קיה סיד 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ביוני 2015 הוצגה מתיחת פנים לקיה סיד, שלוש שנים לאחר הצגתה. כמקובל בעדכונים שכאלה גם בסיד המתחדשת שינויים קלים בעיצוב מלפנים ומאחור.
גם בתא הנוסעים נרשמו שיפורים וקיה מדווחת על איכות חומרים עדיפה, כולל בידוד טוב יותר מרעשים. מעבר לכך נעשו גם שינויים קלים במבנה הקונסולה המרכזית ואלה כוללים, בעיקר, פתחי מיזוג מעודכנים. כאופציה מוצעת הסיד עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות שלא הוצעו בעבר: מערכת לזיהוי תמרורי מהירות, ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת בנסיעה לאחור.
השינוי המשמעותי יותר מוצא ביטוי מתחת למכסה המנוע. קיה סיד 2015 מקבלת לשורותיה את מנוע ה-1.0 ליטר T-GDI החדש של היצרנית בשני הספקים – 100 או 120 כ"ס. בשתי גרסאות ההספק אלה נשמר מומנט זהה: 17.5 קג"מ. המנוע המוגדש ישודך (לפחות בתחילת הדרך) רק לתיבה ידנית, לכן סביר להניח שלא נראה אותו עולה לישראל.
-
עיצוב ונוכחות
הסיד החדשה היא מאותן מכוניות שגורמות לדגם המוחלף להראות באחת ארכאי ונטול חן. השינוי בעיצוב הוא דרמטי, החרטום מיישר קו משפחתי עם החזית של הפורטה, כאשר השבכה המקומרת בולטת ומתחברת באופן זורם ליחידות תאורה שנמתחות לאחור. היא פחות רעשנית ובולטת מהיונדאי המקבילה, אבל מאידך נראית קלאסית ואירופאית יותר.
הסטיישן פחות נאה מההאצ'בק באופן משמעותי.
 
-
תא נוסעים ומטען
בדומה למראה החיצוני, גם תא הנוסעים נראה קלאסי, הומוגני ומאוד לא מתחכם. התחושה מאסיבית ומוצקה, אבל מגע בפלסטיק חושף משטחים נוקשים. הנדסת האנוש טובה, יש שפע תאי אחסון נוחים והאבזור נאה.
מרחב הפנים טוב, בשתי גרסאות המכב. תנוחת הנהיגה אינה זהה בשתי הגרסאות (אבל שתיהן טובות), וגם לא תנוחת הישיבה במושב האחורי – בסטיישן הישיבה זקופה יותר. תא המטען נטול התחכום והפשוט למראה של הקומפקטית (380 ליטר) קצת יותר יעיל, אך כמובן, פחות גדול.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ליטר הזרקה ישירה המוכר של הקונצרן (135 כ"ס) מספק תחושה טובה למדי. הכוח נמצא בסל"ד גבוה והשילוב בין זה לבין התיבה העצלה אומר שהתחושה אינה תמיד זריזה. התיבה כפולת המצמד עובדת כאן באופן טוב למדי, אך התגובות להורדת הילוך אינן מהירות במיוחד – מצד שני ההחלפות נעימות בדרך כלל. בעיר היא פועלת חלק מהמקובל בתיבות כאלה.
-
נוחות והתנהגות
הסיד הרגילה מעניקה תחושה מעט קשיחה ומהודקת אך לא מתרסקת. מערך המתלים תמיד מצליח לסנן משהו מהשיבושים, אבל לא את הכול. הסטיישן מעט שקטה יותר מבחינת רעשי כביש ורוח, אבל קצת יותר נוקשה. כצפוי מסרחי עודף מעט גדולים יותר ותוספת גובה, היא קצת פחות מרוסנת ומעט יותר רוכנת.
בפיתולים הסיד מציעה שילוב בין יכולת טובה, התנהגות בטוחה וצפויה ועדיין אלמנט מסוים של משחק כאשר לוחצים אותה. וכצפוי, ההאצ'בק מעניקה הרגשה קלילה מהסטיישן. ההגה פחות מוצלח. התחושה תמיד מלאכותית מדי עם משקל שמשתנה באופן מוזר תוך כדי הפנייה. הבלמים טובים.
 
-
תמורה למחיר
מחירי הסיד מיישרים קו עם רוב המתחרות הבולטות בקטגוריה. התחרות עזה, אבל הסיד עדיין מציעה חבילה מאוזנת ושלמה, במיוחד עם 7 שנות האחריות.
-
צריכת דלק
מבחינת צריכת הדלק הסיד עושה את העבודה ונעה רוב הזמן בין 12.5 ל-14.2 ק"מ לליטר.
 
-
מה חדש בקיה סיד 2015
מתיחת פנים ביוני 2015, שהגיעה לישראל כמודל 2016.
-
סיכום
קיה סיד 2015 כבר אינה בחירה של תקציב נמוך, התנצלויות ומבצעי מכירות, אלא מכונית שיכולה להתמודד בכבוד מול מובילות הקבוצה.