קיה נירו 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של קיה נירו נחשף בקוריאה בנובמבר 2021. מדובר בדור חדש לגמרי לרכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) שתוכנן מראש כרכב שיוצע עם שלוש יחידות הנעה ברמות חשמול שונות: היברידית, היברידית-נטענת ובגרסה חשמלית.
מידותיו של נירו החדש נדיבות משל הדור היוצא: אורכו 442 ס"מ (6.5+), רוחבו וגובהו 182.5 ס"מ ו-154.5 ס"מ בהתאמה (1+). בסיס הגלגלים צמח ל-272 ס"מ, תוספת של 2 ס"מ ביחס לדור היוצא.
קיה נירו 2023 מוצע בארץ בשתי גרסאות – היברידית-נטענת או חשמלית.
לגרסה ההיברידית-נטענת (PHEV) סוללת 11.1 קוט"ש, טווח נסיעה חשמלי עד 61 ק"מ, תיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 הילוכים, 183 כ"ס, 435 ל' תא מטען.
לגרסה החשמלית סוללת 64.8 קוט"ש, טווח נסיעה עד 460 ק"מ, טעינה מהירה 100 ק"ו, תיבה עם הילוך יחיד, 204 כ"ס, ו-475 ל' תא מטען.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של קיה נירו החדש שונה ועדכני בהרבה מזה המעט פושר של הדור היוצא, ויש אפשרות לצביעה של הקורה האחורית (קורה C). התוצאה נאה ומושכת.
-
תא נוסעים ומטען
בפנים קיה שילבו אלמנטים מכמה דגמים עכשוויים. המופע הכללי נאה ועדכני, מסך המולטימדיה איכותי, ורק לוח המחוונים הפשוט של הגרסה ההיברידית מעט מאכזב. איכות החומרים סבירה, הגימור נאות וההרכבה טובה לרוב.
תנוחת הנהיגה אינה גבוהה במיוחד ומושב הנהג היה פחות נוח לטעמנו. שדה הראיה לפנים טוב, לאחור סביר בלבד.
הכניסה לשורה השניה נוחה והמרחב שם טוב מאוד עבור שני נוסעים, לשלישי יהיה מעט צפוף.
בגרסה ההיברידית תא מטען קטן – 435 ל' בלבד. לחשמלית תא מטען גדול (475 ל') ושימושי יותר.
-
מנוע וביצועים
לגרסה ההיברידית-נטענת (181 כ"ס) ביצועים טובים ביום-יום עם די והותר עודפי כוח לביצוע עקיפות ושמירה על קצב בעליות כשנדרש. במצב החשמלי – 84 כ"ס – ביצועים מספקים בנהיגה יום-יומית רגועה.
במצב המשולב יחידת ההנעה משדרת משהו מחוספס, בעיקר בגלל פעולת מנוע הבנזין. במצב החשמלי התנועה נעימה ומעודנת בהרבה.
הגרסה החשמלית היא החזקה במבחר (204 כ"ס) – וזה מורגש עם ביצועים טובים מאוד בכל מצב. ביחס לדור הקודם היחידת החשמלית פועלת באופן נעים ומעודן יותר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי, אך אינה מתעלה מעל הממוצע. נירו סופג היטב את רוב השיבושים, אך הוא מווברץ על שברי אספחט ואינו מרוסן דיו.
בגרסה ההיברידית-נטענת, מנוע הבנזין נשמע כבר בעומס נמוך, וגם יש יותר מדי רעשים מכיוון המתלים והכביש.
התנהגות הכביש טובה ובטוחה.
-
תמורה למחיר
במחירו הגבוה-יחסית קיה נירו משחק קצת מחוץ למרכז המגרש – החבילה הכללית בהחלט מרשימה, אך התמורה סבירה בלבד.
-
גרסאות ורמות גימור
קיה נירו 2023 מוצע בארץ בשתי גרסאות – היברידית-נטענת או חשמלית.
רמת האבזור דומה בשתיהן: תאורת לד, מפתח חכם, צג מולטימדיה 10.25 אינץ', בקרת אקלים דו-אזורית, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד בד משולב דמוי עור, משטח טעינה אלחוטי, לוח מחוונים מוקרן ועוד. ההבדלים: בהיברידית-נטענת חישוקי 18 אינץ' וגג זכוכית; בחשמלית חישוקי 17 אינץ', חיישני חניה קדמיים, ולוח מחוונים מוקרן גדול יותר.
-
בטיחות
קיה נירו החדש נבדק בשנת 2022 ע"י יורו NCAP וקיבל דירוג של 5 כוכבים כשהוא מצויד ב"חבילת הבטיחות" (מוצעת בארץ כסטנדרט) עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-79% במערכות בטיחות מתקדמות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת תאונה בפניה שמאלה ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
טווח נסיעה
הגרסה ההיברידית-נטענת השיגה טווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ במבחן הדרכים של 'אוטו'.
לגרסה החשמלית טווח שנע בין כ-360 ק"מ בתנאים מכבידים ויותר מ-400 ק"מ בנסיעה שגרתית ורגועה.
-
מה חדש בקיה נירו 2023
בפברואר 2023 החל שיווק הדור השני של קיה נירו, דור חדש לגמרי. הדגם מוצע בארץ עם יחידת הנעה היברידית-נטענת או חשמלית – לשתיהן טווח משופר ביחס לגרסאות המקבילות של הדור היוצא.
-
סיכום
דור זה של הנירו הוא המוצלח ביותר עד היום, אך המחיר גבוה.