קיה סיד 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2016 נחתה בארץ קיה סיד המחודשת - המוצעת כעת בגרסת סטיישן, דיזל אוטומטית במחיר מוזל משמעותית מבעבר. התמחור החדש הושג, בין השאר, הודות לדירוג ירוק נמוך משמעותית מבעבר (4, לעומת 15 עד כה) וכן לשינמוך רמת הגימור - הגרסה המוזלת מוצעת ברמת גימור LX, שהיא בסיסית יותר מה-EX שהוצעה עד כה (ועדיין מוצעת). ההבדלים באבזור, יש לציין, זניחים ומסתכמים בעיקר בחסרונם של חישוקים קלים בקוטר "16, בקרת אקלים מפוצלת ובהיעדר כיוון תמיכה לגב התחתון במושב הנהג. מנגד, עדיין יש בקרת שיוט ומערכת שמע מקורית עם דיבורית בלוטות' מקורית וכונן קשיח לאחסון קבצי מוזיקה. יצוין כי אף אחת מרמות הגימור לא מצוידת במערכות בטיחות אקטיביות, שהופכות אט-אט לסטנדרטיות בקרב המכוניות המשפחתיות.
במישור הטכני, יצוין כי גרסת הדיזל עושה שימוש ביחידת הנעה משופרת מבעבר. מנוע הטורבו-דיזל עבר שדרוג וכעת מפיק 136 כ"ס (לעומת 128 כ"ס בעבר) ו-30 קג"מ (26.5 קג"מ עד כה). שינוי גדול, עוד יותר נוגע לתיבת ההילוכים - כעת מדובר בתיבה רובוטית דו-מצמדית בעלת 7 הילוכים, המחליפה את התיבה האוטומטית-פלנטרית ומבטיחה שיפור של 27.5% בצריכת הדלק (בבדיקת מעבדה). השיפור בביצועים בולט אף הוא - כעת נדרשת סיד סטיישן דיזל אוט' ל-10.5 שניות ל-100 קמ"ש לעומת 12.1 שניות עד כה.
סיד דיזל סטיישן תמשיך להיות מוצעת גם עם תיבה ידנית. כמו כן, ניתן לרכוש סיד דיזל גם בגרסאות האצ'בק, עם תיבה ידנית או אוטומטית.
-
עיצוב ונוכחות
סיד במקורה היא מכונית נאה, ועדכוני העיצוב (לד!) הוסיפו. הסטיישן, מצדה, אינה מסעירה למראה כמו אחדות בז'אנר.
-
תא נוסעים ומטען
האיכות הכוללת טובה, חומרי הדיפון חסונים ואף רכים בחלק העליון של הדשבורד. בקרת אקלים בולטת בחסרונה. לסיד בקרת שיוט ומגביל מהירות ומולטימדיה, הכוללת ניווט ובלוטות'. הנדסת האנוש טובה והכל מאורגן כיאות.
מושב הנהג נוח למדי, אך התמיכה לגב התחתון חסרה. המרחב מאחור מצוין. מרווח הראש יספק גבוהים, ומרווח הברכיים טוב בזכות תנוחת הישיבה הזקופה. זו עשויה להפריע לאחדים בנסיעות ארוכות. מרכז המושב לא נוח; צר מדי והמסעד שטוח. לתא המטען הטענה נוחה ונפח מכובד (528 ליטר בסטיישן).
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל היה פרטנר מצוין בנסיעות ארוכות. שקט יחסית, נינוח במהירות כביש 6 ועוד קצת, ורזרבות כוח יעילות לעקיפה. צריכת דלק של כ–15 ק"מ/ל' התקבלה בנהיגה מעט מהירה מהמקובל. התיבה הרובוטית הדו–מצמדית (עם פקדים מאחורי ההגה) אינה מהירה כזו של פולקסווגן. אולם בעיר היא חלקה ונעימה יותר מהמקובל בתיבות כאלה, בייחוד בזחילה ובחנייה.
-
נוחות והתנהגות
בולמי הזעזועים מעט נוקשים. נוחות הנסיעה בעיר סבירה, ורק בשיבושים קשים חודרת חבטה. מחוץ לעיר המצב משתפר, והיא טובה גם על גלים וטלאים באספלט. אותה נוקשות אחראית גם ליכולת דינמית טובה, לנהיגה מהירה ובטוחה גם בפניות.
ההגה מדויק למדי, ובמצבו הנוקשה (מתוך שלושה מצבי תגבור) המעבר להפניה סביר יחסית.
 
-
תמורה למחיר
מחירי הסיד מיישרים קו עם רוב המתחרות הבולטות בקטגוריה. מפברואר 2016 הוזלו גרסאות הדיזל באורח ניכר, ושיפרו את התמורה משמעותית.
-
מה חדש בקיה סיד 2016
תחילת שיווק גרסת דיזל מחודשת בפברואר 2016.
-
סיכום
קיה סיד 2016 הוא רכב הרחוק מלרגש, אבל כזה שמציע שימושיות יעילה. מנוע הדיזל רב–און והתיבה הרובוטית מוסיפה, לא גורעת.