קיה סיד 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קיה סיד הנוכחית, אשר הוצגה בתחילת 2012, לוקחת את העיצוב והמיתוג האירופאי צעד נוסף קדימה עבור קיה ומציגה חזות ספורטיבית מבעבר, מבחוץ כמו גם מבפנים.
לארץ מגיעות גרסאות ההאצ'בק, סטיישן והפרו-סיד (קופה 3 דלתות, ראו דף דגם נפרד).
כל הגרסאות מוצעות עם מנוע בנזין 1.6 ל' (135 כ"ס) ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 היל', כאשר בגרסאות ההאצ'בק והסטיישן קיימת גם אפשרות למנוע דיזל 1.6 ל' (136 כ"ס) עם תיבת הילוכים ידנית (6 היל׳) או כפולת מצמד (7 היל').
קיה סיד 2018 אינה מוצעת בישראל עם מערכות עזר אקטיביות, בניגוד למקובל כיום.
-
עיצוב ונוכחות
השינוי בעיצוב מהדור הקודם הוא דרמטי. הסיד נהנית ממראה דינאמי וזורם בגרסת ההאצ'בק, בעוד שלגרסת הסטיישן מראה חיצוני פחות מושך, והיא נראית כבדה יותר.
-
תא נוסעים ומטען
האיכות הכוללת טובה, חומרי הדיפון חסונים ורכים יחסית למעלה, פשוטים יותר מגובה הברך ומטה.
למרות השימוש הנרחב בגווני שחור, התא אינו מרגיש קודר. הנדסת האנוש מוצלחת. מרווח הפנים לנוסעים ולמטען טוב למדי, במיוחד בסטיישן; בכל מקרה, המושב האמצעי מאחור אינו נוח למבוגרים.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין (1.6 ל', 135 כ"ס) מציע ביצועים אובים אך דורש סל״ד גבוה כדי לנפק את תנובתו, ואז הוא מעט רועש. תיבת ההילוכים כפולת המצמד חלקה, אך מעט איטית בתגובותיה. צריכת הדלק הממוצעת עמדה במבחן על 13.3 ק"מ לליטר.
גרסת הדיזל המחוזקת (136 כ"ס, רובוטית דו-מצמדית 7 היל') חזקה וחסכונית (15 ק"מ לליטר בממוצע המבחן).
 
-
נוחות והתנהגות
מתלי הסיד מכוילים באופן מרוסן - היא איננה נוקשה, אבל גם לא רכה וסופגת. אותו כיול מרוסן מקנה לנהג תחושת שליטה טובה במרכב, על חשבון ספיגת מהמורות, בעיקר בעיר. בידוד הרעשים לא מצטיין.
-
תמורה למחיר
מחירי הסיד מיישרים קו עם רוב המתחרות הבולטות בקטגוריה. התחרות עזה, אבל הסיד עדיין מציעה חבילה מאוזנת ושלמה, בטח עם 7 שנות האחריות. מפברואר 2016 הוזלו גרסאות הדיזל באורח ניכר, והתמורה השתפרה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה LX 1.6 ליטר עם כ-900 יחידות.
אחריה גרסת LX 1.6 ליטר דיזל עם כ-650 יחידות.
 
-
מה חדש בקיה סיד 2018
במהלך 2018 הוצג דור חדש לסיד, אשר הגיע לישראל בתחילת 2019.
-
סיכום
משפחתית מאוזנת ויעילה.