קיה נירו 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קיה נירו, כמו יונדאי איוניק, הם הראשונים להתבסס על פלטפורמה ייעודית של הקונצרן הקוריאני שמיועד לכלים "ירוקים" (דגמים היברידיים, היברידי-נטען וחשמלי). השניים חולקים גם את יחידות ההנעה ומכלולים עיקריים והושקו בארץ כמעט במקביל. נירו הגיע לישראל בנובמבר 2016 כשבסוף שנת 2018 הצטרפה גרסת הפלאג-אין (PHEV), ובאוגוסט 2019 הגיעה הגרסה ההיברידית לאחר מתיחת פנים. גרסת ה-PHEV הגיעה לאחר מתיחת פנים במאי 2020 וזכתה לרמת גימור נוספת מוזלת.
העדכון בגרסת ה-PHEV זהה לעדכון שהתרחש לפני כן בגרסה ההיברידית. מבחוץ שונו הפגושים והפנסים, בתא הנוסעים שודרגו החומרים והעיצוב, כשהפריטים הבולטים ביותר הם הקונסולה המרכזית, לוח המחוונים, מסך המולטימדיה המקורי (כעת "8 במקום "7) ובלם היד המחשמלי (לפני כן הופעל ברגל). רמת הגימור EX ששווקה קודם ממשיכה להציע מפתח חכם ופתחי אוורור מאחור, אולם מנקודה זו מחסירה גג זכוכית ומשטח טעינה לסלולר שהיו קודם (במטרה להוזיל את המחיר). בנוסף הצטרפה רמת גימור נמוכה יותר, 'LX', שמוותרת על תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפודי עור, חלונות כהים, ועוד פרטים קטנים וגימורים. מבחינה מכאנית שופרו הבלמים האחוריים, ובמערכות הבטיחות עודכנה בקרת השיוט האדפטיבית.
נירו מוצע בשתי גרסאות: היברידי והיברידי-נטען (זהות לאלה שנמצא גם ביונדאי איוניק). שתיהן משלבת מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר עם מחזור אטקינסון (105 כ"ס) ומנוע חשמלי. יחדיו הם מפיקים 141 כ"ס שעוברים דרך תיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים הכוח לגלגלים הקדמיים.
בנירו ההיברידית מנוע חשמלי עם 43.5 כ"ס, סוללות ליתיום-איון (1.56 ק"ו/שעה), שמאפשרות צריכת דלק ממוצעת מוצהרת של 26.3 ק"מ לליטר. בנירו PHEV מנוע חשמלי גדול יותר (60 כ"ס) וסוללות עם קיבולת גדולה יותר (8.9 ק"ו/שעה) שמאפשרות טווח נסיעה חשמלי של 49 ק"מ (לפי תקן WLTP המחמיר מבעבר). משך ההטענה בכבל ברמה 2 הוא 2.5 שעות. המערך החשמלי הגדול יותר מצמצם את נפח תא המטען מ-401 ל-324 ליטר, את מיכל הדלק בשני ליטר ל-43, ומעלה את המשקל ב-94 ק"ג. מנגד ביצועי גרסת ה-PHEV מעט טובים יותר משל נירו "הרגיל".
-
עיצוב ונוכחות
השינויים לאחר מתיחת הפנים אינם עצומים. כעת קיה נירו 2020 נראה אופנתי וספורטיבי יותר, אבל חסר לו את אותו אפקט הגעה של רכב פנאי.
-
תא נוסעים ומטען
שפע השחור והקווים הפשוטים לא ממש מרגשים או מזמינים, וגם חסר אבזור נוחות ביחס למקובל. מסך המולטימדיה הגדול יותר, שהגיע לאחר מתיחת הפנים, משפר את האווירה. המרווח מלפנים ומאחור מספק ותא המטען סביר.
-
מנוע וביצועים
נירו ההיברידי מציע ביצועים זריזים בתחילת הדרך שמתמנים כשעולה המהירות. סה"כ הביצועים סבירים גם אם מעט מתחת לממוצע. צריכת הדלק, מעולה עם 15.1 ק"מ לליטר בממוצע המבחן, ו-23.8 ק"מ בנסיעה עירונית. גרסת ה-PHEV מעט חזקה יותר ולכן ביצועים מעט טובים יותר. יתרונה הוא באפשרות לנסיעה על חשמל בלבד למרחק ראלי של כ-40 ק"מ. לנהג הממוצע זה חיסכון משמעותי בדלק.
-
נוחות והתנהגות
קיה נירו 2020 עדיין יחסית נוקשה, אבל בזכות רמה נמוכה יותר של רעשי כביש (לאחר מתיחת הפנים), איכות הנסיעה משופרת. גם רעשי הרוח מורגשים אבל אינם מוגזמים. התנהגות הכביש מצוינת.
-
תמורה למחיר
נירו מציג תמורה הולמת לרכב שמשלב בין פנאי וחטיבת כוח היברידית חסכונית. גרסת ה-PHEV מוצעת אחרי מתיחת הפנים במחיר אטרקטיבי יותר שמשפר את התמורה שלה שקודם לא היה מספיק תחרותי. אבל הוא עדיין יחסית יקר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה LX 1.6 ליטר היבריד עם כ-2600 יחידות.
אחריה גרסת EX 1.6 ליטר היבריד עם כ-2100 יחידות.
-
סיכום
ברור למה ההיברידי הפך ללהיט, גרסת ה-PHEV פחות אטרקטיבית.