גם מצלמות היקפיות והצגת צילום השטח המת במחוונים עם הפעלת איתות.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה הכוללת של המיניוואן הזה שואבת השראה מדגמי פנאי-שטח גדולים, ולחזית נוכחות גדולה במיוחד.
בהחלט יופי של מיניוואן.
-
תא נוסעים ומטען
הקלף החזק של הקרניבל הוא מרחב פנים מצוין. פתיחת דלתות הצד החשמליות הגדולות המאפשרות כניסה נוחה, במרכז שני מושבי קפטן נאים ומאחור שלושה מושבים מרווחים למדי. לרשות כל נוסע שקע USB ואז עוד; בחלק המרכזי/אחורי שליטה נפרדת מלאה על המיזוג. לכל שמשות הצד גם צלון נשלף ובתקרה תאורת פנים. בקיצור, המבנה מאחור והמרחב שם עושים את הקרניבל לרכב מושלם לטיולים בכביש.
סביבת הנהג מעוצבת היטב, והיא נעימה לעין גם בזכות השילוב בין ריפוד בז', דיפונים בשחור ובאלומיניום. וגם אם חלקי פלסטיק מעט נוקשים, הם נראים טוב.
מושב הנהג נעים למדי, הוא נוח גם בנהיגה ממושכת ומאפשר לקבע תנוחת נהיגה טובה וגבוהה. מושב הנוסע וכרגיל בקיה נמוך מדי, וחסר כיוון גובה.
תא המטען גדול באופן יוצא דופן, ויש בו שפע מקום גם כאשר כל המושבים במקומם. נפח ההטענה במצב זה עומד על 627 ליטרים. מרשים.
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין בנפח 3.5 ליטר מייצר 272 כ"ס. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים וההנעה קדמית.
יש כאן הרבה כוח, ובמצב 'ספורט' הוא יכול אף לסחרר גלגלים קדמיים בזינוק.
התגובה הראשונית ללחיצה על המצערת חדה וכוחנית. אחרי כן, באמצע סקלת הסל"ד, התפוקה מרשימה פחות, אבל בסל"ד גבוה, לקראת 5000 ומעבר, המנוע מנפק כל שיש לו, ועושה זאת גם בליווי צליל נחמד.
פעולת התיבה האוטומטית חלקה מאוד, והיא מעט איטית בתגובתה. יחסי ההעברה ארוכים יחסית, כך שגם בשיוט מהיר המנוע יתמקם בסל"ד נמוך.
בתוואי המבחן עמדה הצריכה על 8.8 ק"מ/ל', ובשיוט נעה צריכת הדלק בין 10.5 ל-11.9 ק"מ/ל', נתונים נאים לרכב בגודל שכזה.
גרסת הדיזל (2.2 ל', טורבו, 201 כ"ס) בעלת כושר צבירת מהירות נאה ויכולת לבצע עקיפות בקצב משביע רצון. המנוע מרשים גם באופי פעולתו החלק.
-
נוחות והתנהגות
המתלים רכים יחסית, אך משלבים היטב ספיגה וריסון פעולה. בעיר, נוחות הנסיעה טובה על שיבושים קטנים ובינוניים, אך כאלה גדולים יכולים להפריע, בייחוד מאחור. נוחות הנסיעה בכבישים הבין-עירוניים משתפרת והרכב אינו מתנדנד גם כאשר הקצב מאוד מהיר. רעשי רוח נשמעים למדי במהירויות שיוט, וכך גם רעשי כביש.
למרות ממדיו, לקרניבל יכולת דינמית מצוינת. הוא צולח פניות בקצב גבוה, ועושה זאת היטב. לבלמים אין תגובה עוצמתית במיוחד, אבל יכולתם טובה.
 
-
תמורה למחיר
אם אתם מחפשים רכב עם מרחב אמיתי ומלא לשישה נוסעים ולנהג, כנראה שזו האפשרות התחרותית ביותר בארץ. למרות תג מחיר של כרבע מיליון שקלים, הרי שבשוק הרכב הישראלי מדובר בתמורה טובה מאוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק עמדה על 12.5 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בקיה קרניבל 2022
בשנת הדגם 2022 נוספו ריפודי עור למושבים גם ברמת הגימור EX.
-
סיכום
מיניוואן מצוין ואלטרנטיבה מעולה לרכבי פנאי מרובי מושבים.