קיה קרניבל 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2018 החל שיווק קיה קרניבל המחודש בישראל. השינויים שבוצעו לעיצוב החיצוני מינוריים וכוללים פגושים וסבכה קדמית חדשים, כמו גם פנסי ערפל קדמיים דמויי "קוביות קרח". לאבזור מצטרפים מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך "8 ובלם חנייה מופעל חשמלית.
שינוי חשוב יותר מופיע באבזור הבטיחות, שם מצטרפות לראשונה מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות: בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב והתרעה מפני הירדמות נהג. בנוסף, תוצע בקרת שיוט אדפטיבית.
המיניוואן הגדול מצטייד גם בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה, במקום שישה בעבר. המנוע נותר ללא שינוי - יחידת שישה צילינדרים (V6) בנפח 3.3 ליטר, עם 276 כ"ס. לפי קיה, התיבה החדשה מסייעת לפעולת מנוע מעודנת ונעימה יותר, לצד תצרוכת דלק משופרת.
המחירים לא השתנו.
-
עיצוב ונוכחות
קיה קרניבל 2018 נראה בהחלט טוב - עד כמה שמלבן מוארך יכול להראות טוב. כצפוי, תמצאו כאן תאורת יום מסוג לד לצד פנסי ערפל גדולים ורבועים שמוסיפים גם הם לנוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב תא הנוסעים נאה ומודרני. הוא עשוי חומרים איכותיים, וגם ההרכבה והגימור ראויים לציון - הכל מהודק ומדויק. התא צבוע בשני גוונים, כאשר בחציו העליון הוא כהה ובחציו הנמוך בהיר.
תנוחת הנהיגה טובה וגבוהה, ובשורה המרכזית ניתן להושיב שלושה מבוגרים בנוחות. גם השורה השלישית מרווחת מספיק למבוגרים, אך היא צרה יותר, ולכן מתאימה יותר לשני מבוגרים וילד.
כיאה למוביל נוסעים ניתן דגש לשימושיות וללא מעט מקומות אחסנה, כולל תא המטען הענק שנפחו 960 ליטר(!) – עוד לפני שקיפלנו את שורת המושבים השלישית. עם זאת, כדאי לשם לב כי תא המטען מקבל את נפחו העצום בעיקר בשל ממד הגובה שלו - שטח הרצפה קטן למדי.
 
-
מנוע וביצועים
בתא המנוע תמצאו מנוע בנזין V6 בריא, בניגוד לדיזל שכיכב בדורות הקודמים, והוא מאיץ את המיניוואן הענקי הזה מהר יותר מרוב כלי הרכב בכביש. צריכת הדלק במבחן, שהיה רגוע יחסית, עמדה על ליטר לכל 8 קילומטרים - נתון גבוה, אך מקובל בקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
המתלים מכויילים במיטב המסורת של ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות - רכים וסופגים, אבל לא מצטיינים בריסון. מרבית השיבושים הקטנים נבלעים בקלות על ידי המיניוואן הגדול ומתקבלת נסיעה "מרחפת" ונעימה מאוד. אולם כביש גלי שחושף ריסון המרכב לא מוצלח, והמכונית ממשיכה להתנדנד גם אחרי שעברה כבר את הגל באספלט.
בעיר נהנה הנהג משדה ראיה טוב בזכות השמשה הקדמית הגדולה, אך נדרש קצת זמן ללמוד איפה בדיוק נגמר החרטום. קוטר הסיבוב מפתיע לטובה ביחס לממדים.
בפיתולים קיה קרניבל 2018 מספק אחיזה טובה והתנהגות צפויה, והתלונה היחידה היא לזוויות הגלגול הגדולות.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של הקרניבל הוא הזול בקטגוריה, גם אם לא בפער גדול. כך שבהתחשב באיכותו הגבוהה, בביצועים המצוינים ובאבזור הנדיב - התמורה טובה מאוד ביחס למתחרים.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה פרימיום 3.3 ליטר עם כ-600 יחידות.
-
מה חדש בקיה קרניבל 2018
תחילת מסירת גרסאות מתוחות פנים ללקוחות ביולי 2018.
-
סיכום
הקרניבל הוא חבילה מוצלחת ביותר למשפחה מרובת ילדים - למרות צריכת הדלק הגבוהה והמתלים המעט רכים.