קיה סיד 2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הסיד הנוכחית, אשר הוצגה בתחילת 2012, לוקחת את העיצוב והמיתוג האירופאי צעד נוסף קדימה עבור קיה ומציגה חזות ספורטיבית מבעבר, מבחוץ כמו גם מבפנים.
לארץ מגיעות גרסאות ההאצ'בק, סטיישן והפרו-סיד (קופה 3 דלתות, ראו דף דגם נפרד).
כל הגרסאות מוצעות עם מנוע בנזין 1.6 ל' (135 כ"ס) ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 היל', כאשר בגרסאות ההאצ'בק והסטיישן קיימת גם אפשרות למנוע דיזל 1.6 ל' (128 כ"ס) עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית-פלנטארית (6 היל', בשתיהן).
הסיד אינה מוצעת בישראל עם מערכות עזר אקטיביות, בניגוד למקובל כיום.
-
עיצוב ונוכחות
השינוי בעיצוב מהדור הקודם הוא דרמטי. הסיד נהנית ממראה דינאמי וזורם בגרסת ההאצ'בק, בעוד שלגרסת הסטיישן מראה חיצוני פחות מושך, הנראית כבדה יותר.
-
תא נוסעים ומטען
האיכות הכוללת טובה, חומרי הדיפון חסונים ורכים יחסית למעלה, פשוטים יותר מגובה הברך ומטה.
למרות השימוש הנרחב בגווני שחור, התא אינו מרגיש קודר. הנדסת האנוש מוצלחת. מרווח הפנים לנוסעים ולמטען טוב למדי, במיוחד בסטיישן; בכל מקרה, המושב האמצעי מאחור אינו נוח למבוגרים.
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין (1.6 ל', 135 כ"ס) סטנדרטי לחלוטין ומגיע עם תיבה רובוטית דו-מצמדית (6 היל').
בדומה לשאר בנות מינה, בשל תגובותיה המעט-איטיות בהילוכים הראשונים, תיבה זו תתאים יותר למרבים בנסיעות בין-עירוניות.
צריכת הדלק הממוצעת עמדה במבחן על 12.5 ק"מ לליטר. גרסת הדיזל חזקה וחסכונית וכבונוס - תיבת ההילוכים שלה נעימה גם בתמרונים עירוניים.
-
נוחות והתנהגות
מתלי הסיד מכוילים באופן מרוסן - היא איננה נוקשה, אבל גם לא רכה וסופגת. אותו כיול מרוסן מקנה לנהג תחושת שליטה טובה במרכב, על חשבון ספיגת מהמורות, בעיקר בעיר - שילוב נכון לטעמנו.
-
תמורה למחיר
מחירי הסיד מיישרים קו עם רוב המתחרות הבולטות בקטגוריה. התחרות עזה, אבל הסיד עדיין מציעה חבילה מאוזנת ושלמה, בטח עם 7 שנות האחריות.
 
-
סיכום
משפחתית איכותית ומאוזנת.