קיה נירו 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
נירו הוא הרכב הראשון של קיה להתבסס על הפלטפורמה "הירוקה" של קונצרן יונדאי-קיה. פלטפורמה ייעודית חדשה של הקונצרן, שפותחה במיוחד עבור כלים היברידים, היברידים-נטענים (PHEV) וחשמליים. גם הפלטפורמה, יחידת כוח וחלק מהמכלולים משותפים עם יונדאי איוניק שהושקה בישראל כמעט במקביל. לישראל הגיע בנובמבר 2016 כשבמהלך שנת 2018 שופר האבזור ובסוף השנה הצטרפה גרסת הפלאג-אין (PHEV).
שתי הגרסאות של נירו (היברידי והיברידי-נטען) מציגות ממדים זהים וקטנים במעט מאלה של ספורטאז' (פרט לבסיס הגלגלים שגדול ב-3 ס"מ). שתי יחידות הכוח זהות לאלה שביונדאי איוניק. הן משלבות מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר עם מחזור אטקינסון (105 כ"ס) עם מנוע חשמלי. יחדיו הם מפיקות 141 כ"ס שעוברים דרך תיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים הכוח לגלגלים הקדמיים.
ההבדל בין יחידות הכוח הוא במנוע החשמלי, בסוללות וביכולת החשמלית. בנירו ההיברידי מנוע חשמלי שמספק 43.5 כ"ס, סוללות ליתיום-איון (1.56 ק"ו/שעה) שממוקמות מתחת למושב האחורי, שמאפשרות צריכת דלק ממוצעת מוצהרת של 26.3 ק"מ לליטר.
בנירו PHEV מנוע חשמלי גדול יותר (60 כ"ס) וסוללות עם קיבולת גדולה יותר (8.9 ק"ו/שעה) שמאפשרות טווח נסיעה חשמלי של 58 ק"מ (לפי תקן NEDC, שבשנה הבאה יוחלף בתקן WLTPהמחמיר יותר שיוריד את הטווח המוצהר ל-49 ק"מ). משך ההטענה בכבל ברמה 2 הוא 2.5 שעות. המערך החשמלי הגדול יותר מצמצם את נפח תא המטען מ-401 ל-324 ליטר, את מיכל הדלק בשני ליטר ל-43 ל', ומעלה את המשקל ב-94 ק"ג. מנגד ביצועי גרסת ה-PHEV מעט טובים יותר משל נירו "הרגיל".
במהלך 2018 נירו זכה לשדרוג אבזור שבראשן החלפת המולטימדיה המקורית ל-"7 (מ-"5 לפני כן). גרסת ה-PHEV נמכרת באותה רמת גימור ומוסיפה עוד שני פרטים חלון גג וטעינה אלחוטית לסלולר. אין שינוי בהיצע מערכות הבטיחות שממשיך לכלול בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מהנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום אורות אוטומטי.
-
עיצוב ונוכחות
קיה בחרה בצללית נמוכה ומרווח הגחון קטן מזה שבספורטאז' (לשיפור היכולת האווירודינמית). התוצאה היא שנירו פחות בולט כרכב פנאי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של קיה נירו 2018 ממשיך בקו השמרני של העיצוב החיצוני. המראה השחור מעט קודר, חסר מעט אבזור נוחת, ומסך המולטימדיה קטן מהמקובל. המרווח מלפנים ומאחור טוב, ולתא המטען נפח סביר.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח יעילה ולרוב רכה ונעימה. במהירויות נמוכות וביציאה מעמידה התחושה זריזה, כמשהו מהפלפל אובד כשעולה המהירות. צריכת הדלק מצוינת עם 15.1 ק"מ לליטר בממוצע המבחן, ו-23.8 ק"מ בנסיעה עירונית.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מעט נוקשה, כששיבושים קטנים מורגשים בכל מהירות וגדולים במהירות עירונית. אבל סך הכל הנוחות סבירה. רעשי הכביש והרוח בולטים בנסיעה בין עירונית ומפריעים למדי. התנהגות הכביש טובה מאוד.
-
תמורה למחיר
עבור חובבי הפוזה קיה נירו 2018 עלול להראות צנוע, אבל סה"כ החבילה טובה ומוצלחת, וארוזה במחיר תחרותי. התמורה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה EX 1.6 ליטר היבריד עם כ-8400 יחידות.
אחריה גרסת LX 1.6 ליטר היבריד עם כ-100 יחידות.
 
-
סיכום
תחליף למשפחתית.