קיה סיד 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2018 נחשף דור חדש לקיה סיד, שנחת בארץ ב-2019. הסיד החדשה לא שוברת מוסכמות בעיצוב, וממשיכה את הקו של קודמתה, אך עם השראה מסוימת מהסטינגר הגדולה. חידוש משמעותי יותר עבור השוק הישראלי נמצא דווקא מתחת למכסה המנוע, שם יחידת הבנזין הוותיקה (1.6 ליטר ו-135 כ"ס) הוחלפה במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר. זה מפיק 140 כ"ס וישודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. מנוע שני המוצע בישראל, טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר עם 136 כ"ס, ממשיך לדור החדש של הסיד ללא שינוי, ועדיין עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.
מלבד המנוע החדש, קיה סיד 2019 מבטיחה גם שיפור למפרטי אבזור הבטיחות והנוחות, הן התקניים והן בתוספת תשלום. בין היתר יוצעו בלימת חירום אוטונומית עם או בלי זיהוי הולכי רגל, סיוע אורות למניעת סינוור, התרעת הירדמות נהג, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי ובקרת שיוט אדפטיבית.
כמ כן, תוצע מערכת נהיגה אוטונומית חלקית, שמסוגלת לעקוב אחרי רכב מלפנים הנוסע באותו נתיב.
אבזור המותרות יכלול, בין היתר, מערכת מולטימדיה עם מסך "5 או "7 (מסך "8 יוצע עם מערכת ניווט מקורית, שכפי הנראה אינה רלוונטית לישראל). כן יוצעו אוורור וחימום למושבים הקדמיים, מערכת לסיוע בחנייה וטעינה אלחוטית לטלפון חכם.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה LX 1.4 ליטר טורבו עם כ-1000 יחידות.
אחריה גרסת LX 1.6 ליטר דיזל עם כ-60 יחידות.
-
מה חדש בקיה סיד 2019
ביוני 2018 חשפה קיה את הסיד SW החדשה, גרסת הסטיישן של המשפחתית הקומפקטית. הסטיישן
החדשה גדולה מבעבר, עם צמיחה בעיקר באורך תא המטען. כתוצאה מכך נפח תא המטען גדול משמעותית - כעת 600 ליטר, 72 יותר מבדור היוצא.
בדומה להאצ'בק, קיה סיד 2019 בגרסת הסטיישן תציע בישראל מנוע טורבו-בנזין 1.4 ליטר בהספק מרבי של 140 כ"ס, המשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. כן תוצע גרסת דיזל חדשה - 1.6 ליטר עם 115 או 136 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.
-
סיכום